Co sa tyka spotreby tak 1.5L urcite nie

. Tie motory (2.0L a 2.8L) su konstrukcne prakticky rovnake, akurat dvojliter je vyrazne kratsie sprevodovany, aby sa aspon ciastocne vykompenzoval ten chybajuci zatah hlavne v dolnom spektre otacok.
Podla spritmonitoru maju 320i priemernu spotrebu 9,57l
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/37-3er.html?fueltype=2&constyear_s=1998&constyear_e=2000&power_s=150&power_e=150&gearing=1&powerunit=2a 328i 9,7l
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/37-3er.html?fueltype=2&constyear_s=1998&constyear_e=2000&power_s=193&power_e=193&gearing=1&powerunit=2Podla papierov sa mi nechce hladat, ale bude to max 0,2-0,3L na kombinovanej spotrebe. nehovoriac samozrejme o tom, ze ked sa budes snazit s 320i jazdit tak dynamicky ako s 328i tak spotreba bude vyssia. Z prvej generacie motorov v E46 je M52B28TU jednoznacne najlepsia volba. Spotreby sa nedaju porovnavat rovnakym stylom ako napriklad u spominanej A6 delfina, kde 2.0L bol nejaky nemastny-neslany stvorvalec, ktory zral tak normalne a 2.8L bol uzraty V6, tam bol samozrejme rozdiel v spotrebe poriadny, lebo to boli uplne ine motory. Nepoznam snad jedinu radu motorov v BMW kde by nizssia kubatura rovnakej konstrukcnej rady bola v reali uspornejsia ako najsilnejsia verzia, ci uz je to 318d vs 320d (E46 ci E90), 325d vs 330d, 325i vs 330i alebo 116i vs 120i, fakt nikde, jedine vynimka su mozno dvojturbove vrcholy ako 335d, 123d a podobne. A o predfl stvorvalcoch v E46 sa skoda bavit, to boli 2v motory konstrukcne daaleko za dobovymi R6.