... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

reklamne predmety bmwklub.sk
 
reskara
Autor témy
Príspevky: 33
Registrovaný: 8.7.2011
Auto: Bmw 318,i,touring
Kraj: Bratislavský

E36 318i - problém s prevodovkou a chladičom

Nedeľa, 29. Apríla 2012, 17:42

zdravim pred nedavnom som tu pisal ze mam problemy z vrzganim,zatiel nevyriesene,ale uz sa na tom pracuje,behom 2 tyzdnov sa mi na aute zacalo doje..bavat,plno veci ako naschval :( ked sa mi zohreje motor aj prevodovka tak mi nieco trase od prevodovky,aj samotna paka prevodova,trase,ale ide o to ze ked zapnem klimu alebo stiahnem okna proste ked ma vacsi odber prudu tak vtedy to trase najviac,zaujimave je ze ked vypnem klimu tak to robi uplne slabo alebo vobec.alebo ked to vrci tak chytim riadacu paku a nasmerujem ju smerom trojke alebo stvorke na silu,bez spojky a vtedy to tiez nerobi.bol som stym u mechanika.spojka to ze vraj nebude lebo ked vytlacim spojku tak vtedy to vrcanie tiez nerobi.ale ked je spojkovy pedal v normalom stave tak to robi,ale vravim len ked je motor zohriaty alebo prevodovka.
dalsia vec,bol som pred nedavnom riadnej zapche a zacal sa mi prehrievat motor,vodna pumpa bola menena aj termostat pred pol rokom,aj samotny chladic,inac chladic som mal pred tym elektricky ale daly mi tam mechanicky klasicky na visko spojku,ze vraj mat mozem upchaty chladic a kvoli tomu sa moze pri vacsom prehriati motora prehriat,visku spojku som skusal pri zohriati motora na 90,stupnov,sa vrtula stale toci a da sa zastavit aj rukov a drzat ju.takze neviem.inac klimu mam.a pri zapnutej klime sa tiez prehrieva zistil som tak ze ked som ju vypol tak rucicka isla mierne dole,alebo vtedy som zapol kurenie na plno a rucicka sa vratila na normal do polky,len tak som vedel ist stym autom.skuste mi prosim poradit alebo nijake skusennosti,dakujem pekne.
 
michajel86
Príspevky: 47
Registrovaný: 19.1.2009
Auto: 320i e36
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NITRA

Re: prevodovka a chladic

Pondelok, 30. Apríla 2012, 05:27

Bol si s tym na diagnostike ? osobne si myslim ze hladas chybu tam kde nie je.. skor by som sa zameral na otacky , a pravidelny chod 4 valcov.. a samozrejme SILENTBLOKY motora a prevodovky. potom mozno kulisa radiacej paky. a k tomu prehrievaniu.,. pusta sa ti elektricka vrtulu klimy? mas ju tam vobec ? nezabudaj klima ma svoju vrtulku ;) ps: visko mas v prdeli 8-[
Pome si zapalit..:) Obrázok
 
reskara
Autor témy
Príspevky: 33
Registrovaný: 8.7.2011
Auto: Bmw 318,i,touring
Kraj: Bratislavský

Re: prevodovka a chladic

Pondelok, 30. Apríla 2012, 14:20

ok a ako zistim ze ci mi zapina vrtulu klimi ako inac klima mi ide aj ked slabsie ale ide skor za jazdy viac a pri stati menej.no dobre ale preco to vrcanie ide najma pri zapnutej klime,ked je zohriaty motor,to vrcanie nejde od motara ale od prevodovky a vtedy najma vrci olejova vana alebo to co je pred nou,ze vraj z prevodovky sa prenasa do vane a ta vybruje,ale naozaj neviem to su len nazory.
 
Užívateľov profilový obrázok
vreco
Príspevky: 551
Registrovaný: 28.7.2011
Auto: Potuzený Touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin/Bratislava

Re: prevodovka a chladic

Pondelok, 30. Apríla 2012, 15:42

Ja aktuálne jazdím aj v tomto celkom teplom počasí bez visco spojky a jedine kedy mi zoplo elektrický ventilátor bolo keď som ho hore donovalmi štval na trojke. inak aj v BA v kolónach,ktoré nie sú na 5min sa mi ručička aj pri zapnutej klíme nepohla od stredu.Samozrejme do leta visco pôjde :)
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
maiki
Príspevky: 4229
Registrovaný: 10.4.2009
Auto: 02" E46 320d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: prevodovka a chladic

Pondelok, 30. Apríla 2012, 15:53

reskara napísal:
ok a ako zistim ze ci mi zapina vrtulu klimi ako inac klima mi ide aj ked slabsie ale ide skor za jazdy viac a pri stati menej.no dobre ale preco to vrcanie ide najma pri zapnutej klime,ked je zohriaty motor,to vrcanie nejde od motara ale od prevodovky a vtedy najma vrci olejova vana alebo to co je pred nou,ze vraj z prevodovky sa prenasa do vane a ta vybruje,ale naozaj neviem to su len nazory.

vrtula klimi sa zapne ked pustis klimu, cize nastartuj, pusti klimu a chod sa pozret dopredu cez masku ci sa toci vrtula - to je klimova, ta z vnutornej strany pri motore je na chladenie motora...

toto trasenie mam aj ja, ale podla popisu neviem ci zhodne.. mne to trase trochu ked preradujem.. resp ked pustam spojku pri nizkych otackach... ja som sa bal ze dvojhmota v prdeli, ale vraj nie.. takze silentbloky motora skontrolovat...
Your car. Your story. So don't let someone else write the book.
E46 320d 02"
ex E36 323i 96"
Obrázok
 
reskara
Autor témy
Príspevky: 33
Registrovaný: 8.7.2011
Auto: Bmw 318,i,touring
Kraj: Bratislavský

Re: prevodovka a chladic

Utorok, 1. Mája 2012, 20:21

dnes som pozeral tu klimovu vrtulu ako si vravel cez prednu masku,len ze ja tam ziadnu nemam co sa riadne cudujem mozna to uz tak mam od vtedy ako som kupil auto.je tam len jedna pred motorom.ale auto sa mi prehrieva aj bez zapnutej klimi.takze klimu uz radsej ani nezapnem.ale len vtedy ked dlho stojim alebo ked som v kolone,samozrejme ked sa pohnem a uz idem normalne tak sa rucicka zase dostane do polky.co sa tyka toho prehrievania ale bez klimi moze to byt aj stym ze je upchaty chladic,alebo stym ze mi tam dali miesto elektrickeho normalny?a to trasenie ked mam zohriaty motor,moze byt naozaj stym ze silent blok,je kao,a stym mi trase aj riadiacou pakou?
 
Užívateľov profilový obrázok
vreco
Príspevky: 551
Registrovaný: 28.7.2011
Auto: Potuzený Touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin/Bratislava

Re: prevodovka a chladic

Utorok, 1. Mája 2012, 23:18

Takto,mal by si mať aj elektrický aj mechanický(spredu na motore).To znamená,že ten elektrický je nápomocný aj keď máš vypnutú klímu lebo sa zopína neviem či nie pri 88C a pomáha chladiť.Takže ak si to všetko zrátaš a ak máš nakoniec aj upchatý chladič,poprípade na šrot vodnú pumpu tak sa ti veľmi rýchlo môže stať,že ho prehreješ.
Obrázok
 
michajel86
Príspevky: 47
Registrovaný: 19.1.2009
Auto: 320i e36
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NITRA

Re: prevodovka a chladic

Streda, 2. Mája 2012, 05:36

ako pise Vreco, mas tam dva chladice za sebou - jeden na motor , druhy na klimu , privod vzduchu k "motorovemu" je stazeny , visko to nestiha tahat a ty ju mas este aj v prdeli. takze sa necudujem ze sa prehrieva - jednu vrtulu ti odmotovali - druha je pokazena .. vysledok je jasny..
k tomu traseniu- co dodat, podla mna mas vybite silentbloky.. :-k ale tak to sa neda len tak odhadnut ked to clovek nepocuje -neciti.
Pome si zapalit..:) Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
vreco
Príspevky: 551
Registrovaný: 28.7.2011
Auto: Potuzený Touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin/Bratislava

Re: prevodovka a chladic

Streda, 2. Mája 2012, 10:58

A hlavne to čím skorej vyrieš lebo v BA sú už tropické teploty a kolóny celoročné :)
Obrázok
 
reskara
Autor témy
Príspevky: 33
Registrovaný: 8.7.2011
Auto: Bmw 318,i,touring
Kraj: Bratislavský

Re: prevodovka a chladic

Streda, 2. Mája 2012, 11:06

dakujem za odpovede,pomohlimi.diky. :smile:
 
BMW e 36 tuoring
Príspevky: 33
Registrovaný: 3.6.2011
Auto: BMW e 36 touring
Kraj: Žilinský

Re: prevodovka a chladic

Streda, 2. Mája 2012, 18:29

318/316 (cize 4 valce) maju len jednu vrtulu ak nemas klimu ma mechanicku vrtulu ( cize visco) kedze klimu mas musis mat elektricku vrtulu takze tu vrtulu co ti tam dali je na... pretoze klimu musi chladit aj ked je motor "studeny" co visco nedokaze...
ta elektricka vrtula ma dve rychlosti pomalu/pri zapnutej klime rychlu pri "prehriatom" motore.Ak ti nesla ta el. vrtula pri zapnutej klime pravdepodobne mas zhoreny odpor na regulaciu otacok vrtule :wink: :wink:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných