Pridam sa aj ja s mojou expertizou :)
Cca mesiac dozadu som riesil podobnu dilemu..vedel som, ze chcem E46 po FL a v diesli...
Kedze moje predosle auto mi zralo 6-6,5(real, nie BC) a mesacne preveziem cca 200euro, tak mi ani spotreba nie je ukradnuta, obzvlast pri sucasnych cenach...takze chcel som silne, pohodlne a spolahlive auto...
Nuze dostal som sa k rovnakej otazke...Bramborak ma nahovaral na 330d, vraj nic nema na 6val...vraj nizka spotreba, super vykon, okej, to beriem, velmi lakave, ale pri takom velkom vykone ist do manualu a jazdit s tym po BA...to by bol najvacsi bullshit...pretoze spotreba by sla rapidne nahor a to nehovorim o opotrebovani spojky atd... Po zhliadnuti spritmonitor.de ma chut od 330d v automate trosku presla. O to viac ma presla po prevezeni sa v 330dA, ktoru mi jeden chalanisko ponukal na vymenu. Sam sa priznal, ze musel davat repasovat prevodovku (auto malo nieco cez 200k km), ktorej repas ho vysiel 2000€ (cenu auta to samozrejme nezvysilo). Bral som to ako velke pozitivum, prevodovka po repase, automat do mesta super... no po prevezeni som dost ochladol. Ono ako tahalo to, ale...neviem cakal som viac, ten automat to proste nema priamy zaber na kolesa, otacky sa jebu zbytocne vysoko, ked das nohu dole z plynu tak to nezaradi (tam bude asi ten liter spotreby navyse). Takze po kratkom povozeni sa na 330dA som velmi ochladol, musim podotknut, ze som skusal jazdit aj na Sku v "manualnom rezime"...nechal som auto na 3ke pri 2000rpm, zosliapol som razantne (nie kickdown)...otacky vystrelili aj ked som tam mal stale 3ku...a tah nic moc. Sadol som spat do svojho o 30kW slabsieho manualu a poviem vam rozdiel nebol az taky velky...
Kedze som clovek nepoucitelny a jazda na automate mi je celkom sympaticka, nedalo mi to a siel som vyskusat 320dA. Vlastne som chcel vylucit, ze tamta 330dA bola nejakym sposobom vadna (slabsia alebo cokolvek..). Znovu ta ista situacia, zbytocne jebe do otacok, tah uz fakt ze biedny jazda v "S rezime" tomu vobec nepomohla. Uz som si bol isty, ze automat v E46 u mna skoncil.
Toto bol cisto moj subjektivny pocit a nazor co sa tyka E46 a mojej uz vyriesenej problematiky manual vs automat.
ALE ak jazdis viac mimo mesto a dlhsie trate, nevadi ti malinko vacsia spotreba, tak 330 v manuale by bola dobra volba. Ak jazdis moc a a chces nieco usetrit napr na servis, tak 320. To uz vsetko zalezi na Tebe.
No a ak jazdis vacsinu casu mesto, tak chod do automatu... (no drzania nohy na pedale sa nevyhnes, ba budes musiet este castejsie lebo nezaradis N)
Co sa tyka automatu, je to super vec, ale az v novsich modeloch. Ja som sa rozhodol radsej zobrat 320 v manuale a s vacsou vybavou

s jej tahom som naozaj spokojny, rychlo sa zohreje (mam to do prace 10km) a spotreba mnam :)