... všetko o BMW ...

Moderátor: jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
bmw118d
Autor témy
Príspevky: 155
Registrovaný: 9.12.2007
Auto: bmw118d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

chiptuning

Nedeľa, 17. Februára 2008, 17:50

Zdravím,

je nejaké riziko pre motor, konkrétne bmw 118d, ak si dám urobiť špičkovej firme chiptuning?? Povedali mi, že riziko nie je žiadne, zo 122 koní na 150 mi to dokážu urobiť čisto cez počítač, bez akehokolvek mechanického zásahu do motora. Cena 8000-9000,- Sk. Len som si nie istý, či turbo sa nejak po čase nezničí rýchlejšie po chiptuningu. Nechcem urobiť blbosť...teším sa na vaše rady...
 
lajooriginal
Príspevky: 298
Registrovaný: 19.12.2007
Bydlisko: Žilina

Pondelok, 18. Februára 2008, 16:55

ja osobne by som si to tam nedal
 
Pežot

Pondelok, 18. Februára 2008, 17:50

V skratke pri "čiptuningu" dochádza k prepísaniu programu RJ za efektívnejší, resp. ten upravia vstrek paliva a tak podobne. Lenže ak to zoberieš do servisu BMW tak sa môže stať, že odmietnu servisovať ak ti diagnostikou zistia zmenu v RJ. Radšej by som volil prídavnú RJ, ktorá nijako nezasahuje do normálnej a dá sa bez akéhokoľvek problém po 5 minútach práce uložiť do šuflíka v garáži (samozrejme je aj drahšia ako tzv. čiptuning). Dáva sa za RJ k ceste k motoru takže efekt je rovnaký ale ostáva ti záruka, ptž. zásah do auta nebol :wink: Volil by som variantu prídavnej riadiacej jednotky.
 
Užívateľov profilový obrázok
mmracing
Príspevky: 60
Registrovaný: 22.12.2008
Kraj: Bratislavský

Sobota, 3. Januára 2009, 09:52

Pezot co to tu pleties ??? :-)

vidim ze s tym mas velmi "bohate" skusenosti...
Marek
E46 M3 G-POWER 470k
E30 3.5 Alpina Drift Car
E46 330xd Race Car...700Nm
Golf V 1.4tsi 230k :-)
 
Užívateľov profilový obrázok
popo
Príspevky: 436
Registrovaný: 24.12.2007
Auto: šíp s krídlom
Kraj: Trnavský

Sobota, 3. Januára 2009, 10:32

mmracing napísal:
Pezot co to tu pleties ??? :-)

vidim ze s tym mas velmi "bohate" skusenosti...


Marečku z toho si nič nerob :lol: :lol: 8)
 
mimka
Príspevky: 228
Registrovaný: 21.2.2008
Auto: E46, 320d, 110kw
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Sobota, 3. Januára 2009, 11:19

súhlasím s lajom, riziko je pri týchto zásahoch vždy.
E46 - M47
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Sobota, 3. Januára 2009, 14:20

Ja by som zas urcite netuzingoval ziaden pridavny powerbox, ktory falsuje hodnoty z vahy vzduchu/map senzoru/cidla teploty motora ale dal si to normalne cipnut (co som aj spravil), ale tak dobre, no:)))).
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
mmracing
Príspevky: 60
Registrovaný: 22.12.2008
Kraj: Bratislavský

Sobota, 3. Januára 2009, 18:14

mne sa strasne na vsetkych forach paci, ako vela ludi rozprava co je dobre a co nie,
pritom nemaju vobec ponatia o com pisu...a uz vobec nemaju ponatia o tom ako ich auto - motor funguje...

je to iba o tom , ze niekde "pri pive niekto povedal", ze to je zleee a basta :-)
Marek
E46 M3 G-POWER 470k
E30 3.5 Alpina Drift Car
E46 330xd Race Car...700Nm
Golf V 1.4tsi 230k :-)
 
Užívateľov profilový obrázok
gusto
Príspevky: 604
Registrovaný: 28.7.2007
Auto: 325ti
Kraj: Trnavský

6ot / nejak0 osobn0 sk[senosti

Streda, 7. Januára 2009, 17:05

Pežot - máš nejaké osobné skúsenosti? Pretože ja i kopec mojich známych áno a nezhodujú sa ani zďaleka s tým, čo tu píšeš. Tak píš nabudúce radšej na azet alebo tak nejak :!: :idea: :D
Čo sa týka úpravy RJ, nie je v tom žiadny problém, len to treba zveriť odborníkom a nepozerať na ušetrených pár euro. Marek (MM Racing) robí všetky úpravy na brzde a zveril by som mu na tento účel akékoľvek auto (a teda som mu vlastne aj zveril :-)
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Streda, 7. Januára 2009, 17:40

Ja na celom nechapem len to, ze preco sa niekto boji znicenia turba :lol: ... jak keby to turbo stalo majetok ;)

Keby aj vydrzalo o 20% menej nez za beznych okolnosti - SO WHAT?? ... predsa mas vyssi vykon a robi ti radost pri kazdom zoslapnuti pedalu ;)

Samozrejme, ze opotrebovanie jednotlivych sucasti motora je rychlejsie ako pri seriovom vykone - predsa ani automobilky niesu sproste a tiez by vedeli spravit lepsiu mapu... ovsem oni musia prihliadat na mnoho aspektov(spotreba, emisie, zivotnost, atd)

Podla mna rovnica je jednoducha... z financneho hladiska je ciptuning najlacnejsim sposobom ako zvysit "kone pod kapotou", je najmenej invazivny a najlahsie aplikovatelny ;) Vyznam ma len pri turbo motoroch (ci uz benzin alebo diesel), pretoze pri atmosferach je rozdiel maly ;)

No a mmracing kedze je z odboru, tak by nam otom mohol povedat viac 8)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
kamelot
Príspevky: 155
Registrovaný: 14.9.2008
Auto: BMW E46 330dT
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Streda, 7. Januára 2009, 20:42

otec ma chipnuty 1.8T benzin, zo 150k ma daco nad 180... neviem ako to je s krutakom, auto je chipnute uz cca. 3-4 roky a neboli ziadne problemy s turbom a vlastne s nicim co by mohol sposobit chiptuning. Ale rozdiel vo vykone bolo citit uz pri beznej jazde :smile:
Obrázok
E46 330dT Orientalblau
 
Užívateľov profilový obrázok
mmracing
Príspevky: 60
Registrovaný: 22.12.2008
Kraj: Bratislavský

Streda, 7. Januára 2009, 20:47

Alfi, v podstate mas pravdu ale aj tak v niekolkych castiach nesuhlasim.

1. znizenie zivotnosti - ja osobne mam napriklad skusenost s niekolko autami, konkretne 2 kusy 3.0d (177k a 204k) jeden ma teraz 210k a druhy 265k
ten starsi ma teraz 236tis a ten silnejsi ma teraz 260tis - na oboch su seriove turba, a ako sa niekto obava - seriova hlava (lebo vraj potom praska hlava) atd.
je pravda ze na tom starsom bol pri 210tis robeny repas automatickej prevodovky (za to prve miesto s Range Roverom na Babe do kopca to vsak mozno stalo :-))))
dalsie auto - 90k golf ktory mal 130k a ked som ho predaval mal najazdenych 380tis a za cely cas som menil iba antivibracny prstenec na visco spojke....

takze zivotnost zalezi od toho ako sa kto sprava k autu, je to to iste ako k cloveku ( ked si blbec - nikto sa s tebou nekamarati...ani ten motor)

2. urcite ma velky vyznam uprava aj na atmosferickom motore,
a to vravim preto lebo my naozaj mame s tytmo vela vela dobrych skusenosti ale urcite ako velmi malo tunerskych firiem siroko daleko
(nechcem nikoho podcenovat no na zaklade skusenosti za tie roky co sa tomu venujem - ak chces upravit diesel to nieje az taky problem, naucia ta to v ktorej kolvek firme ktora robi support - ale benzinove auto uz nieje o tom ze sa nieco naucis a to tam zapises - je to o tom ze najprv musis naozaj vediet ako motor funguje aku ma efektivitu, co znamena homogenne a nehomogenne spalovanie atd - preto sa tomu vsetci brania

priklad dobrej prace je 1.2 80k fiat po uprave 108k
alebo nas aktualny showcar 1.4TSI s kompresorom aj turbom 140k teraz 230k :-)
alebo S3 2.0TSFI 265k (o jednej podobnej teraz pisali v AT ako o raketoplane Discovery:-))) po uprave 225k a 450Nm
Naposledy upravil/-a mmracing v Streda, 7. Januára 2009, 20:55, upravené celkom 1 krát.
Marek
E46 M3 G-POWER 470k
E30 3.5 Alpina Drift Car
E46 330xd Race Car...700Nm
Golf V 1.4tsi 230k :-)
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Streda, 7. Januára 2009, 20:52

mmracing napísal:
priklad dobrej prace je 1.2 80k fiat po uprave 108k alebo nas aktualny showcar 1.4TSI s kompresorom aj turbom 140k teraz 230k :-)


Suhlasim 8) avsak na oboch autach ste urcite nerobili len cisty ciptuning, ale pomenili sa tam aj ine zasadne veci ;)

Ako sa iste vies, na atmosferickom benzine obycajnym ciptuningom tazko dosiahnes viac ako 8% zvysenie vykonu ;) cize pri 100 konovom aute to bude 108 koni... a to si vacsina ludi ani nevsimne ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
mmracing
Príspevky: 60
Registrovaný: 22.12.2008
Kraj: Bratislavský

Streda, 7. Januára 2009, 20:57

alfi666 napísal:
Suhlasim 8) avsak na oboch autach ste urcite nerobili len cisty ciptuning, ale pomenili sa tam aj ine zasadne veci ;)

Ako sa iste vies, na atmosferickom benzine obycajnym ciptuningom tazko dosiahnes viac ako 8% zvysenie vykonu ;) cize pri 100 konovom aute to bude 108 koni... a to si vacsina ludi ani nevsimne ;)


no opatovne s tebou nesuhlasim - lebo ja si nikdy nedovolim povedat narast v percentach - kazdy motor je specificky a ma inu efektivitu, preto na niektorej 1.6 vieme upravit vykon o 15k a na niektorej o 25k co je zasadny rozdiel
Marek
E46 M3 G-POWER 470k
E30 3.5 Alpina Drift Car
E46 330xd Race Car...700Nm
Golf V 1.4tsi 230k :-)
 
Užívateľov profilový obrázok
mmracing
Príspevky: 60
Registrovaný: 22.12.2008
Kraj: Bratislavský

Streda, 7. Januára 2009, 21:05

no a este samozrejme zalezi o toho na aky benzin motor nastavujes...
Marek
E46 M3 G-POWER 470k
E30 3.5 Alpina Drift Car
E46 330xd Race Car...700Nm
Golf V 1.4tsi 230k :-)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 4 neregistrovaní