... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1
GtheRacer napísal:maiki takto:
V principe to zavisi od penazenky, resp. kolko mu chces dopriat.
Treba povedat ze 10W-40 pri intervale vymeny 10-15tis km (lepsie 10)
je presne to, na co bol tento motor skonstruovany.
Pri olejoch sa hodne hovori o viskozite, ale ta vobec nie je taka
podstatna, ako ostatny obsah oleja - predovsetkym aditiva.
Preto hovorim, ze je to o tom, co mu chces dopriat.
5W-40 je tiez vhodne, ale zdvihata sa uz mozu ozvat.
0W uz bude na tvoje zdvihatka nevhodne - NIE
kvalitny 10W-40 je napr. Eni, Liqui Moly.
Ked, ako som pisal mu chces dopriat - non+ultra je Mobil1 ale 5W-50 Peak Life.
Ale aj prislusne kostuje.
Ja napr. do M52 lejem 5,5-6l 5W-50 a podla idividualnej potreby (nasadenie motora,
stav zdvihatok) zahustim - dolejem doplna 10W-60
To je ako ked sa krmis kaviarom.
S cistim svedomim mozes zostat pri kvalitnom 10W-40, 10tis. km vymena + kvalitny filter.
To sa bude pacit aj tvojej penazenke.
Preplach nie je potrebny. Vsetky oleje (akurat v roznej koncentracii) obsahuju rozpustadla
usadenin. Takze pokial neriesis konkretny technicky problem, motor sa cisti samotnym olejom
pri prevadzke (s vynimkov kratkych trati - vtedy sa tvori kondenz; a technickych poruch - napr.
tesnenia a pod.)