... všetko o BMW ...
Settik napísal:Zdravim.Uvažujem o kupe BMW 320D r.v. 2000 / 2001 no dosť ma odradili članky ktore som našiel na internete.Je pravda sice že su to stare članky nakolko ceny su uvadzane v slovenských korunach.Nižšie je uvedeny jeden z člankov.Tiež sa chcem opytať na doveryhodnosť nabehanych km.Zda sa my totiž až priliš podozrive keď ma auto r.v. 2000 nabehanych iba 100 000 - 160 000km.Čo by ste my odporučili pred kupov auta urobyt K.O? Zistia my tam aj počet stiahnutych km alebo len že boli stiahnute km? Čo tak BMW nad 220 000 Km.Posluži zopar rokov alebo je to len stroj na prehltanie ďalšich peňazi?
Vopred ďakujem za poradenie.Ak ma ešte nejaka otazka napadne hodim ju sem.
Članok:
S octaviou som bol velmi spokojny, no vzdy som tuzil po BMW e46. Ked som ho kupoval, bol som presvedceny, ze kupujem dokonaly stroj, do ktoreho budem tankovat a menit olej a filtre.
Prve sklamanie nastalo asi po mesiaci, ked mi odysla vaha vzduchu [17 000 Sk] a neda sa menit svojpomocne z dovodu nastavenia pocitacom. O par dni nato odyslo turbo, ktore nove stoji 56 000 Sk, nastastie poznam super servis v PL, ty mi to zrepasovali na pockanie za 8 000Sk + 18 mesiacov zaruka. To vsetko som bral tak nieako sportovo, mozno zly predosly majitel, alebo nieco podobne.
Horsie to bolo, ked po polroku mi prestaly fungovat stierace. Vymena riadiacej jednotky na stieraca ma vysla na 11 000 Sk. No a teraz, co som bol naposledy v servise, spadla gilotina nad tymto autom. Dal som si spravit podrobnu prehliadku auta a ked prisiel mechanik s A4 papierom, vedel som, ze to nieje dobre. Vymena prednych ramien [7 500 Sk/kus], predny brzdovy kotuc [6 600 Sk/kus], predne brzdove dosticky [3 600 Sk/par], zadne kotuce [4 800 Sk/kus], tlmice [4 400 Sk/kus], loziska na hnacej hriadeli [kardan] [2 ks cca 9 000 Sk], cidlo oleja [5 200 Sk] atd. Celkove tam toho bolo za 117 000 Sk. Nedal som to spravit v servise, nasiel som nieake veci replikovane a nakoniec ma to stalo cca 40 000 Sk.
Som dost sklamany a to nehovoriac, ze tento model ma vadnu seriu cerpadiel [cca 60 000 Sk] a X dalsich poruch.
A spotreba? Manzelka vie zajazdit pod 6 l, ja okolo 7 l. Mozno to znie, ako by som bol zazraty neprajnik tejto znacky. Nieje to pravda, mam velmi rad BMW, ved robia najkrajsie auta. Musim taktiez povedat, ze maju uzasny komfort jazdy, v zakrutach to sedi ako vlak. Na cestach to vzbudzuje respekt, ved kazdy vie, ze bavoraky su sportovo ladene auta. A povedzme si pravdu, kazdy kto sadne za volant BMW, sa citi na ceste ako maly boh.
Super je to, ze bavoraky su konecne cenovo dostupne, no horsie je to, ze servis a diely su stale drahe a malo ktory bezny mechanik sa pusti do oprav, hocilen uplne jednoduchych zavad.
Settik napísal:No ja viem no mam len 5000 Eciek a v dnesnej dobe sa usetrit skratka neda :-/ A zase kupit jednickovu octaviu alebo nejakeho passata nechcem. Tak ja nvm co by ste my poradili nieco z DE? Co by ste povedali na tento baworak?Pise ze ma servisnu knihu len ci uplnu :-/
http://bmw-rad-3.autobazar.eu/320-d-id2338974.html
dodoIPD napísal:Ked vies kde kupovat, tak turbo a cerpadlo zas tak drahe neni. Ak kupis auto za 3500 euro tak nemozes cakat ze bude v top stave.. ale to je len sedliacky rozum.
Proste pre to auto 200 000 km neni problem, problem to je vtedy ak sa niekto nestaral, ak to ma vylietane napravy a tlmice tak mozes predpokladat ze ani do motora a inych dolezitych casti neslo ani 5korun. Radsej nasetri a kup si nieco zachovale a urcite facelift s common rail motorom 150k verziu, usetris.