presne ako píše po_e87: jednotka je vďaka svojej koncepcii -motor pozdĺžne a pohon zadných kolies- zábavou sama o sebe a unikát vo svojej triede.

je jedno, čo je pod kapotou, aj so svojou 116i s navonok biednymi 115 PS si užijem veľa zábavy. je to také "dospelé" auto, strašne sa mi páčia niektoré detaily, ako napr. baterka v kufri, za cieľom dosiahnuť čo najlepšie rozloženie hmotnosti na nápravy. aj preto som sa rozhodol pre 116i, a nie pre o dva roky a 30 000 km mladšieho leona FR TDi.
pred 4 rokmi, ako 19-ročný som z nepochopiteľných dôvodov upustil od svojho sna, ktorým bola 3-ková rada E46 a za svoje ťažko zarobené peniaze som si kúpil Peugeot 406 coupé 3.0. dnes už viem, že do iného auta, ako BMW, už nesadnem...
ale späť k jednotke: okrem tradičného konfliktu benzín-diesel veľkú rolu v spokojnosti zohráva aj starostlivosť o auto: ja ho umývam minimum 2-krát za týždeň, garážované je samozrejme celý rok, je nemožné, aby som ignoroval servisný interval... taktiež, keď začujem nejaký divný zvuk alebo sa rozsvieti nejaká kontrolka, ktorá častokrát len na niečo upozorňuje, už som v servise. pre niektorých ľudí to je možno smiešne, ale pre mňa je odmenou to, že keď niekam prídem, každý sa pýta, či je to nové auto. nie, nie je, je to rok 2008 a má najazdené 70 000 km, odpovedám s úsmevom
práve pri 116i sa však konala zvolávacia akcia, keď sa začali trhať rozvodové reťaze. ide o ročníky 2004-2007, takže ak máš záujem o 116i z tohto obdobia, daj pozor na toto. inak nie sú voči jednotke žiadne výhrady, podľa čitateľov AutoBildu je to dokonca najlepšia jazdenka a aj vytrvalostný test hovorí za všetko... ktože to je na prvom mieste....???
http://www.autobild.de/tests/dauertests/http://www.autobild.de/artikel/vw-golf- ... 28467.htmlbtw: veľmi ma zarazilo, keď som sa dočítal, že nová jednotka F20 je v budúcnosti v pláne aj s trojvalcovými motormi a pohonom prednej nápravy.
sorry za vyčerpávajúcu odpoveď
