... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
quattro
Autor témy
Príspevky: 364
Registrovaný: 25.7.2009
Auto: E46 318i
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Sobota, 20. Októbra 2012, 08:59

Nič rovnaké alebo podobné som tu nenašiel preto zakladám novú tému. Pri naštartovaní (ráno) mi auto drží otáčky pri voľnobehu bez problémov. Akonáhle sa motor začne zohrievať (za modrým políčkom) vtedy mi začnú padať otáčky od 800 do 450 a kolíšu ďalších 10 sekúnd. Potom ako keby sa auto spamätalo a otáčky si začne držať. Keď sa pohrám s plynovým pedálom a trochu motor vytočím napríklad na 3000tis. drží otáčky bez pohnutia, akonáhle uvoľním plynový pedál okamžite nastane problém s klesajúcimi otáčkami. A zase po 10 sekundách sa to ustáli. A stále dookola to isté. Riešili sme to zo Simikom a odpojili váhu vzduch, pretože diagnostika nezistila nič (až na lambdu ale to len preto lebo bola odpojená váha) a auto sa javilo akoby bol problém v nej. Do otáčok išiel motor o niečo lepšie a mysleli sme si že je po probléme. Skúsil som vymeniť váhu vzduchu za novú (originál bosch) ale problém sa vrátil. Simik mi odporučil skontrolovať všetky podtlakové hadice. Niečo na tom bude lebo keď je motor studený a hadice sú ešte stiahnuté tak šľape bez problémov. Keď sa to všetko trochu zohreje vtedy to začne blbnúť. Ale prečo potom po 10 sekundách kolísania otáčok to prestane? Ak sa mýlim opravte ma ale podľa mňa ak by bola nejaká hadica prasknutá alebo zlomená alebo by bolo s ňou čokoľvek tak by otáčky kolísali stále. Tento celý problém nastal po tom ako som bol u chalana resetovať airbag cez diagnostiku a nejakým nedopatrením sa mu podarilo odstaviť EWS. Nejako sme si to nevšimli a štartoval som a štartoval som a štartoval som. ](*,) V poslednej dobe blbne aj štartér, takže aj ten dostal zabrať. Potom sa nám to podarilo spojazdniť a odvtedy to blbne. Možno to nemá s tým nič spoločné ale opisujem problém odkedy to začalo s otáčkami blbnúť.
Dočítal som sa že to môže byť separátor oleja alebo hadica od bloku motora do separátora. Ten som vymenil aj s hadicou asi pred rokom a na najazdil som zatiaľ s ním okolo 20000 km. Môže to byť aj lambda (teraz neviem ktorá) ale tu za kat. som tiež vymenil asi pred rokom. Takže čo ďalej :?:
Každý má toľko, koľko si zaslúži.
 
Užívateľov profilový obrázok
quattro
Autor témy
Príspevky: 364
Registrovaný: 25.7.2009
Auto: E46 318i
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Pondelok, 22. Októbra 2012, 07:33

Nikto?
Každý má toľko, koľko si zaslúži.
 
Brian1113
Príspevky: 2
Registrovaný: 10.3.2012
Auto: BMW 316i coupe
Kraj: Trenčiansky

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Streda, 24. Októbra 2012, 10:36

cauko, toto iste robi aj mne a zatial neviem co to je ale jeden mi poradil ze to mozu byt aj sviecky ze su zle skusim to pozret a uvisim potom....tiez som zatial stoho na hlavu...
 
Užívateľov profilový obrázok
sinner33
Príspevky: 111
Registrovaný: 15.2.2011
Auto: BMW3 318i e46
Kraj: Trnavský
Bydlisko: KúTY.

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Streda, 24. Októbra 2012, 17:21

Cauko.
Ja som dnes omylom v INPE stiskol F7 a rozparoval som si ews ako ty.Po sparovani mi to tiez zacalo kolisat a myslel som ze ma jeb...
Lenze teraz uz to drzi,ale ked prudko pridam a hned uberiem tak na par sekund to padne pod otacky a znova sa ustalia.Rucicka sa potom kyve milimeter hore dole.
Neda sa nejakou lepsou diagnostikou nahodit povodne tovarenske nastavenia?
A este jeden problem je u mna za studena.Ked sa rozbieham,tak sa mi pridusi na chvilu motor ako keby nemal benzin a potom sa to vrati do normalu.
Vypisuje mi problem s palivovou sustavou a neviem uz co to moze byt.Precital som uz milion veci a a kazdy pise ine.
 
kosti123
Príspevky: 898
Registrovaný: 18.7.2010
Auto: e46 323Ci
Kraj: Košický

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Streda, 24. Októbra 2012, 17:52

tak ako to sparujes s inpou, tak isto to sparujes aj s DISom...uz viac tam velmi nespravis :)
 
Užívateľov profilový obrázok
sinner33
Príspevky: 111
Registrovaný: 15.2.2011
Auto: BMW3 318i e46
Kraj: Trnavský
Bydlisko: KúTY.

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Streda, 24. Októbra 2012, 18:44

To chapem,len ja som myslel uplne od novoty.
Lebo RJ si uklada vzdy tie posledne data.Aspon si myslim.
 
kosti123
Príspevky: 898
Registrovaný: 18.7.2010
Auto: e46 323Ci
Kraj: Košický

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Streda, 24. Októbra 2012, 18:54

DME pripadne DDE vies resetnut v podstate uplne, vymazt adaptacne hodnoty a ked chces aj kilometre. u EWS si nie som isty, tu som zatial velmi riesit nemusel.
 
Užívateľov profilový obrázok
sinner33
Príspevky: 111
Registrovaný: 15.2.2011
Auto: BMW3 318i e46
Kraj: Trnavský
Bydlisko: KúTY.

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Streda, 24. Októbra 2012, 19:05

Len comu nechapem,preco zacali kolisat obratky a motor chcel akoby zdochnut.
Este sa opytam na jednu vec,ze ked aktivujem niektore veci,ako ICV ventyl,alebo vyhrev lambdy a pod. moze to nejako uskodit,alebo ovplivnit beh motora?
Naposledy upravil/-a sinner33 v Piatok, 26. Októbra 2012, 20:49, upravené celkom 1 krát.
 
kubko45
Príspevky: 263
Registrovaný: 18.9.2011
Auto: Bmw E46 320ci
Kraj: Žilinský

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Streda, 24. Októbra 2012, 19:17

mam presne taky isty problem....lenze men to robi aj na plyne aj na benzine ale iba niekedy
Naposledy upravil/-a kubko45 v Nedeľa, 28. Októbra 2012, 16:53, upravené celkom 1 krát.
 
kosti123
Príspevky: 898
Registrovaný: 18.7.2010
Auto: e46 323Ci
Kraj: Košický

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Streda, 24. Októbra 2012, 19:29

cokolvek aktivujes ovplyvni chod motora len po dobu ked je to aktivne. ked v inpe par krat stlacis F10 aby si sa dostal o uroven, dve vyssie, co si zapol sa vypne.
 
Užívateľov profilový obrázok
sinner33
Príspevky: 111
Registrovaný: 15.2.2011
Auto: BMW3 318i e46
Kraj: Trnavský
Bydlisko: KúTY.

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Streda, 24. Októbra 2012, 19:39

To viem,len ci sa to neulozi niekde a potom to neblbne.
Co ma viac sere,je ze kazdych 100Km + - 50 mi vyhodi check engine s hlaskou [ Problem s paliv.sustavou]
Uz neviem co mam prve vymenit.
 
Zajo_JZ
Príspevky: 76
Registrovaný: 1.5.2012
Auto: E46 318i
Kraj: Žilinský

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Štvrtok, 25. Októbra 2012, 10:43

Zdravím,tiež sa pripájam mám podobný motor 318i ale 105kW a presne ako píše kolega hore keď teplota opúšťa modré pole tak zakolíšu otáčky ale stým rozdiel že mne iba raz potom držia na 1100 a potom až keď sa úplne zohreje tak klesnú tam kde máju byť.Taktiež som pred časom bol na vymazaní chyby airbagu.Sviečky a vzduchový filter som menil pred týždňom bez zmeny.
 
Užívateľov profilový obrázok
sinner33
Príspevky: 111
Registrovaný: 15.2.2011
Auto: BMW3 318i e46
Kraj: Trnavský
Bydlisko: KúTY.

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Piatok, 26. Októbra 2012, 20:46

Zdravim.
Pisal som si s jednym z Californie a mal tento problem tiez.
Podavacia jednotka v prdeli.Vymenit cerpadlo treba.
Davam sem link.Opisuje tu ze ked siel autom,tak mu palubny ukazoval dojazd 45 mil a auto mu skapalo.
To sa tak stalo aj mne.Ukazovalo mi to 58Km dojazdu a bol som empty,tak som musel peso pre benzin.
Dalej pise ze mu to o tyzden neskor ukazalo 75 mil a bol prazdny.
Ze mu zacal vynechavat motor pri akceleracii atd.
Skratim to.
Vymenil cerpadlo aj s s druhym plavakom co ukazuje hladinu paliva a mal po probleme.
Ked som si s nim pisal,tak hovoril ze tiez si nevedel rady a nakoniec mu poradil nejaky pan zo servysu ze to bude urcite cerpadlom.

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=592414

Dufam ze som trochu pomohol.Ja idem po cerpadle.
 
Užívateľov profilový obrázok
quattro
Autor témy
Príspevky: 364
Registrovaný: 25.7.2009
Auto: E46 318i
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Sobota, 27. Októbra 2012, 05:56

Takže včera som si konečne našiel čas a dal sa do práce. Výmena váhy vzduchu ani výmena lambdy nepomohla tak som sa zameral na nejaké mechanické časti. Ako prvou vecou bola šrktiaca klapka. Škoda, že som to neodfotil lebo takú zasranú klapku som ešte nevidel. Kúpil som čistič za 10e a pustil sa do práce. :smile: Po pol hodine čistenia som to zložil, naštartoval a hurá =D> Otáčky neklesajú, motor ide hladko a hlavne čisto.
Takže záver je ten, že v mojom prípade som začal riešiť tento problém úplne z opačného konca. Na budúce by som odporučil všetkým skontrolovať mechanické časti ako hadice, KLAPKY :wink: , filtre a potom sa vrhnúť na elektroniku. Ďakujem všetkým ktorý mi pomohli.
Každý má toľko, koľko si zaslúži.
 
Užívateľov profilový obrázok
sinner33
Príspevky: 111
Registrovaný: 15.2.2011
Auto: BMW3 318i e46
Kraj: Trnavský
Bydlisko: KúTY.

Re: Kolísanie otáčok po zahriatí motora 318i 87kW

Sobota, 27. Októbra 2012, 19:01

Klapku som cistil pred pol rokom,lebo sa mi zasekaval plyn.Takze tym to u mna asi nebude.
Ale mozes byt rad ze si sa obisiel bez vacsich investicii.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných