... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Autor témy
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

LCM - lichtmodul [E39 525 tds] by modriblesk

Streda, 14. Septembra 2011, 09:56

aj u mna sa prejavila casta porucha LCM ( lichtmodul ) a prave s nim trochu experimentujem.
mne zacali pred par dnami svietit dialkove svetla same od seba aj pri vypnutom aute, bez klucika v zapalovani.
zistil som, ze uz v minulosti odisla prava vetva, a niekto ju cez relatko napichol na lavu, preto svietili spolu. teraz odisla aj lava, tak som zostal bez dialkovych.
rozhodol som sa ze to urobim cele na relatka, ale bude to chvilu trvat kym vyspekulujem ako to zapojit aby nebolo vidno funkcny rozdiel, tak budte prosim trochu zhovievavi.

zatial som nasiel kabliky ktore idu s lichtmodulu do lavej (smerovkovej) packy a preveril som, ktory je na co.

BIELY: dialkove svetla
CIERNO-ZLTY: svetelna hukacka
smerovkova packa ukostruje relatka (na riadenie sa pouziva kostra a "+" pol je privedeny stale).

!!! citajte aj popis pri fotkach !!!


casom to snad doriesim a vsetko sem pridam.
Prílohy
130920111022.jpg
konektor packy pod volantom
130920111026.jpg
komorky 43 a 44, oba vodice musia zostat aj v konektore LCM a nesmu byt navzajom prepojene lebo nebude svietit kontrolka dialkovych svetiel
130920111029.jpg
BIELY: dialkove svetla, CIERNO-ZLTY: svetelna hukacka
130920111030.jpg
vystup do dialkovych svetiel
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi
 
Užívateľov profilový obrázok
Miro528
Príspevky: 778
Registrovaný: 21.3.2007
Auto: E38 740i ´00
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: GA-SA

Re: LCM - lichtmodul [E39 525 tds] by modriblesk

Streda, 14. Septembra 2011, 12:48

A preco len nevymenis tranzistory???? :-k
Ex BMW 740i ´00
Ex BMW 528i Touring ´97
Ex BMW 525i 24V ´91
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Autor témy
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: LCM - lichtmodul [E39 525 tds] by modriblesk

Streda, 14. Septembra 2011, 13:02

lebo ak som spravne cital v navodoch, tie integrace su haklive na staticku elektriku.
a ja mam iba obycajnu pistolovu pajku, tak mam trochu obavy aby som neodpalil nieco dalsie. preto radsej relatka.
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: LCM - lichtmodul [E39 525 tds] by modriblesk

Streda, 14. Septembra 2011, 14:12

Ma neser, to je jediny dovod, preco sa ides jebat s relatkami? Aj CMOS obvody a MOS tranzistory sa daju pajkovat pistolovou pajkou. Ide len o to, ze ju musis zapinat a vypinat mimo dosky, cize zapnem, pripajkujem, oddialim, vypnem. Nie ze prilozim, zapnem a vypnem, lebo jedine vtedy sa moze nieco naidukovat. Pre istotu si mozes uzemnit hrot o kolik v zasuvke, ked sa tak bojis. Alebo si od niekoho pozicaj mikropajku. Urcite je to lepsie ako sa srat s relatkami :wink:
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
PetoK
Príspevky: 9939
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: LCM - lichtmodul [E39 525 tds] by modriblesk

Streda, 14. Septembra 2011, 19:13

pelo napísal:
Ma neser, to je jediny dovod, preco sa ides jebat s relatkami? Aj CMOS obvody a MOS tranzistory sa daju pajkovat pistolovou pajkou. Ide len o to, ze ju musis zapinat a vypinat mimo dosky, cize zapnem, pripajkujem, oddialim, vypnem. Nie ze prilozim, zapnem a vypnem, lebo jedine vtedy sa moze nieco naidukovat. Pre istotu si mozes uzemnit hrot o kolik v zasuvke, ked sa tak bojis. Alebo si od niekoho pozicaj mikropajku. Urcite je to lepsie ako sa srat s relatkami :wink:


Presne tak... ja žasnem, čo tu ludí napadne... toto tvoje riešenie je absolútna blbosť :!: :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Autor témy
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: LCM - lichtmodul [E39 525 tds] by modriblesk

Štvrtok, 15. Septembra 2011, 23:21

PetoK napísal:
Presne tak... ja žasnem, čo tu ludí napadne... toto tvoje riešenie je absolútna blbosť :!: :lol:


na tom nieco bude.
nemam to na 100%, ale do 3-och hodin som svietil s pouzitim suflikovych zasob \:D/
a nemusel som cakat 7 alebo 14 dni kym mi pride integrac z litvy, alebo z bangladeza.
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi
 
PetoK
Príspevky: 9939
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: LCM - lichtmodul [E39 525 tds] by modriblesk

Utorok, 25. Októbra 2011, 16:01

Hm... #-o toto je normálne strach čítať... keď sa do toho nerozumieš, radšej to daj niekomu spraviť, čo to vie.. potrebné obvody sa dajú bez problémov zohnať aj tu, bez toho aby som ich objednával kdesi z druhého konca sveta... Tieto inteligentné spínacie prvky - HSD switch-e /to nie sú obyč.tranzistory/ sú tam práve kvôli tomu, aby chránili pripojené obvody... pri náhrade relátkami a nejakom probléme si koleduješ o zhorené auto... celý LCM je istený 80-100A poistkami, ktoré už čosi vydržia a roztavené káble dokážu zapáliť auto... ale však si robte, ako chcete, potom sa nečudujte následkom... by mi takto niekto opravil LCM, tak mu ruky dolámem... #-o
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Autor témy
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: LCM - lichtmodul [E39 525 tds] by modriblesk

Streda, 26. Októbra 2011, 10:10

PetoK napísal:
... pri náhrade relátkami a nejakom probléme si koleduješ o zhorené auto... celý LCM je istený 80-100A poistkami, ktoré už čosi vydržia a roztavené káble dokážu zapáliť auto...


neuveris, myslel som na to. dal som si to cez 20A poistku. (aj take sa mi v suflikoch povaluje).
30 rokov boli relatka dobre, tak preco si taky pohorseny mojim postupom?
ved ja nikomu nekazem robit to takto. iba sa delim o svoje skusenosti.
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných