... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
truhlik333
Autor témy
Príspevky: 186
Registrovaný: 9.7.2008
Auto: 316i E36
Kraj: Košický

LMM vs MAF

Streda, 17. Septembra 2008, 16:13

takze motor m43 a klapkova vaha, nie je mi jasne, ci funguje na rovnakom principe ako MAF, chcel by som to vymenit lebo velmi sa mi to nepoznava, poczt po pridani v nej klepot, ale oneskorene. konektor mam okruhly, je tam v nej nejaky odporovy drat, ale myslim ze ten asi cistit bude nanic, lebo je cisty a aj tak je tam diera vo vykone, chcel by som to menit za MAF,je to mozne?
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Re: LMM vs MAF

Streda, 17. Septembra 2008, 16:54

truhlik333 napísal:
takze motor m43 a klapkova vaha, nie je mi jasne, ci funguje na rovnakom principe ako MAF, chcel by som to vymenit lebo velmi sa mi to nepoznava, poczt po pridani v nej klepot, ale oneskorene. konektor mam okruhly, je tam v nej nejaky odporovy drat, ale myslim ze ten asi cistit bude nanic, lebo je cisty a aj tak je tam diera vo vykone, chcel by som to menit za MAF,je to mozne?


da sa vsetko, ale nie je to len o vymene kus za kus. MAF funguje na uplne inom principe a jej signal je spracocany riadiacou jednotku, ked das MAF namiesto klapky tak RJ sa z toho posere. Odporovy drot v klapke je teplotne cidlo teploty nasavaneho vzduchu (alebo vlhkosti - sam neviem fakt), to klepanie v klapke bude skor mechanicka vada, rozober to a skontroluj.
e23 732iA, e24 635CSiA, e24 628CSi, e30 325i, SV 1000 S
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Streda, 17. Septembra 2008, 17:05

Aj neskorsie klapkove vahy maju signal spracovavany RJ a ich vystup je plne linearny (priama umera medzi otvorenim "dvierok" a napatim), iba skorsie LMM mali v plosaku zakomponovonu aj logiku prevodu a ich vystupne napatie stupalo s otvorenim dvierok exponencionalne. Ten odporovy dratik vo vahe je normalny termistor (skusal som aj merat ake dava vystupy pri roznych teplotach) a je to teda cidlo teploty nasavaneho vzduchu.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Streda, 17. Septembra 2008, 17:11

Helldiver napísal:
Aj neskorsie klapkove vahy maju signal spracovavany RJ a ich vystup je plne linearny (priama umera medzi otvorenim "dvierok" a napatim), iba skorsie LMM mali v plosaku zakomponovonu aj logiku prevodu a ich vystupne napatie stupalo s otvorenim dvierok exponencionalne. Ten odporovy dratik vo vahe je normalny termistor (skusal som aj merat ake dava vystupy pri roznych teplotach) a je to teda cidlo teploty nasavaneho vzduchu.


vsetky merace spracuva RJ... spojenim - spracovava to riadiace jednotka- som naznacil, ze objem vzduchu zmerany ci uz LMM alebo MAF nie je urcujuci iba pre trebars dlzku impluzu, ale signal je komplexne pouzity pre viac prvkov a nie je jednoduche to ojebabrat.
e23 732iA, e24 635CSiA, e24 628CSi, e30 325i, SV 1000 S
 
Užívateľov profilový obrázok
truhlik333
Autor témy
Príspevky: 186
Registrovaný: 9.7.2008
Auto: 316i E36
Kraj: Košický

Streda, 17. Septembra 2008, 21:27

vaha po odpojeni za jazdy sa sprava asi tak: motor zatrepe, spadnu otacky a hned nabehne na zvysene otacky, tu vahu som vybral, kukol, prstami pohybal klapkou no ani nezadrhava, ani nekladie velky odpor, chodi normalne, cize mam sa obhliadnut po LMM novej ? kedze MAF mi to nerozchodi :roll: , tie LMM vahy su z typov E30 ze
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Streda, 17. Septembra 2008, 21:41

truhlik333 napísal:
vaha po odpojeni za jazdy sa sprava asi tak: motor zatrepe, spadnu otacky a hned nabehne na zvysene otacky, tu vahu som vybral, kukol, prstami pohybal klapkou no ani nezadrhava, ani nekladie velky odpor, chodi normalne, cize mam sa obhliadnut po LMM novej ? kedze MAF mi to nerozchodi :roll: , tie LMM vahy su z typov E30 ze


ja len by som ti odporucil po kazdom odpojeni vahy za chodu motora zresetovat RJ pretoze takymto pokusom ju hadzes do nudzoveho rezimu
e23 732iA, e24 635CSiA, e24 628CSi, e30 325i, SV 1000 S
 
Užívateľov profilový obrázok
truhlik333
Autor témy
Príspevky: 186
Registrovaný: 9.7.2008
Auto: 316i E36
Kraj: Košický

Streda, 17. Septembra 2008, 21:49

http://www.przeplywomierz.pl/sklep,2474 ... 526,0.html
bolo by to pouzitelne? :( , klapkove vahy na nete som v ponuke nenasiel nikde, ta vaha je dead urcite, bez vahy to ide zivsie nez s nou
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Streda, 17. Septembra 2008, 22:08

truhlik333 napísal:
http://www.przeplywomierz.pl/sklep,2474,,21522914462640,03,,pl-pln,510526,0.html
bolo by to pouzitelne? :( , klapkove vahy na nete som v ponuke nenasiel nikde, ta vaha je dead urcite, bez vahy to ide zivsie nez s nou


nie, bez vahy to ide na nudzovy rezim a bohatu zmes a ma to kurevsku spotrebu, preto sa ti to zda zivsie. daj poslednych 7 znakov VIN, kukneme co to tam vlasten mas.
e23 732iA, e24 635CSiA, e24 628CSi, e30 325i, SV 1000 S
 
Užívateľov profilový obrázok
truhlik333
Autor témy
Príspevky: 186
Registrovaný: 9.7.2008
Auto: 316i E36
Kraj: Košický

Štvrtok, 18. Septembra 2008, 05:50

kd36116

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní