Ono rozoznať zlý a dobrý piskot turba nie je obtiažne. Dobré turbo píska pri zábere vždy. Niekedy menej niekedy viac záleží aj na teplote nasávaného vzduchu. Na 320d to môže byť okolo 2000 ot./min a vyššie. Turbo, ktoré je počuť vznútra kabíny nie prenikavo ale počuť je v poriadku. Turbo píska, pretože vytvára silný tlak na prúdiaci vzduch do menších trubiek pri jeho otáčkach niekedy aj 100 000 ot./min pre porovnanie karbobrúska točí cca 10 000 ot./min.
Zlé turbo píska i po uvolnení plynového pedálu. Keďže lopatky turba roztáčajú výfukové plyny pod tlakom tak sa turbo stále točí Ale ak vyradíte rýchlosť a auto dostanete do základných otáčok turbo spomalý. Ak pri spomalovaní stále počujete piskot je to už zlé. Pravdepodobne dochádza k treniu osky lopatiek turba, ktorá je mazaná od motora. Pamätajte ak je vonku 30C tak Vám turbo môže viac pískať.
Ako chrániť turbo pred nadmerným opotrebovaním o tom sú písané už aj piesne.
Vzduchový filterKontrolujte Air filter pretože ak vznikne podtlak môže to turbu uškodiť. Videl som filtre, ktoré už neboli schopné existovať nie to ešte prepúštať vzduch. Osobne používam K&N filter, ktorý prepúšta viac vzduchu. S týmto filtrom motor dokáže lepšie dýchať a zároveň turbo dokáže tlačiť viac vzduchu. Pri týchto filtroch je normálne že turbo viac píska :).
Jazda za studenaZa studena nenakladať (nie maximálne otáčky, nie kick down osobný režím

)
Prevádzková teplota olejaAk sa olej zohreje (voda sa zohrieva skôr! Ak sa Vám voda zohreje počkajte ešte 5 min na prevádzkovú teplotu oleja)
Prevádzková teplota turbaTurbo je stávané na extrémne teploty a extrémne zmeny teploty. V zime po naštartovaní dokáže tento kov schladený kľúdne na 0C (a menej) behom pár sekúnd zohriať na 400C čo je priemerná začínajúca teplota výfukových plynov. O chladenie a mazanie sa stará olej takže sledujte svoju prevádzkovú teplotu oleja.
Lopatky turbaZ dôvodu extrémneho zaťaženia lopatiek turba, sú lopatky turba vyrobené špeciálne a teda dokážu optimálne pracovať jak pri 1200ot./min motora tak aj pri červenom poli. Lopatky sa takým pri takých extrémnych situáciach rozťahujú a sťahujú. Preto sa odporúča minimálne jeden krát do týžďňa pretočiť motor až do obmedzovača aby sa materiál z ktorých sú lopatky vyrobené neunavil. Ak sa materiál unavý a lopatka sa zlomí rozbije to nie len turbo ale kľúdne aj Váš motor pretože úlomky nasaje motor a už viete čo sa stane. Viz. Klapky sania :)
Športová jazdaPo záťažujúcej športovej, šialenej, besnej jazde nechajte auto minimálne 3 min na voľnobeh bežať. Zabránite tak vytvoreniu karbónu. Ak je auto naštartované olejové čerpadlo tlačí olej do turba čo ho zároveň chladí. Ak vypnete motor olej nebude cirkulovať, spáli sa a zapečie z čoho vznikajú karbónove usadeniny a tým nadmerné trenie osky turba.