Pondelok, 15. Septembra 2014, 17:19
Zdravím, nechcem zakladať novú tému ale mám podobný problém na E46 na 4valci M43...Problem je že už dlhší čas sa mi prehrieva auto. Poslednú dobu už aj vrie voda, predtým nevrela...Vyhodil som termostat lebo na začiatku som mal spodnú hadicu chladnejšiu (od chladiča k termostatu) ako tú navrchu tak som myslel že termostat bol na vine. Motor som odvzdušnoval tým spôsobom, ktorý tu už bol viac krát spomenuty. Auto bolo postavené do kopca otvoril som odvzdusnovaci srub nalieval vodu cez plniace viečko az pokial nevytekala cistá voda. Medzi tým som mal zapalovanie zapnuté kurenie na plno, na najmänšom stupni vetrania. Ked som vyberal termostat, tak som celý systém uzavrel a fúkal do chladiča, pumpoval cez obe hadice aby sa voda dostala az k vodnej pumpe. Následne som to niekoľko krát opakoval, až som nastartoval motor a 3-4 krát prehnal motor do 4000-4500 otáčiek. Pri tom som si všimol že vodna hladina klesala pri zvýšovaní otáčok, takže súdim že vodna pumpa by mala byt funkčná...Auto mám pocit že už netopí ako topilo niekedy ale už som z toho zmetený lebo jazdým s kúrením na plno aby som motor neprehrial totalne a aby neodišlo tesnennie/hlava. Dnes som sledoval obe hadice pri zohriatom motore. Ta spodna bola vlažná až teplá, zatiaľ čo tá vrchna bola horúca. Hadice napupovane neboli. Co som si vsimol je to že chladič bol len vlažný, a to ani nebol zopnutý ventilator chladenia. Vrchá časť chladiča mohla byť teplá ako ta spodná hadica a spodná časť chladiča bola studená. Napadá Vás kde môže byť zrada?