cim je prevodovy pomer
vyssie cislo, tym ides
pomalsie. ak berieme za zaklad 2000 otacok motora a jazdu po dialnici, tak potom
320d 5 kvalt:toci na 5. stupni pri pomere 1 vystupne otacky z prevodovky 2000, co je vstup do difu a teda kolesa zadnej napravy sa tocia 2000 / 2.47 = 810 ot./min
320d 6 kvalt:toci na 6. stupni pri pomere 0.83 vystupne otacky z prevodovky 2409, co je vstup do difu a teda kolesa zadnej napravy sa tocia 2409 / 2.56 = 941 ot./min
myslim ze to dava logiku.
na 320d 6 kvalt ides pri otackach motora 2000 rychlejsie a urazis aj vacsiu vzdialenost.Ak beries ze standard guma 205/55/R16 ma obvod 632 mm tak urobis za danych podmienok na 6 kvalte vacsiu vzdialenost o (941-810)*632 = 82792 mm =
82.8 metra za minutu jazdy.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Z opacnej strany zas,si rozoberme 1. stupen, ak berieme za zaklad 1000 otacok motora
320d 5 kvalt:toci na 1. stupni pri pomere 5.09 vystupne otacky z prevodovky 196, co je vstup do difu a teda kolesa zadnej napravy sa tocia 196 / 2.47 = 79 ot./min
320d 6 kvalt:toci na 1. stupni pri pomere 5.15 vystupne otacky z prevodovky 194, co je vstup do difu a teda kolesa zadnej napravy sa tocia 194 / 2.56 = 76 ot./min
Z tohto dokonca
vyplynulo, ze 320d 6 kvalt toci pri 1000 otackach na 1. stupni kolesa pomalsie ako 5 kvalt, co znamena ze ides pomalsie a teda teorie o tom, ze budes musiet v meste viac radit niesu pravdive. Vzdy treba brat do uvahy aj dif.
Ak som napisal nieco zle, opravte ma.
