PristineShip napísal:mne sa paci ako ja vas nacnem kokotinou a vy sa tu potom o tom 2 dni honcujete
ale realne - ked to nebudeme tocit do cervena ale dajme tomu tych 150-160kmh, 20i a 20d na rovnakom aute - bude ten rozdiel 8 a 16? asi nie
lebo ta 20i bude stale v pohodlnych otackach, kym ten diesel uz bude asi trosku nad hranicou svojej optimalnej krivky
este mi vysvetli ten tvoj pochod myslienkovy, lebo to ma fakt zaujima

jak si prisiel na to, ze 20d bude pri 150-160 nad hranicou optimalnej krivky? 230kmh ma maximalku, pri tej rychlosti co si napisal nemoze byt ten motor nad hranicou ani z daleka..

vid priklad
https://www.youtube.com/watch?v=_p1EAgMX1E0napicu video, ale nechce sa mi hladat lepsie.. pri 160km to tocilo nejakych 3700-3800 otacok na 6 prevodovom stupni.. mas este dalsie dva, tipujem ze to bude na 8micke tocit tak 2200-2300.. dizel bude pravdpodobne aj inac naskladany jak benzin.. (pri 240kmh na 8micke mu to krutilo 3500 otacok len)
cize ano, ten dizel bude v pohodlnych otackach aj pri 200+ a bude mat o stale nizsiu spotrebu jak benzin podla mna o par litrov pri takych tempach kludne.
a viem presne co chcel xener povedat, lebo to mam tiez odskusane, aj ked nie celkom koser, ale na 30d e46 to cez 10 litrov neslo nijakym sposobom aj ked som jazdil jakoprase, a na 650i (ano viem, ina uplne ina galaxia) pri normalnom tempe 10-12, pri nakladackach som videl jak ide dolu rucicka s palivom.. tak isto aj pri rychlostiach nad 180kmh..