Štvrtok, 21. Júla 2011, 00:18
Ako mi aj zopár ľudí písalo v správach, dnes sme preskúšali tieto veci a postupne sme sa dopracovali k problému.
Vraj zvyknú robiť problémy relátka v skrinke pod kapotou v rohu pri vodičovi. Relátka sme porozoberali, na kryte majú schému, čiže sa dajú lahko zmerať. Cievky neprerušené, kontakty tiež fungovali.
Bez zdviháku sa toho už viac urobiť nedalo, tak som to riskol do servisu. Vyšlo to presne na meter, na moste zápcha a už píplo varovanie, tak som to vytáčal ale predsa mi na semafóroch 50m od servisu auto klaklo. Kým však naskočila zelená, ešte som to oživil a pred bránu som prišiel na jednotke a hned jak som zastal tak radenie už nenabehlo.
Potlačili sme na zdvihák a závadu sme našli celkom rýchlo.
Skontrolovali sme hadice, ktoré sa menili pred týždňom, či nie sú zatečené a neboli. Upozornil som kamoša na to, že čerpadlo strašne často tlakuje až systém pretlakuje a vtedy nastane problém. Táto domienka bola úplne zlá a opak bol pravdou. Zamerali sme sa teda na čerpadlo. Po skontrolovaní hladiny oleja v nádobke hydrauliky sme zistili, že oleja je tam vela, až nad risku MAX. Sedel som teda v aute a preradoval a odsledovali sme celý problém. Čerpadlo prvý krát krásne natlačilo do systému olej, čiže v nádobke klesol po risku MAX ako to má správne byť. Po dlhšom radení = čerpaní sa motorček začal trápiť, ale oleja v nádobke pribúdalo. Motorček strácal na sile až sa úplne zadrel a vtedy auto uplne prestalo radiť, nakolko stratilo tlak. Po buchnutí po čerpadle alebo potlačení konektoru s káblami opäť nabehlo a chyba zmizla.
To vysvetľuje, prečo som problém odďaloval vysokými otáčkami. Nemalo to vôbec nič spoločné s dobíjaním či s baterkou, išlo len o väčšie vibrácie čo opäť trošku nakopli motorček čerpadla.
Čerpadlo išlo dole. Pretože som elektrotechnik, pokúsil som sa o repas a úspešne. Tu je môj návod aj s komentami.