Pondelok, 6. Augusta 2012, 22:23
olej saje olejové čerpadlo cez sací kôš z olejovej vane, následne tlačí cez to teleso filtra, teda aj filter a tak sa dostáva potom cez kanáliky do potrebných častí motora, ten snímač je snímač tlaku oleja, keď nie je tlak oleja (vypnutý motor, vadné čerpadlo, ...) tak ti vďaka nemu svieti na prístrojovke tá olejnička
princíp olejového čerpadla nie je pre mňa úplne známy, ale laicky to poznám tak že na voľnobehu je určitý tlak oleja, ktorý sa zvyšovaním otáčok logicky tiež zvyšuje, pri dosiahnutí určitého tlaku pretlakový ventil vypustí prebytočný olej späť do vane aby sa nič nepoškodilo
ten holender by mal držať tú olejovú tlakovú hadicu, cez ňu zrejme prúdi olej do vanosu (nemal som možnosť detailne preskúmať M52ku ale asi to tak bude)
posledný obrázok - odvetrávanie krytu ventilov, resp. celého motora, motor sa točí, otáčanie kľukovky, pohyb piestov má za následky že motor dýcha - musí byť úniková cesta kade vzduch unikne z kľukovej skrine alebo sa do neho dostane, inak by nastal veľký problém, toto odvetrávanie je napojené potom na sanie, akurát tam je ten separátor ktorý oddeľuje od toho vzduchu olej ktorý sa v tam cez to odvetrávanie môže dostať
a ešte keď sa pozrieš na ten obrázok držiaku olejového filtra, máš tam jednu plochu s 2 dierami (smerom ku skrutke č.11), tam môžeš zapojiť trubky na chladič oleja
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."