... všetko o BMW ...
bruno75 napísal:ak s tým jazdíš iba tie krátke trasy, 3 km tam a späť a navyše tá zima, tak sa nediv....
ja s 530xd prejdem po dialnici 140 km a mám spotrebu 7,3 l/100, potom jazdím 2 dni do roboty a späť (tiež po 3 km) a tá priemerka mi vyletí na 8,6.
ak by som vynuloval spotrebu po tej dialnici (spotreba meraná čisto v meste), teiž by som to mal vysoko cez 10. keď som s mojou ex E39 jazdil asi 3 týždne len po meste, tiež som mal spotrebu vyše 12
skús s tým prejsť aspoň 50 km ustálenou a uvidíš ako ti to začne padať
mareko258 napísal:na jazdenie do prace 3km , a auto so 6valcami a diesel ....nie je moc dobra kombinacia![]()
tu trasu radsej by som presiel peso , doma das frtana a ides, a aspon neznicis auto a seme spravit kusok dobre
petuloo1984 napísal:Inak podla mna cela teoria o studenych startoch je troska nelogicka.Problem studenych startov je ten,ze sa motor opotrebuvava,kedze studeny olej ma konzistenciu dzemu.
Cize dokaza k tazkemu treni,velkej mechanickej zatazi.Teraz si zober dve tie iste auta s istymi motormi.Jeden sofer chodi kratke trasy trebars ako ja 3 km.Druhy sofer chodi
100 km.V podstate obidva motori musia prekonat prve kilometre enormnu zataz za studena.Takze ci kratke alebo dlhe cesty, tu prvotnu zataz musi absolvovat kazdy motor.
Suma sumarum,je to jedno ake dlhe cesty.(moj nazor)
mexican napísal:
Lenže ten čo spraví 100km naraz, tak má 1 studený štart na 100km, kdežto ten čo ide do roboty 3km, tak má na každých 100km tých studených štartov 33x toľko.
voMacK napísal:
OT: Mexican na kolenach ta prosim sprav pribeh svojej F11 !!!!!!![]()
voMacK napísal:
OT: Mexican na kolenach ta prosim sprav pribeh svojej F11 !!!!!!![]()
mexican napísal:Pouvažujem nad tým. Predpokladám, že tu asi budem prvý, či?
Zatiaľ si v nej vyvážam prdel iba od piatku.
mexican napísal:
Lenže ten čo spraví 100km naraz, tak má 1 studený štart na 100km, kdežto ten čo ide do roboty 3km, tak má na každých 100km tých studených štartov 33x toľko.
bruno75 napísal:ad mareko: chodiť pešo do roboty 3km tam a 3 km späť sa mi nechceto radšej v lete bicykel a v zime si z rodinného autoparku občas požičať 4-valec...
![]()
ad petuloo: máš v tom trochu logický zádrhel (nič v zlom), je pravda že ten počiatočný odpor musí prekonať každý studený motor, ale ak majú v tom tvojom príklade 2 autá najazdiť povedzme 1.000 km, tak to auto, ktoré chodí 100 km/jazda prekonáva odpor studeného motora 10x, kdežto to tvoje auto, ktoré urobí 3 km/jazda ho prekonáva 333x a oba motory majú najazdený rovnaký počet km
hádaj ktorý motor sa viac ničí...![]()
samozrejme krátkym jazdám sa občas nedá vyhnúť, ale myslím si, že človek by si mal auto vyberať aj podľa toho, čo prevažne jazdí - asi málo ľudí si kúpi M3 alebo M5 len na jazdenie do mesta v dopravnej špičke![]()
inak ja síce tiež jazdím 2-3 dni do týždňa krátke trasy, ale cez víkend vždy auto prevetrám 2x 140km po dialnici - viem, že na toto by mi asi stačila aj 320i, ale ja som si už zvykol na 6-valec....
petuloo1984 napísal:Dole som to vysvetlil kolegovi tiez.
Ja netvrdim,ze obe auta prejdu rovnake kilometre za tyzden.Ja len tvrdim ,ze ten co ide do roboty 3 km (prejde tyzdenne tam a naspat 30km) a druhy prejde 1000 km...
Obe auta musia prekonat rovnaku zataz prve kilometre.Mne je jasne,ze keby obe auta maju rovnaky pocet km,tak to jedno s kratkymi trasami je zrele na generalku.. :))