žiadny predávajúci nieje povinný ručiť za skryté vady. To hovoris vsetkym co predavas auta?
?????
Zdroj - SOI -
http://portal.gov.sk/Portal/sk/Default. ... 39&aid=888PRÁVA KUPUJÚCICH
Súčasné platné právne predpisy garantujú spotrebiteľovi právo na kúpu bezchybného tovaru. Jednoznačne dávajú spotrebiteľovi právo na to, aby bol tovar bezvadný počas celej záručnej doby a to na základe zodpovednosti predávajúceho za vady, ktoré sa v tejto dobe vyskytnú.
Občiansky zákonník stanovuje záručné doby, ktoré predávajúci za žiadnych okolností nemôže skrátiť:
24 mesiacov u predaného tovaru
24 mesiacov pri zhotovení veci na zákazku
3 mesiace pri oprave a úprave veci
18 mesiacov pri stavebných opravách a úpravách
3 roky pri zhotovení stavby
12 mesiacov pri predaji použitých vecí
·ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, záručná doba neskončí pred uplynutím tejto lehoty.
·pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, treba reklamáciu uplatniť najneskôr nasledujúci deň po kúpe, inak právo zanikne.
Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci kupujúcim. Záruka sa nevzťahuje na vadu, kvôli ktorej bola dojednaná nižšia cena.
Ak pri reklamácii dôjde k výmene tovaru, záručná doba začína plynúť znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
Ak ide o vady, ktoré sa vyskytnú po kúpe, treba ich vytknúť bez zbytočného odkladu do 6 mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia určenej záručnej doby. Po uplynutí záručnej doby právo na reklamáciu zanikne.
Vada, ktorá sa prejaví do 6 mesiacov odo dňa prevzatia, sa považuje za vadu, ktorá bola už v deň prevzatia, ak to neodporuje povahe veci alebo ak sa nepreukáže opak.
Vadu, ktorá sa prejaví v určenej záručnej dobe po 6 mesiacoch odo dňa prevzatia, môže spotrebiteľ reklamovať, ale rozhodnutie predávajúceho, či reklamáciu uzná alebo zamietne, bude závisieť od dôkazov, ktorými spotrebiteľ preukáže, že vada nevznikla jeho zavinením ani bežným opotrebovaním výrobku.
Spotrebiteľ má právo, aby bola jeho reklamácia vybavená najneskôr do 30 dní. V prípade, že predávajúci túto zákonnú lehotu nedodrží, má spotrebiteľ právo rozhodnúť sa, či bude požadovať výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí (§ 623 OZ).
cawte,
kupil som BMW asi pred 3 mesiacmi.....a je odpaleny zotrvacnik.....mate niekto skusenost, ako si narokovat odstranenie vady predavajucim....v tej 6 mesacnej zodpovednosti predavajuceho za stav vozidla,???
vdaka za radu :)
Kazdopadne ho kontaktuj . nech ti aspon prispeje na opravu! Pekne kludne mu to vysvetli co sa stalo. Ked to bude slusny clovek a nie kseftar, urcite sa dohodnete. Ja by som isiel urcite to dat este aj na papier v BMW - aby bol doklad, popripade vyjadrenie servisu BMW.