Som lestil...
Takze po dlhsom zvazovani som sa aj ja pustil do lestenia svetiel, konkretne na E39-vine FL.
Pouzil som brusne papiere Wetordry od 3M v nasledovnej zrnitosti:
320, 400, 600, 800, 1000, 1500, 2000, 3000 (Trizact™)
Dalej som pouzil (ale aj nepouzil):
pasku na karoserie 3M, lestiacu pastu na plast (ja chuj som ju nemal), rozprasovac s vodou, tenke gumene rukavice (podobne ako su tie zdravotnicke), nejake handricky
Doplnkove ingrediencie:
nervy (kybel-dva), chut do roboty, pivo
V prvom rade som demontoval svetlo, nie je to vsak podmienka, pokial si okolie svetla dobre oblepime karosarskou paskou. Mne hlavne islo o to, aby som dal dole tu listu pod svetlom, ktora inac nejde von, pokial sa svetlo nezdemontuje, takze pre neznalych neodporucam tu listu na E39-vine davat nasilu vonku, inac sa zlomi. Kable netreba ziadne odpajat akurat len svetlo povytiahnut trochu vonku no a pochopitelne potom treba ist na nastavenie svetlometov po opatovnom namontovani.
Kedze mam nejake pracovne skusenosti s lestenim (nejedna sa vsak o plast), tak v zasade plati, ze nasledovne cislo zrnitosti by nemalo byt vyssie ako je nasobok dvomi z predchadzajucej zrnitosti, cize pokial pouzivame napr. zrnitost 320, nasledovna zrnitost by mala byt max. 600. Ja som si to mozno trochu viacej skomplikoval a prekombinoval tymi zrnitostami, ale povedal som si, ze radsej zvolim nizsie odstupnovanie medzi jednotlivymi bruseniami, nakolko som nemal ozaj skusenosti ako sa ten podrbany plast na svetle bude spravat.
Dolezite je strhnut tu prvu vrstvu, kde je nanesena UV ochrana nejakym cirim lakom alebo ako by som to nazval. Pouzil som preto zrnitost 320, nakolko zrnitost 400 sa mi zdala velmi jemna na tie skrabance co som mal ja na svetlach. Dalej chcem podotknut, ze som zvolil cisto rucnu pracu, bez ziadnych elektro pomocok. Najviac mi hadam trvalo to prvotne zbrusenie 320 a nasledne 400, pri ktorom treba mat asi najviac trpezlivosti, inac cele to lestenie svetiel moze ist do haja. Cely cas som pri tom pouzival rozprasovac s vodou, pretoze ani pri nizsej zrnitosti by svetlo nemalo byt suche, kvoli prehrievaniu sa. Takze dalej potom nasledovalo postupne prelestovanie stale vyssim cislom zrnitosti az na konecnych 3000. Zdoraznujem, ze vody nikdy nie je dost, netreba na to zabudat a priebezne rozprasovacom striekat vodu na svetlo. Ak si niekto mysli, ze tou 3000 to skoncilo, tak je na omyle. Pouzite brusne papiere na dalsie svetlo uz nepouzivat! Dam sem aj podrobne foto po kazdom brusnom papieri pre lepsiu predstavivost.
Isto sa kazdy pyta, ze kolko taketo rucne brusenie celkovo trva. No kedze ja som vo vsetkom pedant (niekedy je to skor na skodu), mne jedno svetlo trvalo dokopy cca 2,5 - 3 hodiny bez demontaze, cisto len brusenie a nasledne lestenie. Len zakladne zbrusovanie po zrnitost 400 mi trvalo cca 35-45 minut (presne neviem) a potom som kazdym brusnym papierom presiel kruzivymi pohybmi po svetle 6-krat (preco nie len 5 alebo az 7 to sam neviem), proste co viem tak som to nechcel odjebat inac by som to svetlo nakoniec rozjebal kladivom, keby som zistil ze vsetka ta drina stala za hovno.
Podotykam, ze pri kazdom brusnom papieri treba vynalozit aj patricnu silu, to kazdy zisti este v ten isty alebo az na druhy den, pokial ho boli chrbat a ruka jak hovado, pracovny postup a namaha s tym spojena bola potom spravna.
Takze som sa dostal az po zrnitost 3000. Samozrejma, ze som nemal nejaky sersam v podobe pasty na prelestenie plastu a do obchodu sa mi nechcelo ist, musel som improvizovat. Pouzil som opravnu sadu na male skrabance
QUIXX High Performance Paint Scratch Remover. Vedel som, ze s tym nemozem nic dojebat, pretoze som ho uz pouzival aj na lak a bol som naozaj velmi milo prekvapeny ako tento produkt funguje aj na plaste. Tym nechcem poukazat na to, ze aby si vsetci teraz isli kupit na lestenie plastu opravnu sadu na lak. Ja som to len skusil a fungovalo to. Pouzival som len pastu 1 a nasledne 2, taktiez len rucne prelestenie podla navodu kde okrem ineho pisu, ze treba dane miesto lestit minimalne 2 minuty s vynalozenim max. sily. A nepisu to tam len tak pre srandu, sam som zistil. Takze po aplikacii tohto sersamu bol konecny vysledok pre mna velmi pozitivny.
Na uplny koniec som na svetlo aplikoval UV ochranu
QUIXX Headlight Lens Sealer, aby svetla casom nezozltli.
Pridane fotky su len z toho prveho svetla, ktore v konecnom dosledku vyzera celkom fajn oproti tomu ako bolo na zaciatku.
Druhe svetlo som lestil az na druhy den (jedno na den bolo celkom dost a uz sa aj tak stmievalo) a poviem vam, ze pri tomto prvom svetle som to tak trochu odjebal, pretoze to druhe svetlo vyzera uz fakt ako nove, na tom prvom vidno este nejake tie miniaturne stopy po lesteni (ale to si musim frnak ozaj az na plexisklo nacapit), pri tom druhom uz vobec. Takze pani, pevne ruky a vela trpezlivosti hlavne, pokial sa rozhodnete ist cestou sebauspokojenia po kvalitne vykonanej praci.
Roman®
Fotogaleria:
3M WETORDRY

PRED

PRED

PRED

PRED

3M 400

3M 600

3M 800

3M 1000

3M 1500

3M 2000

3M 3000 Trizact™

QUIXX High Performance Paint Scratch Remover

QUIXX High Performance Paint Scratch Remover

QUIXX High Performance Paint Scratch Remover

QUIXX High Performance Paint Scratch Remover

QUIXX Headlight Lens Sealer

QUIXX Headlight Lens Sealer

PO VYLESTENI

PO VYLESTENI

PRAVE SVETLO PO VYLESTENI

LAVE SVETLO PRED LESTENIM

PRAVE SVETLO PO VYLESTENI

PRAVE SVETLO PO VYLESTENI

LAVE SVETLO PRED LESTENIM
