... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: E46/320d - Neskoro zapina turbo

Utorok, 27. Apríla 2010, 16:31

riocbr napísal:
jazdil som natom nadalej tak ze turbo zapinalo okolo2500 otacok a dnes to zacalo neuveritelne dymit a vykon ziadny.tak co je teraz s tym?

Neuveritelný dym akej farby ??? Bud je turbo KO ak je dym modrý/bieli a to by mizol olej. Alebo je čierny a to by mohlo znamenať malo vzduchu čo môže byť aj prasknutá/vyskočená hadica medzi turbom a sanim . Alebo mechanicky zaseknuté EGRko alebo upchaté sanie.
 
riocbr
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 23.3.2010
Auto: 320d 2004
Kraj: Prešovský
Bydlisko: vranov

Re: E46/320d - Neskoro zapina turbo

Utorok, 27. Apríla 2010, 20:54

ten dym je biely modro biely ale biely je a strasne to dymilo a cela zadna cast auta je od oleja.olej som pozeral a myslim ze trocha chybalo ale isiel som iba 5km do servisu a cakam na vyjadrenie.myslite ze je to turbo ? ak ano je lepsie repas alebo kupene pouzite na nove nemam
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: E46/320d - Neskoro zapina turbo

Streda, 28. Apríla 2010, 15:00

Gratulujeme k vymene turba na aute z 2004 ;) ... asi mu predchadzajuci majitel nakladal...

Niekto tu spominal to zaslepenie EGR - ano, po zaslepeni turbo taha od nizsich otacok... ak rozumiete ako turbo a EGR funguje, tak pochopite, ze preco je tomu tak ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: E46/320d - Neskoro zapina turbo

Streda, 28. Apríla 2010, 15:38

riocbr napísal:
ten dym je biely modro biely ale biely je a strasne to dymilo a cela zadna cast auta je od oleja.olej som pozeral a myslim ze trocha chybalo ale isiel som iba 5km do servisu a cakam na vyjadrenie.myslite ze je to turbo ? ak ano je lepsie repas alebo kupene pouzite na nove nemam

Či repas alebo funglač to zaleži od tvojej penaženky,ale určite si daj vymeniť aj olejový separator čo je vo ventilovom výku !!! lebo to mohlo byť dvôvodom prečo ti odišlo turbo. :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
peterle
Príspevky: 65
Registrovaný: 3.4.2008
Auto: 320d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO, KE

Re: E46/320d - Neskoro zapina turbo

Streda, 28. Apríla 2010, 17:15

Nerozumiem ako môže olejový separátor poškodiť turbo? Keď bude prepúšťať olej tak hrozí usadenie oleja v intercooleri a s tým spojené nasatie oleja do motora. Ale aký vplyv to ma na turbo mi nie je jasné. Dik za objasnenie.
 
duko
Príspevky: 173
Registrovaný: 1.2.2009
Kraj: Bratislavský

Re: E46/320d - Neskoro zapina turbo

Streda, 28. Apríla 2010, 17:43

Olejový separátor slúži na odlučovanie oleja pri tzv.dýchaní motora.Ak sa piesty pohybujú pôsobia ako pumpa a aby nevznikol pretlak v kľukovej skrini tak je odvetraná do sania .Vzduch pod piestami je plný olejovej hmlovinny,ktorá je filtrovaná cez olej.separátor.Ak je separátor upchatý vzniká v kľukovke pretlak.Olejové čerpadlo tlačí olej do systému mazania motora a aj do turba,ktoré je olejom mazané a chladené.Olej,ktroý maže klzné ložiská turba je vracaný spojovacou hadičkou do kľukovej skrine.V prípade ,že je v kľukovke pretlak,olej sa nevracia do olejovej vane,ale je tlačený cez upchávkové semeringy okolo osky do výfukovej alebo sacej časti turba.Tým hrozí naplnenie intercooleru olejom s následnou možnou deštrukciou motora.Olej plní aj chladiacu funkciu ložísk turba a preto musí cez ložiská volne cirkulovať do olejovej vane.Pokiaľ tejto cirkulácii bráni pretlak v olejovej vani,ložiská sa prehrievajú a zapečú,čo následne zničí funkciu turba.
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: E46/320d - Neskoro zapina turbo

Streda, 28. Apríla 2010, 18:18

Duko - krasne vysvetlene =D> =D> =D>
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
riocbr
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 23.3.2010
Auto: 320d 2004
Kraj: Prešovský
Bydlisko: vranov

Re: E46/320d - Neskoro zapina turbo

Štvrtok, 29. Apríla 2010, 17:01

teraz som prisiel zo servisu.odislo turbo kurnik!!!! #-o
 
Užívateľov profilový obrázok
Georgo
Príspevky: 273
Registrovaný: 6.9.2009
Auto: e46, 320d touring
Kraj: Bratislavský

Re: E46/320d - Neskoro zapina turbo

Štvrtok, 29. Apríla 2010, 18:58

riocbr napísal:
teraz som prisiel zo servisu.odislo turbo kurnik!!!! #-o

Ahoj,
ja som tiez menil turbo. Ak mas elektricky naklapane lopatky, tak ti zrejme povedia, ze sa repasovat neda. Ze Garett nedodava nahradne diely.

Malo by to byt vsak tak, ze vnutro toho turba je uplne rovnake ako podtlakovo regulovane, iba ovladanie je elektricke. To ti mozu nechat zo stareho a vymenit iba vnutornosti. No neviem ake je poskodenie a tak.

Snad som poradil a drzim palce. Viem, ze je to neprijemna investicia :cry:
e46, 110kW, 2004, 320d touring - M-packet, titanium silber, 18’’ kolesá M V Spoke 72
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/m-packet-t26666.html
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: E46/320d - Neskoro zapina turbo

Štvrtok, 29. Apríla 2010, 19:31

duko napísal:
Olejový separátor slúži na odlučovanie oleja pri tzv.dýchaní motora.Ak sa piesty pohybujú pôsobia ako pumpa a aby nevznikol pretlak v kľukovej skrini tak je odvetraná do sania .Vzduch pod piestami je plný olejovej hmlovinny,ktorá je filtrovaná cez olej.separátor.Ak je separátor upchatý vzniká v kľukovke pretlak.Olejové čerpadlo tlačí olej do systému mazania motora a aj do turba,ktoré je olejom mazané a chladené.Olej,ktroý maže klzné ložiská turba je vracaný spojovacou hadičkou do kľukovej skrine.V prípade ,že je v kľukovke pretlak,olej sa nevracia do olejovej vane,ale je tlačený cez upchávkové semeringy okolo osky do výfukovej alebo sacej časti turba.Tým hrozí naplnenie intercooleru olejom s následnou možnou deštrukciou motora.Olej plní aj chladiacu funkciu ložísk turba a preto musí cez ložiská volne cirkulovať do olejovej vane.Pokiaľ tejto cirkulácii bráni pretlak v olejovej vani,ložiská sa prehrievajú a zapečú,čo následne zničí funkciu turba.

Vdaka za podrobné vysvetlenie,tak by som to určite nenapísal aj ked som to tak myslel =D>

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných