Milí onanisti, ktorí si chcete prečítať porovnanie F11 vs. A6, spravím vám také krátke zhrnutie. Pôvodný plán bol taký, že porovnanie spravím detailne, ale to by vydalo asi na niekoľko strán, tak ako rýchlo som ho začal spisovať, tak rýchlo som s ním skončil.
Motor: 3,0 TDI vs. N55 porovnávať jednoducho nejde. Výkonovo mi 180kw úplne postačuje. Pri rovnakých trasách ktoré som jazdil s F11 a teraz jazdievam s A6 mám dlhodobú spotrebu o 2 litre nižšiu (9,7 vs. 7,7). Keď sa k tomu priráta o 5L väčšia nádrž v A6, tak mám reálne o cca. 220km vyšší dojazd na jednu nádrž.
Prevodovka: Spočiatku som bol voči dvojspojke mierne skeptický ale teraz musím povedať, že nie je to vôbec zlé. Plynulosť rozbehov a radenia je porovnateľná s hydromatom. Akurát tam chýba ten gumový pocit preklzujúceho meniča. Niekedy pri manévrovaní na parkoviskách po preradení z D do R to trochu cukne pri rozbehu. Ekonómiu jazdy s jedným alebo druhým priamo porovnať neviem, lebo by bolo treba porovnávať rovnaké auto s rovnakým motorom len s inou prevodovkou.
Hlučnosť: A6 má lepšie odhlučnený motor, F11 má lepšie odhlučnený podvozok. Na podvozku sa do určitej miery prejavuje to, že je vzduchový, ale ani v prípade Mercedesu nie je vzduchový podvozok extra tichý. Aj na F11 kde bola zadná náprava vzduchová bolo počuť že rázy zozadu sú hlasnejšie než zpredu. U A6 je naviac aj o dosť viac počuť hluk od pneumatík. Ozvlášť markantné je to na horších cestách s drsným asfaltom. Na dialniciach s kvalitným povrchom to problém nie je.
Pohodlie: F11 má celkovo mäkšie naladený podvozok a mäkšie sedačky. Ono nie vždy mäkšie sedačky sú lepšie ale v tomto prípade musím uznať, že comfort seats boli lepšie. Bočné vedenie na sedáku má ale lepšie A6. Sedel som aj v comfort seats v A6 a sú rovnako tvrdé ako moje športové, t.j. tvrdšie než comfort seats v BMW.
Asistenčné systémy: ACC mi v A6 pripadá inteligentnejšie než v F11. Systém udržovania v jazdných pruhoch vie robiť aj korekcie volantom, pri BMW iba trasie.
Interiér: Či sa páči alebo nie, je hlavne subjektívna záležitosť. Nemôžem povedať, že by sa mi introš v BMW nepáčil ale vždy keď som na chvíľu presadol do F11, tak mi to tam pripadalo byť tak trochu zastaralé. Drevený obklad má OOOO naozaj drevený a nie plastový ako BMW. Ja mám síce v aute česaný hliník, ale v showroome som videl aj drevené.
Ak mám hodnotiť celkový prvý dojem, asi by som nedokázal rozhodnúť či je lepšie jedno ale druhé. Pri dlhšom používaní jednoho či druhého auta som si ale všimol, že je kopec detailov, ktoré sú v OOOO dotiahnuté dokonca a v BMW sú iba niekde na polceste. Uvediem zopár príkladov:
- Prehrávanie MP3 z USB. iDrive prehráva vždy jeden zvolený adresár dokola až do blba. MMI po prehratí jednoho adresára automaticky preskočí do ďalšieho (podľa abecedy). Neviem čo je na tom zložité naprogramovať to takto aj v iDrive. Možno sa to medzičasom v novších modeloch zlepšilo.
- Sklápanie spolujazdcovho zrkadla pri cúvaní. Zrkadlo sa v OOOO pri zaradení R sklopí a ostane sklopené aj po zaradení D až dokým sa nedosiahne určitá rýchlosť, čo je užitočné hlavne pri manévrovaní napr. pri obrubníku. BMW pri zaradení D zrkadlo zdvihne hneď hore. Ako malý bonus má A6 ešte tú možnosť, že to sklopené zrkadlo si môžem ešte ručne dojustovať do polohy aká mi vyhovuje a ostane to zapamätané.
- Automatické sklápanie celých zrkadiel po zamknutí. Sklopené zrkadlá sa u A6 vyklopia až po naštartovaní a nie po odomknutí ako u F11. Čiže ak zamknem auto a potom sa do neho pre niečo vrátim, tak pri odomknutí a opätovnom zamknutí zrkadlá ostanú po celý čas v sklopenom stave.
- A6 si vie automaticky nastaviť aktuálny čas na hodinách cez GPS.
A tak by sa dalo pokračovať ďalej... Samozrejme sú niektoré veci, ktoré má BMW spravené lepšie.
Môj záver je teda takýto:
Ak ma olympiáda ničím výrazne nenaserie, tak ďalšie auto bude zase z Ingolstadtu. V opačnom prípade pôjdem vyskúšať medvede prípadne nejakú ryžu
