Po dlhych peripetiach a nejasnostiach ohladom trhania pri pridavani v urcitych otackach, trhania a kopania pri pomalom pohynani v kolone, pomalom zahrievani auta a nakoniec problem so startom davam dokopy informacie sem, ako som vsetky tieto problemy vyriesil. Vybavil som sa diagnostikou a siel na vlastnu past studovat po internete a skumat v garazi, kde vsade su problemy.
Auto: x3 E83 3.0d automat rv2004, 173000km
-
Pomale zahrievanie motora: 1) Termostat pri egr ten navrchu, maly. Mnohokrat spominany problem, priciny su vsak aj ine.
Lahko sa da urobit svojpomocne.
2) zhavenie - komplet odidena riadiaca jednotka zhavenia. Vymenil som vsetky zhavice a riadiacu jednotku.
Svojpomocne, podla pdf navodu tu na fore (velka vdaka!)
Na co si dat pozor: zhavice sa zapekaju. Bez funkcnych zhavicov som najazdil zrejme par desiatok tisic km, hlavne po meste ...
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
. Sanie treba odmontovat na zohriatom motore. Sacie otvory na motore treba zakryt, aby do motora omylom nieco nespadlo Na zhavice nastriekat wd40, a ako motor pomaly chadne, kazdych 10-15 min dostreknut wd40, a opakovat az kym motor nevychladne. Potom idu zhavice dolu jedna basen.
Po namontovani novych zhavicov na nich treba dosledne vycistit kontakty na to urcenou chemiou.
Preco sa odpaluje riadiaca jednotka zhavenia:
Jednotka obsahuje hlinikove poistky. Zhavice maju velku spotrebu elekrickej energie. Pred startom pri aktivacii elektrickeho okruju poklesne napatie na baterke a tieto poistky su ratane tak, ze pocitaju s funkcnymi vsetkymi zhavicmi. Ak je odpalenych viac zhavicov, napatie na baterke az tak nepoklesne, takze zvysne zhavice dostanu viac stavy. Ale odpali to poistky v riadiacej jednotke zhavenia. Tym vznikne to, ze niektore zhavice su dobre, ake nejde do nich stava, a daksie su odpalene. Takze, ak je co i len jeden zhavic v prdeli, treba co najskor vymenit vsetky. Inak sa bude neskor musiet vymenit aj riadiaca jednotka zhavenia.
Po vymene zhavicov a rj zhavenia sa auto zohrieva vyborne.
Trhanie prevodovky s xdrive podvozkomAk diagnostika nevyhadzuje ziadnu chybu prevodovky ani podvozku - po vymazani chyb, zajazdeni a opatovnej kontrole, nemusi sa jednat o chybu prevodovky. Cital som vela o repasoch prevodovky a smutnych scenaroch.
Olej som este nemenil. Po dlhych uvahach a psychickom trapeni nad cenou a rizikami repasu prevodovky som studoval, ako cely ten podvozok funguje a kde je pricina.
Kedze je to 4x4 elektronicky riadeny podvozok, musi mat funkciu korekcie/polohy uhlovej rychlosti kolies tak, aby udrzal prilnavost. Takze je to kriticke na stanoveny obvod kolies.
Pri zimnej vymene kolies som dokladne prezeral letne pneumatiky, ako sa odieraju. Zadne kolesa mam zodrate o 2-3 mm viac na hlbke dezenu ako predne. Zimne kolesa detto. Vzdy som kolesa montoval na rovnake miesto. Tentoraz som teda skusil dat predne kolesa dozadu a zadne dopredu. Vysledok - ziadne trhanie, ziadne kopanie. Nic. Krasne radi, ako nove.
Zimu mam vyriesenu, ale letne kola mam ine vpredu a vzadu. Takze ich budem musiet dat nejako upravit, aby mali rovnaky rozmer- su takmer nezjazdene.
Problemy so startom:Zhavice a riadiacu jednotku som menil primarne z tohoto dovodu. Ale nezabralo.
Nakoniec bol problem s aktivaciou palivoveho cerpadla v nadrzi. Zlyhavalo rele oznacene tusim K94. Je zelene, umiestnene za skrinkou palubovky na strane spolujazdca. Malo zoxidovane kontakty, ale pre istotu som ho aj vymenil.
Pozor na garazovych majstrov - svalnacov, co robia za 2 hod to, co v servise za 5hodPopri svojpomocnej vymene zhavicov som nasiel este iny problem, ktory mi sposobil mechanik, co menil vzduchovy filter. Iba on pri jeho vymene daval dole sanie a nahodil ho behom 5 min.
Ide o zlozitu suciastku, ktora dosada na 12 otvorov s vysokoteplotnymi tesneniami...
Osadil ju zbrklo a boli tam netesnosti. Cely motorovy priestor pod zhavicmi mam natotalku zadrbany od polospalenej nafty. Odjazdil som tak okolo 12tis. Km. A to bol vychyreny byvaly mechanik z bmw...
Sanie treba osadit takto:
Je tam 7 skrutiek 11mm , ktore sa vsuvaju do brusenych trubiek s dosadacimy plochami. Tieto umoznuju osadit prislusne otvory do kolmosti a tesnosti. Tieto treba totiahnut postupne, od stredu smerom do stran, na 3x rukou len tickou z goly. Potom uchytit ostatnych 12(ci kolko) skrutiek 10mm ktore dotlacaju tie druhe otvory. Nasledne pevne dotiahnut tych 7 11-tok, dodrzat postup postupnosti zo stredu do stran. Dotahovat na rovnaky moment v kazdom kroku. Takto sa zabezpeci dobra tesnost a minimalizuje sa pnutie v danej suciastke. Ak je to namontovane zbrklo, suciastka sa moze deformovat, alebo prasknut, v lepsom pripade vznikne len netesnost a spaliny s mastnotou budu aj za usami a v plucach. Cely tento postupny proces dotahovania moze zabrat aj hodinu, zalezi len od toho, ako to chce mat clovek precizne spravene.
Tak, snad to niekomu pomoze.
Poloboh vetra a mora, hrdina muzov. Radikalny ultraheterosexual.
X5 e70