19.12.2013 (na svoju 19tku) som si doprial konečne poriadne auto vo forme E39. Jedná sa o veľmi pekný kúsok, kupovaný tu od klubáka, história auta v predošlom príbehu:
pribehy-nasich-aut/total-remake-predane-v-ramci-klubu-t81508.htmlVIN: WBADD51000BP16447
Factory: Dingolfing
Model: 528i
Version: E39
Year: 1997
Body: Saloon
Engine: 2800 cm3
Power: 142kw
Gearbox: Manual
Serial Number: BP16447
Na začiatok trochu o mne:
Zdar, na klube som viac menej nový. Už ako mladý chalan som neskrýval nadšenie a radosť pri pohlade na automobily, hlavne športového charakteru. Niekedy v roku 2011 keď som bol ešte mladý a sprostý a bez vodičáka (nieže by som bol teraz iný ale vodičák už mám dlhšie) som pokukoval ako každý puberťák po VW Golfe MkIV, poprípade TDI Octavii. Bol som prakticky pripravený že hneď ako si spravím vodičák pôjdem do niečoho podobného keďže už dlhšie som vtedy po brigádach zháňal peniaze na auto. Vtedy si rodinná známa kúpila nový Citroen C3 a mne ponúkla jej staré auto na dojazd, nech vyskúšam čo to a naučím sa. Najprv som bol celkom sklamaný že Golf nebude ale z odstupom času som jej za to nesmierne vďačný lebo som sa toho veľa naučil a hlavne som dospel ohladom výberu auta. Jednalo sa o Nissan Micra K10 1.2 44kW rv.1990 v továrenskej úprave Topic - nejaké dodatočné prvky, najvýraznejší bola asi panoramatická kožená strecha ktorá bola celkom pútač. Až na to že zadok bol zospodu z polovice pur pena, tlmiče boli dva vytečené a dva vymlátené, katalyzátor žil svojim životom a karburátor dával zmes ako by plnil 426 HEMI to bolo auto na ktoré budem rád spomínať. Popri nej som si mal možnosť za ten rok vyskúšať asi 50 áut rôznych značiek a typov - od Oplu Agila cez A6 3.0TDI až po CAT 966 ktoré ma utvrdili že určite chcem väčší benzínový motor. Pôvodne som počas života Micry začal hladať Hondu Integra Type R, no vďaka jej nedostupnosti, prakticky žiadnej výbave a absolútnej (ne)odolnosti karosérie voči hrdzi som na ňu postupne zabudol a začal sa pozerať po niečom inom.
Začiatkom decembra tohto roku mi však Micru rozbil na parkovisku neznámy páchateľ, a teda plánovaná kúpa auta na Máj 2014 sa uskutočnila v Decembri 2013. Po E39 som už dlhšie poškuloval po bazároch a témach tu na klube ako ste si niektorí mohli všimnúť. Je to pre mňa dizajnovo auto ktoré (s Mpacketom) podla mňa neskutočne predbehlo svoju dobu a ešte aj dnes (pokiaľ je v dobrom stave) dokáže svojimi tvarmi a výzorom zaujať, o čom sa každý deň presviedčam. Človek v ňom vidí históriu značky , prvky predošlých E3x modelov, typickú nemeckú mohutnú poctivú strojárinu a mechaniku v kombinácii s decentným a elegantným interiérom, ktoré moje oko v nových modeloch BMW už postráda. Po niektorých dobrých radách tu na fóre som si vypísal tému Lov na E39 na ktorú zareagoval Rottwa so svojou 528i. Prečítal som si jeho príbeh a veľmi ma zaujala starostlivosť a pozornosť ktorá sa autu dostávala. Po pár telefonátoch a PM to skončilo nakoniec tak že 19.12.2013 už bola doma a ja vysmiaty v nej.
Nezvyknem dávať materiálnym veciam mená, no toto BMW si ju určite zaslúži. Začal som ho volať
Arcturus, podľa jednej z najjasnejších hviezd na oblohe, tak nejak vyzerá až výjde navoskovaný z umyvárky so zapnutými CCFL podvečer. Jazdu domov z KE som vnímal oproti Nissanu ako zmenu z odrážadla na auto, pohodlie a zážitok z jazdy neskutočný. Jeho funkcie a dizajn som si začal však poriadne všímať až doma. Bol vtedy chladný podvečer, vonku ticho ako v hrobe. Ako som už spomenul vyššie, po zasadnutí na miesto vodiča na mňa okamžite začal pôsobiť rešpekt pred týmto autom, a zároveň elegancia a účelnosť jeho vybavenia. Po otočení kľúčom do prvej polohy sa nedialo nič zvláštne, no po prepnutí do ďalšej ma nadchlo ako sa všetka elektronika a systémy preberali k životu, no a po naštartovaní takmer trojlitrového šesťvalca mi E39 vykúzlila na tvári takmer priblblý úsmev, približne ako keby ste neandertálcovi ukázali plynový zapaľovač. Celý večer som strávil vozením sa a križovaním liptova v duchu spoznávania tohoto auta. Zákruty samozrejme stále jazdím ako priposratý keďže RWD je pre mňa niečo nové, no celkovo sa v aute cítim veľmi príjemne a bezpečne, povedal by som že dokonca lepšie ako v A6 2013 3.0TDI. Čo sa týka zážitkov za ten týždeň čo ho mám som už stihol aj svojou chybou zapadnúť, no lopatka a vyhrabanie sa pomohlo. Treba mi nejak prečkať zimu a už teraz sa teším na jazdu v lete na suchej ceste. Toľko k príbehu o aute.
Ku technike:
Auto je čo sa týka motora a techniky takmer 100 percentné. Má však takmer 17 rokov a s tým samozrejme prichádza pár vecí ktoré treba riešiť a ktorým sa nevyhnem, hlavne čo sa týka estetiky, uvediem ich nižšie v sekcii plánov úprav a opráv. Na svoj vek je ale veľmi zachovalé s originálnym lakom a bez hrdze, známi mu na pohľad typujú 7-10r a takýto vzhľad by som mu chcel zachovať aj ja. Auto bolo garážované, v čom mienim po vybudovaní príjazdovky na jar pokračovať. Výbava auta je taká stredná - žiadna navigácia a iné fičúrky, ale to čo som čakal a čo potrebujem je - koža s vyhrievaním, dvojzonova digiklíma, folie, mpacket, mf volant, business cd radio ... Predošlý majiteľ inštaloval hliníkové Mkové pedále a novú koženú skrátenú M hlavicu páky, oba vyzerajú skvelo a pútajú pozornosť.
Úpravy & Opravy
- Absolvovať STK a EK @ 3/2014 [
DONE]
- Výmena manžety riadenia [
DONE]
- Výmena oleja v prevodovke, serve a diferenciáli [
DONE]
- Výmena sviečok, filtrov a oleja (Motul 300V 5w40) [
DONE]
- Geometria [
DONE]
- Kontrola auta na zdviháku [
DONE]
- Ošetrenie kože [
DONE]
- WAP, Šampón + vosk [
DONE]
- Osadenie diskov BMW Style 65 s titanovým lakom [
DONE]
- Kontrola a korekcia brzdového systému [
DONE]
- Kontrola chladiaceho systému [
DONE]
- Výmena interiérového osvetlenia za LED [
DONE]
- Kúpa nových letných pneu [
DONE]
- Ošetrenie všetkých tesnení tukom [
DONE]
- Kúpa nových krytiek diskov [
DONE]
- Kúpa bezp. skrutiek McGard [
DONE]
- Výmena vonkajšej kľučky vodiča [
DONE]
- Výmena stredového výduchu klimatizácie [
DONE]
- Oprava laku na pravom zrkadle [
DONE]
- Výmena krytky nádrže [
DONE]
- Rosí sa mi predná pravá hmlovka [
DONE]
- Nalakovať nárazníkové a dverové exteriérové lišty [
DONE]
- Nový športový podvozok (BC Racing BR RA) [
DONE]
- Inštalácia 16:9 panelu Eonon D5166Z [
DONE]
- Upgrade audia [
DONE]
- Výmena všetkých kladiek, napinákov, remeňov [
DONE]
- Výmena vodnej pumpy [
DONE]
- Nové obloženie parkovacej brzdy [
DONE]
- Nová brzdová kvapalina ATE T200 [
DONE]
- Nová chladiaca kvapalina [
DONE]
- Nová batéria - Bosch S5 110Ah 920A [
DONE]
- Oprava vypadnutého kontaktu airbagu spolujazdca [
DONE]
- Výmena roztrhnutého lanka kapoty [
DONE]
- Nové HELLA H7 FL svetlá
- Osadenie elektrických Sportsitze / Kontursitze z E38
- Čelné sklo má na sebe asi 1mm veľkú ryhu / prasklinku od skalky, dám si to fixnúť
- Obšitie / výmena volantu
- Výmena tesnenia na vodičových dverách
- Maximálne možne vyčistiť textilné časti auta
- Oprava všetkých oderkov, prasklín, bubliniek a chýb laku - nieje ich moc ale predsa
- Repas / Výmena servoriadenia (začína tiecť)
- Lišta pod pravým svetlometom nieje dobre upevnená
- Oprava tiahla na zadnom ľavom okne
- Streknutie kapoty (po 17r je dosť od kamienkov)
- Oprava laku na zadnom nárazníku, poprípade výmena za Mkový
- Vyrovnanie / Výmena pravého prahu
- Oprava drobných oderkov na dverách so začínajúcou povrchovou hrdzou
- Výmena manžety radiacej páky a ručnej brzdy za koženú s trikolórou
- Výmena interiérových líšt za titanové
- Výmena kobercov na leto za M Performance velur
- Výmena prahových líšt za M Performance
- Lipko na kufor
- Zapojenie vyhrievania sedačiek
Postupne sem budem prispievať svoje zážitky a pridávať fotky. Samozrejme ma zaujímajú aj vaše názory a radám som otvorený.
Aktuálne fotky

- Fotovýlet

- Fotovýlet

- Elektrónis

- Po umytí

- Vyzývavý pohľad "poďme sa niekam previezť"

- Výlet Nowy Targ

- Vysávanie

- Vysávanie
![DSC_0064[1].jpg (1.82 MiB) 4912 zobrazení DSC_0064[1].jpg](./../download/file.php?id=215526&t=1&sid=1cfa5aa3505e452a8767395cf9c44c0c)
- Po návrate z PL