Cele to zacalo konstatovanim „chcem auto“ vobec som nemal predstavu co kde ake za kolko proste nic...jedine co som vedel bolo ze nejake to auto k dispozici je ale proste chcelo by to nieco trosku zivsie. Zacalo hladanie... prislo mi na chut bmw len som nevedel presne do ktoreho ist modelu a s ktorym motorom ...s tym mi uz poradil moj kamarat ktory je v bmw dostatocne scitany a po konzultaciach sme dospeli k E36 minimalne 2.0 benzin a bud sedan alebo coupe...nakoniec objavil jedno celkom pekne cervenej farby a bolo to E36 2.5 l coupe, r.v.12/92, automat, najazdene nieco okolo 273 000 km, sedy kozenny interier, ciastocny M packet . kupene 6/2010 dnes nabehane uz okolo 282 000 km
Prve co ma pri kupe trochu zneistilo bolo to ze je to automat. No ako som sa na jazde presvedcil radil ako sepot kvetin a doteraz tak aj radi presne ako to opisoval predavajuci (dodoIPD). Toto vsetko sa zomlelo v priebehu tyzdna a uz bolo pred domom zaparkovane moje prve bmw. Asak hned bolo treba odstranit nejake hovadiny takze:
Zavady: 1.utrhnuta rucna brzda, 2.huciace palivove cerpadlo
1. Ako prve pocas vozenia vychadzal strasny ramus zo zadu bal som sa ze to bude nieco s napravou alebo co...bolo povedane zevraj je to tym ze dlhsie sroby na kolesach skru o prachovky co su za kotucmi avsak to nebol problem... problem bol ze vnutry skakali strunky z celusti a uchytenia...stacilo to len vybrat a bolo o jeden hluk menej.
2. Nasledovala generalka v ponimani vymena :
a. Olej v motore
b. Olej v prevodovke
c. Vzduchovy filter
d. Filter prevodovky
e. Palivovy filter
f. Olejovy filter
g. Kabinovy filter
3. Dalej som siel odstranit hluk cislo 2. A to bolo palivove cerpadlo cize zakupene cisto nove cerpadlo a vymenene. To stare odislo kvoli tomu ze bol palivovy filter otoceny naopak lebo niekomu kto to menil predomnou sa nechcelo k nemu dostavat z hora a rozmontovat par veci ale strcit ho tam odspodu cim pol pravdepodobne iny odpor v prietoku paliva a cerpadlo asi nezvladalo.
4. Po kratkom case sa vyskytol o cosik horsi problem na ktory som bol riadne nasrany a to bol moment ked som prisiel z dialnice a zastavil som na svetelnej krizovatke a pokym naskocila znovu zelena vsimol som si ze sa mi nejak zacal prehrievat motor...zaniesol som auto kamaratovi isla dole hlava motora tesnenie bolo v pohode tak isla hlava na odtlakovanie kde sa zistilo ze je prasknuta...to zistenie ma dost nastvalo lebo som s nim jazdil normalne a nemal som ju ani ako ani kedy prasknut takze prasknuta uz musela byt a ten kto tam menil to tesnenie vedel aj preco ho menil ...aby to ako tak slo...zohnal som druhy motor za priatelnu cenu z CR hlava sa dala odtlakovat a zabrusit nahodila sa na auto a auticko bolo po motorickej stranke ako nove tak tichucke ake ece nebolo. Vnutry clovek ani nevie ze je nastartovane...
5. Taktiez sa menili predne kotuce za BREMBO Max a dosticky od ATE
6. Dalsia vec ktoru som chcel v aute poriesit bol interier nemal som nic proti tomu interieru co tam bol... bol to kozenny interier sedej farby relativne zachovaly zadne sedadla ako nove spolujazcove sa dalo a na vodicovom trochu dopraskane ale nie uplne beznadejne nasiel som na bmwstyle ze sa to da nejako zrepasovat no napadla ma hned idea ze ak ide namiesat nejaku farbu a musim pouzit odfarbovac a podobne ci by neslo to proste uplne cele zmenit na inu farbu zistil som ze je to mozne tak som sa rozhodol do cerveneho coupe dat cerveny interier. Vsetko co sa pripravkou tyka zabezpecil crumar ktoremu na zatial velka vdaka(pokial ta farba a tmel drzia v pohode ) cize som sa pustil do tych sedaciek ako neskusenemu mi to trvalo vyse tyzdna snazil som sa to robit presne postupne a aby kazda vrstva riadne vyschla. Konecny efekt mozete vidiet na fotkach

7. Popri farbeni sme sa pohrali aj so svetlamy a vymenil som uz aj tak dost odidene CCFL AE za LED AE a vypada to hned uplne inak

8. Dalsou vecou co bolo treba vymenit boli tlmice kedze lavy predny sa pocase dal do stavu K.O. ...na zaklade toho ze som objednaval nejake veci od crumara som sa zapojil do jeho sutaze o nastavitelny podvozok a potom som od neho obdrzal telefonat ze som ho vyhral tak sa teda vymenil stary za ten novy nastavitelny.
9. Aby toho nebolo malo tak treba este dat dokopy tu rucnu uz mam lanka aj celuste vsetko ako ma byt tak uz na zatial len to treba.
Takze uplne ze sumar sumarov co som vymenil a prerobil a co ma ece caka:
Vymenene,Prerobene:
a. Olej v motory
b. Olej v prevodovke
c. Vzduchovy filter
d. Filter prevodovky
e. Palivovy filter
f. Olejovy filter
g. Kabinovy filter
h. Odstranenie hrkotania casti z brzdnych celusti
i. Palivove cerpadlo
j. Vymena hlavy motora tlakovanie brusenie plus nove tesnenie
k. Predne kotuce za BREMBO Max a dosticky od ATE
l. Prestriekanie kozenneho interieru a repas zo sedeho na cerveny
m. LED AE
n. Novy nastavitelny sportovy podvozok
Co ma caka a neminie:
1. Oprava rucnej brzdy