... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
MuadDeeb
Príspevky: 948
Registrovaný: 12.12.2008
Auto: EX: E46 320dT 2005
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: klepanie motora

Pondelok, 3. Októbra 2011, 07:30

Ak do auta nalejes nieco na uvolnenie usadenin a ichrozpustenie (aby sa to vyplavilo) tak ich zakoniteuvolni a rozpusti aj v olejovom filtri. A zasa mas ten bordel v okruhu.
Skus radsej vymenit olej za kvalitny a skratit jeden interval vymeny.
Ja som teraz nahodil Mobil New Life 0W-40, specifikacia LL-01 a motor riadne stichol (to vsak po kazdej vymene oleja).
Zatial netecie nikde, ale na hodnotenie je este priskoro.
We ride together, we die together - Bad Boys For Life
Ford Escape 3,0 V6 XLT Limited
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: klepanie motora

Pondelok, 3. Októbra 2011, 08:56

DarkBeast napísal:
mam napodobny problem s autom tiež dovoz ... auto neklepalo a začalo s tym nedavno iba ak stoji drzi si tak 700 otacok, ked sa mu len trošku prida tak už ide bez problemov, čisto bez akychkolvek naznakov chvenia , bola som v 2 servisoch aj na diagnostike, olej tam menil ešte predchadzajuci majiteľ a je na nom nabehanych asi 3000 km , odporučate aj nejak prečistiť ešte motor ? radilo mi to viac ludi avšak nikto mi nevedel špecifikovať o aky pripravok ide ... budem teda musieť skusiť napodobne vymenu oleja dufam, že to pomože :roll: a ešte kedže ja som neni taky manik do aut je to 320d 2003 combi odporučate mi teda aky typ oleja? spominaný vyššie? len pre istotu :smile:



Ak je to to čo myslím,tak to bude olejové čerpadlo,také cinkotanie....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
Matussko1987
Príspevky: 105
Registrovaný: 2.1.2011
Auto: e46
Kraj: Nitriansky

Re: klepanie motora

Streda, 5. Októbra 2011, 07:29

Flipp_Flopp napísal:
No diky fakt dam na tvoju radu. Dufam ze to bude ok [-o< 8-[


tak daj sa simika lebo 10w40 je polo syntetika
a 5w 30 a 40 je plnáysntetika akuraat je tam rozdiel v hustote oleja ak sa nemýlim !!!
a nemusiš nič preplachovať
 
Flipp_Flopp
Autor témy
Príspevky: 23
Registrovaný: 9.8.2011
Auto: Bmw 320d
Kraj: Bratislavský

Re: klepanie motora

Streda, 5. Októbra 2011, 08:44

Hej hej uz som sa rozhodol ze tam dam 5w40 a dufam ze do konca tyzdna to zmaknem lebo uz som najazdil na tom 5w30 az az :? Ale neviem ci som si uz na ten taky malicky klepot tak zvykol alebo sa mi zda ze to uz z tak neklepe. Ale to je jedno aj tak ide von ta 30-tka. :roll:
 
martin320
Príspevky: 1
Registrovaný: 6.10.2011
Auto: BMW 320D
Kraj: Nitriansky

Re: klepanie motora

Štvrtok, 6. Októbra 2011, 07:07

do auta som nalial 10W 40 .. pokial je auta na voľnobehu , sem tam svieti že nemaže motor , ale to je možno tým že nefŕka olej na čidlo (neviem100%ne )... Ak viete čim to je , tak poradte. A ešte k tomu oleju , zda sa mi že ten motor troška viacej klepe :-({|= ](*,) , ale mam zhodené kryty z podvozku (netlmia hluk) , lebo mi tecie olej a snazim sa zitit kde .
 
phenix55555
Príspevky: 11
Registrovaný: 27.7.2010
Auto: bmw 320d
Kraj: Bratislavský

Re: klepanie motora

Piatok, 7. Októbra 2011, 15:27

Ja tam davam Original BMW 5W 30 a auto slape ako hodinky. rv:2003,110kw. Co nato poviete,moze to nejako poskodit motor?
 
Užívateľov profilový obrázok
DarkBeast
Príspevky: 218
Registrovaný: 31.8.2011
Auto: E91 LCI Mpacket
Kraj: Zahraničie

Re: klepanie motora

Utorok, 11. Októbra 2011, 21:38

Ak je to to čo myslím,tak to bude olejové čerpadlo,také cinkotanie....


nie nie ono skor trase cele auto lepšie povedane trpne palubna jemne a klepu sa dvere predne a hovorim deje sa to iba počas statia na mieste, pri jazde netrpne ani palubna ani sa nič netrasie ani nehuči motor ... takže naozaj neviem
 
SigSauerBang
Príspevky: 139
Registrovaný: 2.12.2008
Bydlisko: SENEC

Re: klepanie motora

Štvrtok, 13. Októbra 2011, 18:53

DarkBeast napísal:

nie nie ono skor trase cele auto lepšie povedane trpne palubna jemne a klepu sa dvere predne a hovorim deje sa to iba počas statia na mieste, pri jazde netrpne ani palubna ani sa nič netrasie ani nehuči motor ... takže naozaj neviem


zas tie vydrbané silenbloky šity na motore,čo nič nevydržia....
 
Užívateľov profilový obrázok
DarkBeast
Príspevky: 218
Registrovaný: 31.8.2011
Auto: E91 LCI Mpacket
Kraj: Zahraničie

Re: klepanie motora

Štvrtok, 20. Októbra 2011, 19:48

silenbloky boli pozerane v servise vraj su ok ...
 
motyl188bu
Príspevky: 2
Registrovaný: 27.1.2012
Auto: BMW 320D
Kraj: Trenčiansky

Re: klepanie motora

Pondelok, 6. Februára 2012, 21:49

nazdar, dal som 5W - 40 , a zacalo svietit mazanie, asi ta 5W-40 nebola najlepsia , hm ???
 
mato2500
Príspevky: 105
Registrovaný: 4.2.2012
Kraj: Zahraničie

Re: klepanie motora

Pondelok, 6. Februára 2012, 22:34

pocuj a kedy t svieti ta kontrolka ?? hned po nastartovani asi 5 sekund ??
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7744
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: klepanie motora

Utorok, 7. Februára 2012, 18:46

DarkBeast napísal:
silenbloky boli pozerane v servise vraj su ok ...

odporucil by som ceknut trysky a tlak v commonraile...
 
Euronimos
Príspevky: 64
Registrovaný: 3.2.2010
Auto: BMW E90 318d (105kW)
Kraj: Prešovský

Re: klepanie motora

Utorok, 7. Februára 2012, 21:28

Minulý týždeň som sa informoval v Bavarii aky olej mám dávať do 318i r.v. 11/2004, keďže doteraz tam bol Castrol Edge 0W-30 (posledné 3 roky).
Tam mi povedali, že kedysi dávali 0W-30 (LL-01), v súčastnosti dávaju 5W-30 (LL-04) do sedanov a pod, je hustejši než 0W,takže ma lepšie mazacie účinky. Do SUV-čiek dávajú 10W-40. No a manual uvádza Longlife-01. A teraz čo? Dôležité je aby bol plne syntetický.
10W, 5W, 0W - sú zimné hodnoty
10, 20, 30,40 - sú letné hodnoty
Na webe je celkom rozsiahlý článok čo sa týka označenia olejov. Treba googliť.
 
Užívateľov profilový obrázok
TibiKE
Príspevky: 267
Registrovaný: 8.10.2011
Auto: BMW 330dA
Kraj: Košický

Re: klepanie motora

Streda, 8. Februára 2012, 00:02

Euronimos napísal:
10W, 5W, 0W - sú zimné hodnoty
10, 20, 30,40 - sú letné hodnoty

jake zimne letne??? to prve znacenie z W pokial viem urcuje zlozenie cize ci je to synteticky mineral alebo mix. a druhe nie je tak nahodou viskozita cize hustota oleja
 
Euronimos
Príspevky: 64
Registrovaný: 3.2.2010
Auto: BMW E90 318d (105kW)
Kraj: Prešovský

Re: klepanie motora

Streda, 8. Februára 2012, 11:20

Sorry, ale vidim, ze o tom vies velke h....


Viskozitné klasifikácie motorových olejov


Niektorí z vás si ešte pamätajú, že sa olej menil vždy pred zimou i letom tak, aby bola použitá vždy tá správna viskozita. Rozlišovali sme špeciálne oleje zimné a letné. Oleje zimné boli viskóznejšie než oleje letné. Pre zimu 0 až 25, pre leto 20 až 60. Čo tieto čísla znamenajú? Nie sú to ani hodnoty viskozít, ani teplôt. Sú to iba symboly, ktoré zodpovedajú určitým viskozitám pri daných teplotách. Aby boli jednoznačne odlíšené oleje letné a zimné, tzv.jednorozsahové, používajú sa pri zimných olejoch za číslom viskozitnej triedy symbol „W“. To jednoducho znamená zimné z anglického slova „winter“.

Vývoj išiel veľmi rýchlo dopredu. A s ním i požiadavky na oleje celosezónne tzv. viacrozsahové. Olej musel spĺňať požiadavky zimnej i letnej prevádzky. Jeho viskozita musela byť v medziach normy ako za mrazu, tak i za vyšších teplôt. Ak sa pozrieme na ňu z pohľadu klasifikácie SAE, tak zistíme, že jednorozsahové oleje majú túto závislosť ďaleko väčšiu než oleje viacrozsahové. Tie musia svojimi vlastnosťami pokryť ďaleko väčšie teplotné rozmedzie.

Dnešné oleje majú väčšinou označenie, ktoré tvoria dve čísla, napr. 5W-30.

Ak si vezmeme prvé, tzv. „zimné“ číslo, môžeme povedať, že čím je menšie tým má olej lepšie nízkotepelné vlastnosti. Čo to prinesie motoru? Olej sa po naštartovaní dostane oveľa rýchlejšie tam, kde má byť. Má teda rýchly nábeh mazania, čím sa zníži opotrebovanie motora. Nižšia viskozita oleja zaistí i menšiu spotrebu paliva. Energia sa nestráca prekonávaním odporu kvapaliny. Tým tiež zvyšujeme výkon motora. Že tieto hľadiská majú pozitívny vplyv na životné prostredie, už ani nemusíme pripomínať.
Ako je to s druhým číslom charakterizujúcim olej za vyšších teplôt? Ak by sme túto klasifikáciu popisovali ešte pred pár rokmi, uviedli by sme, že čím je jeho hodnota vyššia, tým je olej kvalitnejší. Má to logiku. Za vysokých teplôt je viskozita podstatne vyššia, čo zabezpečuje dostatočnú šírku mazacieho filmu, a tým minimálne opotrebovanie. Vývoj však dnes túto pravdu už prekonal. I veľmi tenký mazací film motor dokonale chráni. Vďaka dokonalým syntetickým základovým olejom (o nich sme už písali) a aditívnym technológiám, nová generácia olejov má veľmi tenký mazací film s dostatočnou únosnosťou a pevnosťou. Aký je teda dôvod na postupý prechod k olejom s touto nižšou klasifikáciou? Hlavne úspora paliva a vyšší výkon. Ako pri nízkych teplotách, tak i za vysokých teplôt vnútorné trenie kvapaliny spotrebováva energiu paliva. Ak bude miera vnútorného trenia, tzn. viskozita minimálna nepríde, k toľkým stratám energie.

ZDROJ: http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7041121


A JE TAM TOHO DALEKO VIAC.
Naposledy upravil/-a Euronimos v Streda, 8. Februára 2012, 16:26, upravené celkom 1 krát.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných