... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Majo bmw
Príspevky: 312
Registrovaný: 5.7.2008
Auto: E39 525tds,E46 320dT
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Oščadnica

Re: Vplyv teploty na vykon turbo motorov

Sobota, 23. Januára 2010, 21:54

chalani vsetko je to iba o intercooleri...v lete musi viac chladit a v zime mu to ulahcuje vonkajsia teplota....niekedy v lete sa mi stava ze pri +30 a viac auto na petke a 130km/h vobec netaha ako keby tam ani turbo nebolo....no teraz v zime to taha ako besne...turbo proste potrebuje chladny vzduch a na to tam je intercooler....akurat v zima to ma lahsie... a to je aj rozdiel medzi td a tds motorami....
Obrázok
......................... =BMW forever=..........................
E46 320dt FL
E39 525tds
Skoda 125L-1,3fa moto
 
Užívateľov profilový obrázok
mattto
Autor témy
Príspevky: 46
Registrovaný: 15.3.2009
Auto: BMW 528i E39
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Raková(okres Čadca)

Re: Vplyv teploty na vykon turbo motorov

Sobota, 23. Januára 2010, 22:09

Ja som si svojim motorom isty sice ma 700000 ale 100vku som minule meral 4ludia plna nadrz 7,9 :) Mam asi kua vydareny kus :)
A k tomu ze 160k dieslovych sa rovna 190k benzin tak urcite nie(Krutak sa kompenzuje prevodovym pomerom takze na koniec ci sa vam to paci alebo nie ide o vykon :P ),kamarat ma odmerany superb 180k,a v lete ho dam dolu vsade a to mozem viest este o dvoch ludi viac ale v zime to je uz problem.
Ta astra mi nenakladala,pri predbiehani som mal vykonovu rezervu ked som siel za nou,ale nebolo to proste to co by clovek cakal.
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: Vplyv teploty na vykon turbo motorov

Sobota, 23. Januára 2010, 22:19

Majo bmw napísal:
chalani vsetko je to iba o intercooleri...v lete musi viac chladit a v zime mu to ulahcuje vonkajsia teplota....niekedy v lete sa mi stava ze pri +30 a viac auto na petke a 130km/h vobec netaha ako keby tam ani turbo nebolo....no teraz v zime to taha ako besne...turbo proste potrebuje chladny vzduch a na to tam je intercooler....akurat v zima to ma lahsie... a to je aj rozdiel medzi td a tds motorami....


suhlasim, toto som sa snazil vysvetlit v predch prispevkoch .... :roll:
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
sysell
Príspevky: 489
Registrovaný: 15.3.2009
Auto: octa 1 AGR, F11 535
Kraj: Žilinský

Re: Vplyv teploty na vykon turbo motorov

Sobota, 23. Januára 2010, 23:13

kalon ty si sice pisal uplne halucinacie, ale ano je to tak, je to obrovsky roziel ci ej zima alebo teplo, u mna je rozdiel naozaj vyrazny povedal by som aj zo 20 koni, resp. ako rozdiel pred chiptuningom a po. (Pri telotach okolo okolo 25-30 a - 10)
 
dodoIPD
Príspevky: 3614
Registrovaný: 21.4.2008
Auto: BMW
Kraj: Bratislavský

Re: Vplyv teploty na vykon turbo motorov

Nedeľa, 24. Januára 2010, 00:00

mattto napísal:
Ja som si svojim motorom isty sice ma 700000 ...


tvoja 528i ma 700 000 kilometrov? WOW ...
 
Užívateľov profilový obrázok
mattto
Autor témy
Príspevky: 46
Registrovaný: 15.3.2009
Auto: BMW 528i E39
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Raková(okres Čadca)

Re: Vplyv teploty na vykon turbo motorov

Nedeľa, 24. Januára 2010, 10:06

No ma,bola to prva 5ka v CA,clovek by nepovedal ze tolko spravi,a v podstate bez problemov :)vsak po 10tich rokoch spolahlivosti pribudli za posledny rok dva nove kusky X5 35d a 123d(dalsi dufam uz bude benzin ;) ),som zvedavy ci to spravi aspon 500000 tie auta lebo sa mi zda ze oproti E39 sla kvalita v mnohych veciach bokom.
 
Užívateľov profilový obrázok
chefino
Príspevky: 1438
Registrovaný: 22.1.2009
Auto: E60 530xd LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Vplyv teploty na vykon turbo motorov

Nedeľa, 24. Januára 2010, 11:21

mattto napísal:
No ma,bola to prva 5ka v CA,clovek by nepovedal ze tolko spravi,a v podstate bez problemov :)vsak po 10tich rokoch spolahlivosti pribudli za posledny rok dva nove kusky X5 35d a 123d(dalsi dufam uz bude benzin ;) ),som zvedavy ci to spravi aspon 500000 tie auta lebo sa mi zda ze oproti E39 sla kvalita v mnohych veciach bokom.


Veď to, dnešné motory (a lá 1.4 TFSI - kompresor + turbo = 180 koní) nemajú šancu dať viac ako 200 - 250 tisíc a potom sa rozsypú. Ale tak určuje trh a trendy. Už nikoho nezaujímajú 6 a viac ročné autá. Preto si musíme vážiť tie, ktoré máme (E36, 46, 39, 38 a staršie). Tie si človek ešte vie aj sám opraviť a sú to nezmary.

Minule ma viezol jeden chlapík v E39 525d a pýtam sa ako je spokojný. On že veľmi, že teraz to ide meniť za sedmu, ale že s týmto nemal žiadne problémy, všetok servis robil na čas. Najazdených tam mal 385.000,- a to auto vyzeralo na 30.000,-. Nič neklepalo, motor ako hodinky. Tak som vyzvedal, a povedal, že predať to predá, ale musí to stočiť na 180.000,- lebo ináč by to nikto nekúpil, nezáleží od stavu auta pre Slovákov, podstatné sú kilometre.

Vravel, že predtým mal E39 525i a ten vymenil za 525d kvôli spotrebe, že tu ju má tak o 2 litre nižšiu. Ale že bol maximálne spokojný aj s tým benzínom, to mal vraj od novoty a spravil na ňom 800.000,-, potom ho zas musel stočiť na 180.000,- a predal behom pár dní. Ešte mu ten nový majiteľ po týždni volal, že veľmi ďakuje za dobrý obchod, že autíčko naozaj zodpovedá kilometrom, že povedal aj jeho mechanik :-)
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: Vplyv teploty na vykon turbo motorov

Nedeľa, 24. Januára 2010, 12:20

sysell napísal:
kalon ty si sice pisal uplne halucinacie, ale ano je to tak, je to obrovsky roziel ci ej zima alebo teplo, u mna je rozdiel naozaj vyrazny povedal by som aj zo 20 koni, resp. ako rozdiel pred chiptuningom a po. (Pri telotach okolo okolo 25-30 a - 10)


to sysel: ziadne halucinacie som nepisal. je to klasicka chemicko-inzinierska termodynamika a energetika, ak mas zaujem tak skus vygooglit nieco. ale na druhej strane mas pravdu nedhadol som potreby a vedomostnu uroven publika ktore cita prispevky. moja chyba :roll:
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Re: Vplyv teploty na vykon turbo motorov

Nedeľa, 24. Januára 2010, 12:47

takze podla mna vzduch vhanany do valca v pripade diesela ma rovnaku teplotu ci v lete ci v zime.


Kallon, nic v zlom, ale tu si predsa len trosku zadrel - kazdy turbomotor ma pomerne pokrocile riadenie plniaceho tlaku, obtokovymi ventilmi, wastegate, variabilnou geometriou lopatiek... A tento tlak v sani je snimany MAP senzorom a ECU ho presne reguluje, takze neexistuje aby sa ten tlak vyrazne menil podla rocneho obdobia, podla toho su okrem ineho aj nadimenzovane suciastky v motore, takze sa to nemoze svojvolne menit, ale musi to byt presne regulovane. prave naopak, v zime sa meni teplota toho nasavaneho vzduchu, je chladnejsi (ale ide do motora pod tym istym tlakom ako teplejsi vzduch v lete, MAP senzor rozoznava iba tlak a nie teplotu, samozrejme ze ECU ma k dispozicii aj teplotne cidlo a podla toho moze robit iste upravy, ale to bude skor vo vstreknutej davke a iba minimalne v plniacom tlaku, ten sa moc hybat na motore v zaklade nemoze, hlavne smerom nahor), energeticky bohatsi ako si spravne spomenul (viac kyslika) a teda sa moze vstreknut vacssia davka paliva ako v lete - treba si uvedomit ze dizel nema skrtiacu klapku, motor nasava vzdy rovnake mnozstvo vzduchu a vykon je v podstate regulovany len mnozstvom vstreknutej davky paliva (ted bohatostou zmesi) - to je aj jeden z dovodov lepsej spotreby dizla, neni tam ziadna restrikcia v sani (obrazne povedane oprotu benzinu so skrtiacou klapkou).
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: Vplyv teploty na vykon turbo motorov

Nedeľa, 24. Januára 2010, 13:50

Helldiver napísal:

Kallon, nic v zlom, ale tu si predsa len trosku zadrel - kazdy turbomotor ma pomerne pokrocile riadenie plniaceho tlaku, obtokovymi ventilmi, wastegate, variabilnou geometriou lopatiek... A tento tlak v sani je snimany MAP senzorom a ECU ho presne reguluje, takze neexistuje aby sa ten tlak vyrazne menil podla rocneho obdobia, podla toho su okrem ineho aj nadimenzovane suciastky v motore, takze sa to nemoze svojvolne menit, ale musi to byt presne regulovane. prave naopak, v zime sa meni teplota toho nasavaneho vzduchu, je chladnejsi (ale ide do motora pod tym istym tlakom ako teplejsi vzduch v lete, MAP senzor rozoznava iba tlak a nie teplotu, samozrejme ze ECU ma k dispozicii aj teplotne cidlo a podla toho moze robit iste upravy, ale to bude skor vo vstreknutej davke a iba minimalne v plniacom tlaku, ten sa moc hybat na motore v zaklade nemoze, hlavne smerom nahor), energeticky bohatsi ako si spravne spomenul (viac kyslika) a teda sa moze vstreknut vacssia davka paliva ako v lete - treba si uvedomit ze dizel nema skrtiacu klapku, motor nasava vzdy rovnake mnozstvo vzduchu a vykon je v podstate regulovany len mnozstvom vstreknutej davky paliva (ted bohatostou zmesi) - to je aj jeden z dovodov lepsej spotreby dizla, neni tam ziadna restrikcia v sani (obrazne povedane oprotu benzinu so skrtiacou klapkou).


suhlasim ](*,)
je tu jeden dolezity zakon pre termodynamicke spravanie plynov :

tlak x objem = latkove mnozstvo x teplota x fyzikalna konstanta


to znamena ze napr. tlak vzduchu je funkciou objemu, latkoveho monozstva a teploty.
taktiez roztaznost vzduchu v rozmedzi -10°C az 30°C je do 20%
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
donuzo
Príspevky: 180
Registrovaný: 18.2.2008
Auto: BMW 330d 400ps/900Nm
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piestany

Re: Vplyv teploty na vykon turbo motorov

Nedeľa, 24. Januára 2010, 17:09

Kallon napísal:
... zabudate na jednu vec. pri kompresii sa vzduch ohrieva a na to aby sa ulahcila kompresia je tam intercooler (medzichladic) kt odobera toto teplo a tym umoznuje vyssiu kompresiu. takze podla mna vzduch vhanany do valca v pripade diesela ma rovnaku teplotu ci v lete ci v zime.

problem je viac menej na strane benzinu lebo v tomto pripade rozdiel teploty nasavaneho vzduchu v lete ci v zime je znacny. ale na druhej strane je to kompenzovane vacsim mnozstvom kyslika vo vzduchu kt vyrovnava energeticky obsah reakcnej zmesi. :roll: :twisted:



diesli rovnaku teplotu v lete aj v zime??? :lol: uff..niektore prispevky su fakt zabavne,,to ked si precitaju niektory upravcovia co vedia ake su mapy v riadacej jednotke a zavislosti sa fakt pobavia...

napr...ja mam v zime pri 0stupnoch 5stupnovy vzduch vhanany do valcou,,a v lete ide az nad 40spupnou,,rovnaka teplota tam urcite nieje...

turbo pri stlacani vzduchu vytvara teplo,preto je za nim intercooler,aby ho schladil na co najnizsiu teplotu,lebo schladeny vzduch s palivom ma vacsiu roztaznost ako ohriaty(laicky napisane)..

inak pri novych autach je uz toto vsetko uregulovane cidlami a prepoctami v riadacke,(vaha vzduchu s teplotou nasavaneho vzduchu,teplota za intercoolerom,a tlak,na zaklade toho sa meni davka paliva...tympadom sa vykon skoro nemeni...

menit vykon by sa momol len u aut kde su tieto vsetky cidla vyhadzane,alebo este nepouzite,,,ale u jednoduchych motorou,ako napr.ked som zavodne jazdil motokary,tam sme menili trysky a difuzory,uz len podla toho ci bola vhlka trava okolo trate(vtedy sa moho ist na chudobnejsie),,ked bolo sucho tak sa zasa obohacovalo aby sme nepriderli,,,a to nehovorim o teplote :)
BMW 330D <400ps/900NM> d-racing.sk diesel chiptuning (chiptuning,upravy sw,odstranenie dpf,egr,odstranenie chybovych kodov atd.)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 210 neregistrovaných