Ritchey napísal:nic v zlom ale 5w-30 mi pride v porovnani s 0w-30 odpad... a btw ja som este aj mozno po 1000km utieral na meracej tycke oleja este relativne cisty (zlaty olej) az neskor scernel... ale vtedy tam bol ten predosli olej ale 10000km iba.
Ritchey , máš toto tvrdenie niečím podložené ? alebo mal si dlhu chvílu a len tak ta to napadlo?
No o olejoch viem dosť veľa ale toto by som si v živote nedovolil tvrdiť...
Keby si trochu študoval , zistil by si , že :
1. čím menšie rozpatie medzi viskozitami, myslím zimná trieda a prevádzková viskozita , tým je olej stabilnejší, pozri si grafy Ing. Černého ( ak vobec vieš kto to je....) resp niečo najdeš aj na
http://www.bobistheoilguy.com aj ty to vysvetlím, km priebehom sa "mínajú " aditíva ,ktorými je základový olej ( zvačša HC ), kedže "skutočné syntetické základové oleje sú drahé" , a práve tieto aditíva majú za úlohu upraviť vlastnosti oleja na požadovaný stupeň. A práve tieto aditíva sú najnestabilnejšiou časťou výslednáho oleja, takže km priebehom sa vlastnosti menia.A čím vačšie rozpätie ,tým náročnejšia úprava... Medzi takéto látky patrí napr. Zinok, fosfor atd
LOW SAPS oleje sú riešené inýmí aditivačnými balíkmi, práve klasické aditivačné prvky vních kvoli ekologii niesu obsiahnuté sú tam použité estery( najdrahšie látky v olejárskom priemysle vobec)
2. neznamená náhodou černota oleja , že má dosť prísad a skutočne ten motor čistí + "špinu z motora na seba viaže " ?????
a teraz ešte vo všobecnosti k vyššie uvedeným príspevkom, najprv som na tie nezmysly nechcel vobec reagovať ale ked už píšem :
- 0W40 je neni určite vhodnejší do diesla , nakoľko viskozita oleja v dieslovom motore km priebehom sa zvyšuje , narastajúcim podielom sadzí v oleji, takže aby sa po 10 000 km nestalo , že z 0W40 , máte X W 50-60 ( taká kvalitná zubná pasta....)
- Liať oleje s LL4 normou do benzinových motorov je určite horšie ako liat tam LL1 nakoľko benínový motor má uplne opačné posobenie na chemickú degradáciu oleja
- pri diesli( ak nemá DPF) tam použitie by bolo uplne najidealnejšie LL01 a 5W30 ale ten vyrába myslím iba fy MOTUL(ester) ale liter začína v SK eshopoch niekde okolo 22 eur / 1 l a za to máte 3l Orlen alias Castrol z Polska alebo 2 variantu z niakej ukrajinskej lokalnej rafinerie
