... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

obchodna sekcia
 
potky
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 13.1.2012
Auto: E36 touring/318i
Kraj: Bratislavský

vysoky tlak v chladiacej sustave m43b18

Utorok, 7. Augusta 2012, 19:16

caute, riesim prave jednu mensiu zahadu, minuly tyzden som menil diel cislo 7 http://static.bmwfans.info/images/epc/ODI1X3A=.png
nakolko mi praskol. Vymenil som ho a dolial destilovanu vodu bez glykolu asi 4-4,5 litra a odvzdusnil ako bolo napisane v bentleys service manual: vymontovat odvzdusnovaci srob, dat kluc do polohy ked je zapnuta elektrika, nastavit kurenie naplno a dolievat do expanzky az dokym mi nebude cez odvzdusnovaci ventil vytekat voda + este som postlacal hadice lebo mi bolo povedane ze tam mozu ostat bubliny, potom som zasroboval odvzdusnovak a vytiahol hadickou z expanzky vodu tak do polky ako ma byt. Na budiku mi ukazuje teplotu motora dobru ale ked zastavim po jazde a kuknem sa pod kapotu tak vidim ze sa mi brutalne zvysuje hladina kvapaliny v expanzke a cez pretlakovy ventil mi syci para. Tak dnes som sa znova odhodlal to znova tak isto odvzdusnit s tym ze som tam dolial asi liter destilky co sa za 60km vyparilo, ked som po necelych 10 km v robote zastavil tak som mal zase poklesnutu hladinu skoro uplne dole, pritom to podla budiku dobre chladi a aj to kuri, som isiel dnes zo zapnutym kurenim plus otvorene okna a teplota motora stupala o poznanie pomalsie ako normalne. kde moze byt chyba ? diky
 
Užívateľov profilový obrázok
anco79
Príspevky: 732
Registrovaný: 26.12.2009
Auto: BMW E36 316i coupe
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA_Dúbravka

Re: vysoky tlak v chladiacej sustave m43b18

Utorok, 14. Augusta 2012, 18:43

ja som mal podobný problém so strácaním vody, motor sa neprehrieval, kurilo to a voda mizla, nikde nič netieklo motor vodu nežral a ked som menil motor tak som zistil prečo.... č. 1 je priruba a č.2 je snímač teploty,ale ani jedno nemáš šancu vidiet iba ak dáš dole sanie... pekne vidno jak sa to tam zrážalo ked sa to vyparovalo-šipky, skus pozret nejak s baterkou cez špáry v saní či ti to tam neslzý, a ešte vzadu na motore je jedna príruba a je k nej blbý prístup... no a ked máš studený motor tak na chladiči ja riska že kalt tak potial by si mal mat hladinu, ked motor zohriaty tak može byt aj viac...jáj a ked máš motor do 96 tak máš na bloku čidlá dve, vedla čidla šrób na lavo po 96 len jedno čidlo a záslepka... no a tie príruby byvajú dost vyžraté, skus to pokukat a uvidíš...
Prílohy
motor.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
vreco
Príspevky: 551
Registrovaný: 28.7.2011
Auto: Potuzený Touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin/Bratislava

Re: vysoky tlak v chladiacej sustave m43b18

Streda, 15. Augusta 2012, 08:33

Skôr je zaujímavé,že mu pretlakový ventil syčí ako papiňák,to ani mne nerobí a to mi tlakuje skrz tesnenie na hlave,mne len proste pomaličky ubúda.
Obrázok
 
Jok3er
Príspevky: 553
Registrovaný: 17.12.2010
Auto: malotraktor
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: vysoky tlak v chladiacej sustave m43b18

Streda, 15. Augusta 2012, 19:10

pri tom odvzdusnovani si vynechal jednu vec - mal si zmes nehat naliatu az po okraj expanzky a s otvorenou expanzkou mu parkrat vytocit aj do 5000...3 - 4x na preplachnutie chl. systemu....az potom zatvorit (nic nevysavat)...totizto ked zohrejes motor a uvolni sa termostat tak trochu vody si nachlonce aj radiator s hadicami velkeho okruhu.. :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
johnyfly1
Príspevky: 5880
Registrovaný: 1.9.2008
Auto: E36/316i compact
Kraj: Žilinský

Re: vysoky tlak v chladiacej sustave m43b18

Streda, 15. Augusta 2012, 19:19

Odvzdušnenie:
1. Auto postavíme najlepšie predkom do kopca.
2. Kúrenie dáme na max. a ventilátor môžeme dať na min.
3. Otvoríme nádobku na dolievanie a odskrutkujeme aj odvzdušňovací šrób.
4. Pomaly nalejeme chladiacu kvapalinu. Lejeme až do vtedy pokiaľ z odvzdušňováka netečie
čistá kvapalina bez bubliniek.
5. Odvzdušňovák zatvoríme a nádobku naplníme doplna a zavrieme.
6. Naštartujeme auto a necháme ho pri zvýšených otáčkach (cca 2500-3000ot.) zohriať na
prevádzkovú teplotu (pokiaľ sa neotvorí termostat – hadica od termostatu do chladiča sa
začne zahrievať).
7. Zvýšené otáčky necháme ešte 2-3minúty.
8. Motor vypneme.
9. Keď motor vychladne skontrolujeme výšku hladiny kvapaliny v nádobke. Podľa potreby
dolejeme alebo odoberieme.

bod cislo 5....nadobku na kvapalinu nemusis zatvarat a staci naliat kvapalinu pod dierku kade vyteka voda z chladica(par cm pod okraj)
pobrcis chvilku pokukas ako sa kvapalina prelieva :D a mas :D
E36 compact 316i           (||||)(||||)
 
Jok3er
Príspevky: 553
Registrovaný: 17.12.2010
Auto: malotraktor
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: vysoky tlak v chladiacej sustave m43b18

Streda, 15. Augusta 2012, 19:31

no ja som ti napisal to co som mal napisane v Etzoldovi na E46 M43TUB19...to su dost podobne motory myslim si... :|
podla toho som si menil komplet chl. kvapalinu pred cca 4 dňami a NO PROBLEMO.. :bmwball:
 
potky
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 13.1.2012
Auto: E36 touring/318i
Kraj: Bratislavský

Re: vysoky tlak v chladiacej sustave m43b18

Utorok, 21. Augusta 2012, 11:07

diki chalani som bol teraz prec tak som nemohol odpovedat, pravdepodobne bola chyba v tom ze som to nevytocil ked som to odvzdusnil, asi tyzden mi to takto blblo ale potom to akokeby sadlo a je to ok
 
BMW_power
Príspevky: 12
Registrovaný: 10.11.2014
Auto: BMW 325i e46 compact
Kraj: Nitriansky

Re: vysoky tlak v chladiacej sustave m43b18

Sobota, 3. Januára 2015, 23:12

Caute chalani momentalne riesim problem so zvysenym tlakom v chladiacom systeme vzdy sa mi to stane pri tvrdsej jazde ze mi tlaci vodu cez uzaver expanznej nadrzky potom mam vsetko utecene od chladiacej a smrdi to ako stara MBčka neviem ako to mam vyriesit ..voda ma teplotu pri zatazi 96°C a ked stoji ma 90°C ..tych 96 je normalnych ci nie? V com bude chyba ze mi to tlaci cez ten uzaver moze byt na chybe ten vrchnak ..postrehol som ze tam nie je ziadme gumenne tesnenie mozno tam chyba..mam motor M54B25 ..mate s tym niekto skusenosti ? Auto kuri .

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní