... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1
Milosss napísal:Myslím že na lietanie 160 sú tu iné autá ako skoro 20 ročné e36ky.
ViktorDDD napísal:tak neviem ale mne úplne stačí nastaviť tempomat na 125-130 keď som na diaľnici, nehovorím keby som šiel 1500km v kuse ale na tých krátkych úsekoch čo máme koľko ušetrím? 20minút? k čomu mi to bude?
Milosss napísal:No takže fake s nižšim hlukom s M51TU motorom sme si tu vyjasnili, som rád, poďme k tej 160ke.
To, že na lepšie auto nemáš, je myslím absolútne bezpredmetné v tom, že e36ka stavaná na tú rýchlosť nebola, a tobôž nie s TDSou.
Na tvojej trase je cca 300km diaľnic, čo je relatívne dosť. Pri rozdiele rýchlosti 160 a 125 je rozdiel v čase pol hodina. Čiže z celodennej cesty ušetríš pol hodinu, a spáliš pri vyššej spotrebe o cca 1,5l navyše 4,5l čiže navyše cca 6€ prejazdíš. A to nehovorím o tom, že som rátal s rýchlosťami 125 a 160 ako priemernými, reálne pri 125km/h bude rýchlostný priemer iba o trocha nižší, no pri 160ke bude o dosť nižší, kvôli neustálemu brzdeniu, lebo u nás sa 160ka nedá udržať ani niekoľko desiatok km v kuse, max pár km a brzdíš. Čiže plus ďalšia spotreba navyše.
Ale hej noo, 160 je minimum čo treba dodržiavať hlavne na e36ke.
ViktorDDD napísal:tacho môže premeriavať aj o 10km/h, ale ajtak je pri 4200ot. 230veľa
inak u e34 bol len diff s prevodom 2,65, ale u e36 aj 2,65 aj 2,56, t.z. že mohol mať veľmi nepresné tacho, a nevhodný rozmer pneumatík a tým pádom mu to viac premeriavalo, a mal tam ešte ten o kúsok dlhší diff a pri tých 4200 mal na tacho 230 ale v reále to mohlo byť tak 200-210
a keď už sme pritom koľko vám točí pri 130tke na e36 tds? lebo ja na e34 tds mám pri 130tacho (126 GPS) asi 2900ot. a ten motor už dosť reve, tá 5ka by mohla byť o chlp dlhšia