... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Autor témy
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Štvrtok, 4. Decembra 2008, 00:20

olej som menil, a problem nastal po vymene.
Typek mi tam dal 5l , neviem kolko ho tam malo ist, mne vravel ze 5l.

dalsia vec.

ked je motor vypnuty, tak mam vodu do polovice nadrzky, ked nastartujem, zohrejem, tak sa naplni do plna, ale ak motoru zvysim otacky, tak to klesne.. dymi to na bielo, voda nekvapka z vyfuku, vodu to nezere, olej tiez nie, v oleji to nerobi emulziu. na diagnostike mi zistili vadnu lambdu (ukazuje stale 516mV a nemeni sa) Vaha vzduchu vyzera ok. ALE, to neni dovod dymu, skor dym ju odkuril. Tym mi padol vykon a zvysila sa spotreba. Dym ide iba po zahriati motora..

kupil som CD2, nalial do oleja a dym zmyzol.

co to moze byt?

motor sa neprehrieva, ani visko mi nezopina, takze to chladi v poho.
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Štvrtok, 4. Decembra 2008, 08:33

neviem aky rozdiel medzi nasimi motormi vseliaky je ale mne islo do motora 6,5litra oleja, mas dost oleja na ryske?
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Štvrtok, 4. Decembra 2008, 09:43

5l? :shock: no ja mám 320i E36 a ide tam 6,5

http://www.bmwklub.sk/viewtopic.php?t=2 ... t=n%E1plne

:wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Autor témy
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Štvrtok, 4. Decembra 2008, 14:41

hej , uz hej, dolial som tam a mam tam medzi ri(y)skami

No aj tak, zrejme sa nieco stalo vtedy ked som jazdil ked bolo malo oleja :( no neviem co..

zacalo to vtedy dymet ako parnik..

co s tym? co mozem spravit pred tym nez rozoberem motor?
 
BrunoSoprano
Príspevky: 444
Registrovaný: 22.6.2008

Štvrtok, 4. Decembra 2008, 15:30

SurrendeR napísal:
hej , uz hej, dolial som tam a mam tam medzi ri(y)skami

No aj tak, zrejme sa nieco stalo vtedy ked som jazdil ked bolo malo oleja :( no neviem co..

zacalo to vtedy dymet ako parnik..

co s tym? co mozem spravit pred tym nez rozoberem motor?



1.daj si zmerať tlaky valcov, ked´ dymí do modra,tak je zle. Kedy dymí, ked´ mu poriadne pridáš,alebo aj pri normálnej jazde? A s tou spotrebou to môže byť lamda sonda+nekvalitný benzín. Ja som tiež raz tankoval na jednej Slovnaftke a vychádzala mi namiesto 8litrov spotreba 12litrov....
Auto nemalo výkon vy vysokých otáčkach ked´ brzdil prevodmi mi strielalo z výfuku ako keby som mal rally Subaru Imprezza.
2. daj pôvadný vzduchový filter a skontroluj dôkladne vzduchovú hadicu,či nie kje niekde prasknutá a nesaje tade vzduch. By si sa čudoval,kolko to spraví,ked´ máš hadicu prasknutú... A s tým dymením ti neviem poradiť,to je dosť zlé,jedinemže by dymil zastudena va bielo,tak to by bolo normálnem to aj nové Baworáky robia.
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Autor témy
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Štvrtok, 4. Decembra 2008, 15:48

tankujem iba na znackovych pumpach i ked predtym som semtam bral aj z neznackovej.
Dal som povodny vzduchovy filter. Je mozne ze to taha niekde slaby falosny vzduch, spoza vahy (v tom kolene) ale to pochybujem.

Tlaky budem muset dat zmerat len este neviem komu :(

po naliati CD2 a zabehnuti, dym vyrazne prstal, ba aj skoncil (okrem studeneho motoru, vtedy dymi a to je normal myslim). Ked sa zohreje tak uz nedymi ..
Spotreba + mensi vykon mi je jasne ze to bude tou lambdou.

v kazdom pripade budeme mudrejsi po zmerani tlakov.

ked dymi, tak cisto bielo, ziadne podivne farby.

a co s tou vodou? je to normal?
 
BrunoSoprano
Príspevky: 444
Registrovaný: 22.6.2008

Štvrtok, 4. Decembra 2008, 16:13

SurrendeR napísal:
tankujem iba na znackovych pumpach i ked predtym som semtam bral aj z neznackovej.
Dal som povodny vzduchovy filter. Je mozne ze to taha niekde slaby falosny vzduch, spoza vahy (v tom kolene) ale to pochybujem.

Tlaky budem muset dat zmerat len este neviem komu :(

po naliati CD2 a zabehnuti, dym vyrazne prstal, ba aj skoncil (okrem studeneho motoru, vtedy dymi a to je normal myslim). Ked sa zohreje tak uz nedymi ..
Spotreba + mensi vykon mi je jasne ze to bude tou lambdou.

v kazdom pripade budeme mudrejsi po zmerani tlakov.

ked dymi, tak cisto bielo, ziadne podivne farby.

a co s tou vodou? je to normal?



to je normál,ked´sa ti nestráca voda a len sa zvýši hladina v nádobke po zahriati motora. ked´ sa ti otvorí druhý okruh pri 90-100stupňovej teplote,tak ti voda cirkuluje v celom chladiacom systéme,tak zato ti vstúpne trošku hladina v nádobke. Tlaky ti zmerajú v hociktorom značkovaom servise za pár korún. tuším na dvojlitri by mali byť okolo 10-11, ale nie som si istý.... A ešte som zabudol, najhoršie by bolo,keby si mal prasknutú hlavu. Na radových 6valcoch 24ventiloch bez vanosu sa to občas stáva,ked´ motoru naložíš za studena.
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Autor témy
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Štvrtok, 4. Decembra 2008, 16:43

keby bola prasknuta, tak by to malo ake symptomy?
vsetky mozne varianty ktore by to mohlo mat?

inak, lambda sondu by som kde zohnal najlacnejsie?
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Autor témy
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Sobota, 20. Decembra 2008, 15:29

tak naskytla sa moznost kupit novu origo za 3300,- alebo jazdenu dobru za 1300,-
ktoru mam zobrat?

zistil som, ze ked bola lambda este dobra, tak davala cca 0,97V az 1,03V
myslim ze to je az moc, kedze standart by mal byt niekde okolo 0,45V

cim to moze byt?

katalizator? Alebo co vlasne?

co mozem urobit aby to bolo ok?
 
Užívateľov profilový obrázok
Brano-HAVA
Príspevky: 163
Registrovaný: 14.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Sobota, 20. Decembra 2008, 20:41

Hodnota mohla byt vyssia treba pozret aj na kolko % fungoval lambda integrator podla toho moze kolisat hodnota a tiez ci si mal prevadzkovu teplotu, neber do uvahy len jednu velicinu a tiez mohla byt lambda na ceste do fucku. Ktej lambde jednoznacne orig , voda je ok teplotou kvapalina nabera na objeme . Tiez nemozes porovnavat svoj motor (M50) s 323/320i rv 95 to su M52.
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Autor témy
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Nedeľa, 21. Decembra 2008, 10:52

a ako zistim na kolko % ide ten integrator?

teplota bola uz prevadzkova (80°)

motory som neporovnaval :)
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Autor témy
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Re: E36/320i - vyssia spotreba a znizeny vykon

Piatok, 6. Marca 2009, 19:55

Tak pani,

nove zistenia..
vodu ani olej to nezere

mam taku dilemu...
dal som si zmerat tlaky a dopadlo to nasledovne (poradie z predu do zadu):
1. 13
2. 13
3. 12
4. 10
5. 12
6. 6
(ake maju byt tie tlaky?)
z toho mi vypliva... dymi to preto ,lebo nieje spaleny benzin, spotreba preto, lebo je ten valec pritazou ako pohonom... vykon to iste.... ale zas sa mi nezda ze by bolo pocut ze to ide iba na 5 valcov

chcem sa opytat... ake mozne varianty mozu byt?

zle hydrostely na ventiloch?
podpalene/roztrieskane ventily?
alebo co este a ako to zistit?

alebo co tomu moze byt a ako to najefektivnejsie (najlacnejsie) vymenit a co vsetko?

:-k
 
Užívateľov profilový obrázok
retepp1
Príspevky: 319
Registrovaný: 30.1.2009
Auto: E46 330D
Kraj: Košický

Re: E36/320i - vyssia spotreba a znizeny vykon

Sobota, 7. Marca 2009, 04:59

Kompresia BMW E36 320i M50
Normal: 10.0(bar)
Minimal: 8.8(bar)
Ale ja mam napriklad na svojom Golfe 1.6GTD kompresiu:
Normal: 34(bar)
Minimal: 28(bar)
A keď som meral tak som mal:
1. 22 bar
2. 16 bar
3. 15 bar
4. 20 bar
A pritom mi auto ani nedimí a iné GTD-čka si dáva na večeru takže trošku menší tlak v jednom valci by nemal zapričiniť až dajaký extremni rozdiel, ale niesom si istý či je to tak aj u benziňákov... (To auto má už 650 000km, len aby ste chápali tie nízke tlaky... :wink: )
BMW 318i E36
BMW 330D E46
BMW 640D xDrive F06
 
array
Príspevky: 227
Registrovaný: 12.4.2008
Kraj: Banskobystrický

Re: E36/320i - vyssia spotreba a znizeny vykon

Sobota, 7. Marca 2009, 10:10

BTW - ja si myslim ze spotreba niekde okolo 9-10 l/100km je asi normalka. zeby ti to chodilo na 7 sa mi nechce verit. samozrejme hovorime o kombinovanej spotrebe. takze nou by som sa ani moc neptrapil ale skor tymi tlakmi a tym ze ako dlho ti auto slo na malo oleja. a nevyhodilo to kotrolku mazania?
 
Užívateľov profilový obrázok
Majo320
Príspevky: 1608
Registrovaný: 12.8.2007
Auto: BMW E36
Kraj: Zahraničie

Re: E36/320i - vyssia spotreba a znizeny vykon

Sobota, 7. Marca 2009, 13:31

JA mam dvojliter tiez a 9,5 - 10 mam normalne.
Nenahodil si nejake 17kolesa???? No s tym poslednym valcom urcite nieco bude ked ma o polovicu mensi tlak ako ostatne

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný