
už som to vyriešil

. Najprv trošku mimo problému: je tam originál centrál BMW s nejakým dorábaným alarmom s DO (asi tiež bmw), ktorý však nikdy nehúkal, DO fungovalo, no neskôr prestalo, potom som stratil aj ovládač

takže celé je to teraz vypnuté, funguje len centrál.

Tým, že to začalo teraz blbnúť, tak som sa na to trošku kukol. Kedže to už nefunguje, idem to odtial vyhodiť a namontujem nové DO, nechávam tam iba modul na doťahovanie otvorených okien pri zamknutí (užitočná to vec), ktorý napojím na nové DO.

Neviem ako v zadných dverách, ale v predných vodičových aj spolujazdcových sú motorčeky s 5 káblami, 3 sú vždy na napájanie a dva sú na riadenie (zamknutie, odomknutie). Ono ta začalo robiť bordel keď som zamkol až do druhej (bezpečnostnej) polohy (kľúčik vodorovne), vtedy to už nešlo centrálom odomknúť, alebo to odomklo a hneď zamklo. Musel som sadnúť, zavreť dvere, zapnúť zapaľovanie a manuálne zatlačiť ten "čuplík" na dverách a zas ho vyťuahnuť a centrál sa rozbehol. Niekde som čítal, že pre tú druhú polohu je vo dverách ešte jeden mikrospínač. Od neho viedli 2 káble a v mieste kde sa spájali v takom gumovom tesnení bolo trošku vody a špiny. Netuším ako sa to tam dostalo cez tú gumu, no každopádne som to prečistil, zámok strekol WDčkom a od včera večera to ide bez problémov.
Inak keď už tu píšem ohľadom centrálu. V predných dverách je motorček uchytený dvoma šrobkami zvonku, teda, hneď za tapacirom. No v zadných je uchytený tiež dvoma šrobkami, no zvnútra o nejakú časť mechanizmu dverového zámku. Ako to tam kua dostali. Ak by som to chcel meniť tak musím mať buď nejaký pidi šrobovák, alebo nejaký zalomený násadec abo čo

.
Každopádne dik za odpoveď.