Pondelok, 14. Mája 2012, 12:43
Hm, .... pocul som o probleme s vlhnutim kotucov a oneskorenom nastupe brzdneho ucinku aj inde, ako v tomto clanku, a to aj v suvislosti s inymi autami/znackami, ... takze podla mna to vtip az tak nie je, ...
Pripajam jeden koment:
Vtip to rozhodně není. Na rozdíl od zdejších diskutérů jsem tady možná jediný majitel jednoho takovéhoto jednoho problematického kousku : BMW 330d xD. T.j. 4x4, model 2009, standardně vybaveno systémem osušování brzd. Auto mám od 9.11. Najel jsem už cca 30 000 km, nicméně s ohledem na loňský extrémně suchý podzim jsem na uvedený jev přišel až v 12.11 při první jízdě za souvislého deště na R10. Auto už jen po několikakilometrové jízdě na vodě nejdřív nekonečný zlomek vteřiny nebrzdilo, poté následovalo dramatické ujetí předku doleva. Velikost vybočení závisela na rychlosti jízdy a intenzitě brždění. Ač mám ujety statisíce kilometrů s různými auty a jen tak něco mě nerozhodí, nic podobného jsem v životě nezažil. Jedná se o naprosto strašidelnou závadu na kterou si odmítám právě u BMW zvykat, nějak ji korigovat volantem, či doplňovat sofistikovaný elektronický systém osušování brzd vlastní nohou tak, že budu čas od času preventivně osušovat brzdy - např. v provozu na dálnici.
Po ověření, že se jedná skutečně o jev (závadu), která není způsobena např. vyjetými kolejemi, na které je jinak auto mimořádně citlivé, jsem věc reklamoval u autorizovaného servisu BMW. První krok v nápravě bylo preventivní přehrání kompletního sofware na jeho poslední model r. 2010. Auto teď táhne doprava, naštěstí méně než předtím doleva, nicméně první "nezabrždění" po delší jízdě a nebrždění v dešti zůstalo. Tento stav momentálně řeším, protože si neumím představit, že by to takto zůstalo. Na první tupost brzd při případném zabrždění za přede mnou jedoucím autem si nejde zvyknout. Skoro pokaždé se infarktově leknu. Naprosto nechápu, jak je možné, že BMW dosud na tuhle závadu neudělalo svolávačku. Je životu nebezpečná. Před přehráním sw bylo auto schopno vjet na okresce o 1 m do protisměru. Hrůza! Jinak jsem v denním kontaktu s mým kolegou - takto majitelem zcela shodného auta modelového r. 2010. Závadu mu auto vykazuje taky. Jen to zatím "neřeší" tak jako já. Ze 2 servisů BMW, které navštěvuju mám ty samé zprávy. Nejedná se tudíž nějakou nahodilost, ale "systém" BMW.
Okřídlený BMW slogan "Freude am Fahren" pro mě tedy platí jen za sucha. tehdy je jízda s tímhle autem a hlavně motorem 3,0d skutečně skvostná. Za deště se ovšem mění na "Horror am Fahren"
Takže zanechte tady soudů typu, že ... to přece není u BMW možný, nebo že je třeba držet za jízdy volant atd. Prostě někde udělali soudruzi v Landshutu poměrně fatální chybu a nějak se jim jí zatím nechce přiznávat, zdá se. Z detailů, které jsem tu nepopisoval, soudím, že možná ani neví, jak ji řešit
Ex - Renault 5 TL, Renault 5 GT Turbo, Fiat Uno Turbo, Peugeot 106 1,6 GTi, Ford Focus ST, Impreza Sti (now)
Ex - BMW E30 325 Coupe
Ex - BMW E36 316 Compact
Ex - BMW M3 E36 3,2
Ex - BMW M5 E39
Ex - BMW M3 E46
Current: Non BMW (+ E46 Compact 2,0d)