Piatok, 5. Februára 2016, 17:19
Caute kolegovci,
podarilo sa mi prist k celkom peknemu kusku - M3 E92 r.v. 12.2008 - dovezeneho z USA, importovaneho do Svajciarska, kde ho aj vyuzivam.
Po dost vela problemoch s homologizaciou vozidla na europske normy plus inymi problemami, sa mi vozidlo nakoniec podarilo prihlasit a zacal som na nom jazdit. Tu pripadnym zaujemcom o importovane kusy z USA viem potom pomoct s postupmi a DIY navodmi na homologizaciu, staci ma kontaktovat.
No kedze nie som ziadny mechanik a je to moje prve vazne auto, rad by som sa spytal, co by ste mi odporucili ako prve kroky v tom, aby som auto dostal do bezchybneho technickeho stavu. Jeho historiu nepoznam (najazdene v case kupy bolo necelych 100 000 km) a poznate to sami, ze nie kazda osoba sa k autu vie aj spravat tak, ako by sa malo.
Skoda, ze som si toto forum nepozrel skor, mohol som sa vyhnut dost velkym poplatkom za kodovanie niektorych veci tu vo Svajciarsku. Taktiez servis som robil v BMW v Presove, kde som sice nebol nespokojny, no auto dam najblizsie servisovat do niektoreho tu zmieneneho servisu.
Kratka historia servisovania:
prvy europsky zaznam je pri cca 76 000 km:
- meneny bol olej, predne a zadne brzdy, mikrofilter, sviecky a brzdova kvapalina
dalsi je 93 000 km:
- bola robena prehliadka vozidla (vehicle check), no viac som sa nedocital
dalsi zaznam pri 99 000 km:
- memeny olej, mikrofilter, sviecky, olej v prevodovke a predpokladam ze olej v diferenciali (HA Öl)
dalsiu prehliadku som uz robil ja v BMW v Presove:
- meneny bol olej (Castrol edge proff. TWS 10w60), olejovy filter, mikrofilter, brzdova kvapalina
Co myslite, ze by bolo potrebne dat urobit, skontrolovat, vymenit,....?
Pri citani nejakych rad a skusenosti, ma napadlo iba pridavat nejake aditivum (STP) na vytiahnutie vody z motora, kedze neviem v akych intervaloch bol meneny olej predtym. Nie je to zbytocne?