Zaujimave citanie, vidim ze mate pozbierane info...hlavne ten placebo efekt z cipu ma celkom zarazil
Z benzinu sa da cucnut 3-5-10-15Ps podla stavu motora a objemu. Neviem ci z 320i cosi vytiahnes, co by za to stalo ale z 2,5/2,8/3,0 sa potiahnut aj 30-35PS.
Zvody rataj 350-400 za repliky (kvalitnejsie) alebo 1000e za supersprinty. U oboch variant mas garantovany hladsi a linearnejsi priebeh v celom spektre a narast vykonu od 10-20Ps, taktiez podla toto, aky zdravy je motor a jeho komponenty (vratanie sania,disa klapky a pod.).
Dalej mozes zakupit performance kladky, upravit sanie (DINAN, BMW Performance intake alebo klasicka siska alebo lepsi CAI - napr. AFe stage 2), mozes si zakupit ostrejsie vacky (dost draha zalezitost), mozes si zakupit komplet vyfuk, napr. catback, kde mas tiez garantovany vykon 3-15PS podla znacky a objemu motora. Mozes si zakupit odlahceny flywheel, inak sprevodovany diff alebo komplet upravit motor, co stoji nemale peniaze.
Kazdopadne po kazdej uprave by som siel na remap (cip), kde sa to vsetko odladi, upravi sa priebeh a boli by ste prekvapeni, kolko sa da urobit aj na obycajnej atmosfere. Stacia zvody, sanie, vyfuk a mas 20-25ps k dobru a vobec to nemusi stat 2000e.
Ak ma clovek peniaze tak najlepsia moznost je supercharger, ale to su uz astronomicke ceny pre bezneho cloveka a urcite by som supercharger neriesil na 320i.
Dobrym prikladom je byvaly klubak Sodap, ktory z 328i, ktora ma papierovo 193 ps vytiahol 220ps (odbrzdenych). A to mal ebay zvody za par eur,sisku a hamann koncovy tlmic. Ak by siel na remap a pohral sa s vyfukom, tak verim ze by odbrzdil aj 230+. Na druhej strane, rozdiel je kolko odbrzdil na motore a kolko ma realne na kolesach
