... všetko o BMW ...
Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

janest napísal:Teplota oleja vo vani nie je smerodajný údaj pre teplotné zaťaženie oleja ( je chladnejší a dáva potom nižšiu teplotu než je skutočná ). Tlak oleja sa má merať na výstupe z čerpadla. Spravidla sa to montuje na otvor pre snímač tlaku cez "T" redukciu alebo viacnásobnú redukciu pre čidlá : tlak, teplota. kontrolka min. tlaku. Na tuningových fórach to máš aj s budíkmi a redukciami. Pre motorové oleje platí zhruba následovné min. tlak na voľnobeh 1,0 kp/cm² +/- 0,5 , prevádzkový režim 3,5 kp/cm² +/- 0,5, teplota min. 40°C pre prechod na prevádzkovú záťaž, 80°C pre prechod na max. režim. Prevádzková teplota 80 - 120°C, max. teplota 150°C, Teplota nevratnej zmeny vlastnosti oleja 180°C. Kritická teplota 200-240°C bod vzplanutia. Viac info tu :Vlastnosti motorových olejov. Preto jediný smerodajný údaj je meranie viskozity oleja alebo včasná výmena oleja podľa výrobcu.
janest napísal:Pre benzín Diel 10
snímač tlaku oleja
Pre diesel Diel č. 8
snímač tlaku oleja
Napríklad toto: tlakomer cez medzikus z 2 výstupmi, aby bolo kde ešte dať snímač minimálneho tlaku ( kontrolka )


starynovy napísal:Ja chodim tempomat 185 a olej mam do 100, na TDI. Ibaze zajebat len tak do luftu slovo TDI zahrna asi 50 modelov aut a 150 poddruhov motora.

 Su tu ale aj lepsie moznosti, mala LCD obrazovka ktora napaja cidla so standartnym vystupom alebo odobera so stavajucich a potom vies mat vsetko, teploty, tlaky, zaznamenat min-max, ulozit priebeh.. chcel som to kedysi vyrabat hlavne do svojich aut ale nedostatok casu to zabil, ked moc pohladas, najdes.. ktosi to uz robi.
 Su tu ale aj lepsie moznosti, mala LCD obrazovka ktora napaja cidla so standartnym vystupom alebo odobera so stavajucich a potom vies mat vsetko, teploty, tlaky, zaznamenat min-max, ulozit priebeh.. chcel som to kedysi vyrabat hlavne do svojich aut ale nedostatok casu to zabil, ked moc pohladas, najdes.. ktosi to uz robi.