... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Fourde
Autor témy
Príspevky: 56
Registrovaný: 11.4.2011
Auto: BMW 330i /SMG
Kraj: Zahraničie

SMG chyba prevodovky

Streda, 20. Júla 2011, 23:29

Zdravím,
vlastním E46 330i s SMG prevodovkou a riešim problém s radením. Pred 2 týždňami ma auto nechalo na parkovisku so zaradenou jednotkou a už to vyzeralo, že potrebujem odťahovku. Svietila mi chyba prevodovky asi 15 minút, no po niekoľkých vypnutiach a zapnutiach chyba zhasla a auto opäť začalo radiť. Išiel som rýchlo do servisu, ale prešiel som cca 7km a znovu chyba - nakoniec ma dotiahli.

Vymenili sme komplet hadice hydrauliky a nový olej. Hadice boli zatečené a v systéme chýbalo cca 3 deci oleja.

Po oprave sa problém zmiernil, to znamená, že raz- dva krát za den mi auto prestane radiť, čo je v premávke dosť o nervy. Keď postojí, opäť to nabehne. Odsledoval som, že minútu pred touto chybou auto jeden krát pípne. Známi sa dočítal niekde na fóre, že to môže robiť aj zlá auto-batéria, tak som po pípnutí (varovaní) auto vytočil buď podradením, alebo na neutrály na vysoké otáčky aby viac dobíjalo a chyba nenastala. Z toho som usúdil, že to bude asi tá chyba v batérii. Tak som baterku cez noc dobil, no dnes opäť varovanie. Vytáčanie do otáčok asi zas pomohlo, lebo chyba sa neprejavila.
Prílohy
Obrázok 011.jpg
Obrázok 011.jpg (105.39 KiB) 4099 zobrazení
 
Fourde
Autor témy
Príspevky: 56
Registrovaný: 11.4.2011
Auto: BMW 330i /SMG
Kraj: Zahraničie

Re: SMG chyba prevodovky

Streda, 20. Júla 2011, 23:32

Po výmene batérie:
V batérii chyba nie je. Dnes sa na novej baterke prejavila tá istá závada. Odhalil som však všeobecnú príčinu. Čerpadlo hydrauliky takmer po každom preradení tlakuje systém radenia, až kým začne mať problémy samo so sebou. V momente ako má čerpadlo problémy s otáčkami, vyhlási auto poruchu a do minúty prestane radiť.
 
Fourde
Autor témy
Príspevky: 56
Registrovaný: 11.4.2011
Auto: BMW 330i /SMG
Kraj: Zahraničie

Re: SMG chyba prevodovky

Štvrtok, 21. Júla 2011, 00:18

Ako mi aj zopár ľudí písalo v správach, dnes sme preskúšali tieto veci a postupne sme sa dopracovali k problému.

Vraj zvyknú robiť problémy relátka v skrinke pod kapotou v rohu pri vodičovi. Relátka sme porozoberali, na kryte majú schému, čiže sa dajú lahko zmerať. Cievky neprerušené, kontakty tiež fungovali.

Bez zdviháku sa toho už viac urobiť nedalo, tak som to riskol do servisu. Vyšlo to presne na meter, na moste zápcha a už píplo varovanie, tak som to vytáčal ale predsa mi na semafóroch 50m od servisu auto klaklo. Kým však naskočila zelená, ešte som to oživil a pred bránu som prišiel na jednotke a hned jak som zastal tak radenie už nenabehlo.

Potlačili sme na zdvihák a závadu sme našli celkom rýchlo.

Skontrolovali sme hadice, ktoré sa menili pred týždňom, či nie sú zatečené a neboli. Upozornil som kamoša na to, že čerpadlo strašne často tlakuje až systém pretlakuje a vtedy nastane problém. Táto domienka bola úplne zlá a opak bol pravdou. Zamerali sme sa teda na čerpadlo. Po skontrolovaní hladiny oleja v nádobke hydrauliky sme zistili, že oleja je tam vela, až nad risku MAX. Sedel som teda v aute a preradoval a odsledovali sme celý problém. Čerpadlo prvý krát krásne natlačilo do systému olej, čiže v nádobke klesol po risku MAX ako to má správne byť. Po dlhšom radení = čerpaní sa motorček začal trápiť, ale oleja v nádobke pribúdalo. Motorček strácal na sile až sa úplne zadrel a vtedy auto uplne prestalo radiť, nakolko stratilo tlak. Po buchnutí po čerpadle alebo potlačení konektoru s káblami opäť nabehlo a chyba zmizla.

To vysvetľuje, prečo som problém odďaloval vysokými otáčkami. Nemalo to vôbec nič spoločné s dobíjaním či s baterkou, išlo len o väčšie vibrácie čo opäť trošku nakopli motorček čerpadla.

Čerpadlo išlo dole. Pretože som elektrotechnik, pokúsil som sa o repas a úspešne. Tu je môj návod aj s komentami.
 
Fourde
Autor témy
Príspevky: 56
Registrovaný: 11.4.2011
Auto: BMW 330i /SMG
Kraj: Zahraničie

Re: SMG chyba prevodovky

Štvrtok, 21. Júla 2011, 00:24

1.
čerpadlo je zboku prevodovky. treba uvolniť spodný plechový kryt, aby bolo možné odpojiť prívodné káble k motorčeku. Nám sa jeden konektor nepodarilo rozpojiť, kontakt sme teda odletovali.
Prílohy
IMG_0912.JPG
 
Fourde
Autor témy
Príspevky: 56
Registrovaný: 11.4.2011
Auto: BMW 330i /SMG
Kraj: Zahraničie

Re: SMG chyba prevodovky

Štvrtok, 21. Júla 2011, 00:29

2.
čerpadlo je z dvoch častí. Z pumpy a z rotora. Do pumpy som radšej nezasahoval, neviem či by som nepoškodil nejaké tesnenia. Kryt rotora som dal dole pomocou cvikačiek.
Prílohy
IMG_0915.JPG
 
Fourde
Autor témy
Príspevky: 56
Registrovaný: 11.4.2011
Auto: BMW 330i /SMG
Kraj: Zahraničie

Re: SMG chyba prevodovky

Štvrtok, 21. Júla 2011, 00:31

3.
Otvoriť išiel ťažšie, ale to iba vďaka magnetom v statore, stačil väčší šrobovák.
Prílohy
IMG_0918.JPG
 
Fourde
Autor témy
Príspevky: 56
Registrovaný: 11.4.2011
Auto: BMW 330i /SMG
Kraj: Zahraničie

Re: SMG chyba prevodovky

Štvrtok, 21. Júla 2011, 00:34

4.
Vysypal som všetku špinu... odporúčam noviny, mňa to prekvapilo, nečakal som tolko mastného prachu... Vo vnútri bolo ešte 20x tolko ako je na foto
Prílohy
IMG_0919.JPG
 
Fourde
Autor témy
Príspevky: 56
Registrovaný: 11.4.2011
Auto: BMW 330i /SMG
Kraj: Zahraničie

Re: SMG chyba prevodovky

Štvrtok, 21. Júla 2011, 00:36

5.
Stator som vyumýval v jarovej vode a vytrel handrou a zadné "ložisko" paličkou
Prílohy
IMG_0923.JPG
 
Fourde
Autor témy
Príspevky: 56
Registrovaný: 11.4.2011
Auto: BMW 330i /SMG
Kraj: Zahraničie

Re: SMG chyba prevodovky

Štvrtok, 21. Júla 2011, 00:41

6.
išiel som čistiť rotor. Tu som zistil presnú príčinu závady. Uhlíky boli vydraté a jeden už skoro vôbec nedoliehal. Vymenil som ich za nové, čo som mal ku príklepovej vŕtačke. Pekne tam sadli.
Prílohy
IMG_0928.JPG
 
Fourde
Autor témy
Príspevky: 56
Registrovaný: 11.4.2011
Auto: BMW 330i /SMG
Kraj: Zahraničie

Re: SMG chyba prevodovky

Štvrtok, 21. Júla 2011, 00:43

7.
ako vidno na fotke, kontakty na cievky boli katastrofálne. Na toto však stačí klasický starý prášok na vaňu a sú ako nové.
Prílohy
IMG_0932.JPG
 
Fourde
Autor témy
Príspevky: 56
Registrovaný: 11.4.2011
Auto: BMW 330i /SMG
Kraj: Zahraničie

Re: SMG chyba prevodovky

Štvrtok, 21. Júla 2011, 00:48

8.
obidve časti som dôkladne vysušil, aby to po zavretí neoxidovalo. Potom trošku wédéčka na stator a kontoxu na kontakty. Toho wédéčka som radšej nedal veľa, len film... aby sa ten prach čo znovu vznikne z uhlíkov niekde nezlepil a nezadrel motor.
Prílohy
IMG_0937.JPG
 
Fourde
Autor témy
Príspevky: 56
Registrovaný: 11.4.2011
Auto: BMW 330i /SMG
Kraj: Zahraničie

Re: SMG chyba prevodovky

Štvrtok, 21. Júla 2011, 00:51

9.
potom som motor zavrel a odskúšal na baterke zo šróbvačky.... a problém vyriešený
Prílohy
IMG_0939.JPG
 
Fourde
Autor témy
Príspevky: 56
Registrovaný: 11.4.2011
Auto: BMW 330i /SMG
Kraj: Zahraničie

Re: SMG chyba prevodovky

Štvrtok, 21. Júla 2011, 00:57

10.
Nakoniec som naletoval späť konektor a použil sťahovaciu bužírku. Neodporúčam "lepiacu pásku" ktorú niektorý míňajú na kilometre, lebo páska dobre netesní, cín zvetráva a skôr či neškor vznikne studený spoj a zábava môže začať odznova.
Prílohy
IMG_0943.JPG
 
Fourde
Autor témy
Príspevky: 56
Registrovaný: 11.4.2011
Auto: BMW 330i /SMG
Kraj: Zahraničie

Re: SMG chyba prevodovky

Štvrtok, 21. Júla 2011, 01:04

ešte som zabudol, že sme odvzdušňovali spojkový valec... preto je mastná prevodovka na 1. fotke
 
Užívateľov profilový obrázok
eEDOo
Príspevky: 860
Registrovaný: 16.8.2010
Auto: BMW E61
Kraj: Žilinský

Re: SMG chyba prevodovky

Štvrtok, 21. Júla 2011, 07:29

si to riadne "rozbil" - palec hore :thumbup: =D>
si sa s tym nersral, rozobral a opravil, tak to ma byt 8)

neviem ci by som sa ja osobne do toho takto pustil....asi by mi strach nedovolil O:)
Jazdim ako dochodca za 12l :(

------------------------------------------

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných