... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
petuloo1984
Autor témy
Príspevky: 100
Registrovaný: 19.7.2011
Auto: bmw 525d xdrive
Kraj: Nitriansky

Spotreba 525d 15,5 litra...je to normalne?

Streda, 16. Novembra 2011, 13:14

Zdravim
Momentalne som mierne sokovany spotrebou.
Jazdim v Norsku,kde sa pohybuju teploty pod nulou (-4).
Chodim autom do roboty cca 3km,cize kratke trasy -studene starty,vynuloval som priemernu spotrebu a moja momentalna za poslednych cca 50km je 15,5l.
Je to normalne?:)Ake mate spotreby vy pri kratkych trasiach?
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Spotreba 525d 15,5 litra...je to normalne?

Streda, 16. Novembra 2011, 13:57

ak s tým jazdíš iba tie krátke trasy, 3 km tam a späť a navyše tá zima, tak sa nediv....
ja s 530xd prejdem po dialnici 140 km a mám spotrebu 7,3 l/100, potom jazdím 2 dni do roboty a späť (tiež po 3 km) a tá priemerka mi vyletí na 8,6.
ak by som vynuloval spotrebu po tej dialnici (spotreba meraná čisto v meste), teiž by som to mal vysoko cez 10. keď som s mojou ex E39 jazdil asi 3 týždne len po meste, tiež som mal spotrebu vyše 12
skús s tým prejsť aspoň 50 km ustálenou a uvidíš ako ti to začne padať :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
petuloo1984
Autor témy
Príspevky: 100
Registrovaný: 19.7.2011
Auto: bmw 525d xdrive
Kraj: Nitriansky

Re: Spotreba 525d 15,5 litra...je to normalne?

Streda, 16. Novembra 2011, 14:35

bruno75 napísal:
ak s tým jazdíš iba tie krátke trasy, 3 km tam a späť a navyše tá zima, tak sa nediv....
ja s 530xd prejdem po dialnici 140 km a mám spotrebu 7,3 l/100, potom jazdím 2 dni do roboty a späť (tiež po 3 km) a tá priemerka mi vyletí na 8,6.
ak by som vynuloval spotrebu po tej dialnici (spotreba meraná čisto v meste), teiž by som to mal vysoko cez 10. keď som s mojou ex E39 jazdil asi 3 týždne len po meste, tiež som mal spotrebu vyše 12
skús s tým prejsť aspoň 50 km ustálenou a uvidíš ako ti to začne padať :mrgreen:


No to mi je jasne,ze spotreba padne dole.. :D
Slovensko - Norsko cca 2000 km som bol tiez na spotrebe asi 7,3.
Ide o to,ze ked tu padnu ozajstne minusy (-30),kolko bude strielat potom?:))
To je nevyhoda diesla,sice usporny na dialnici no v meste za studena apetit boeingu 747:)
 
Užívateľov profilový obrázok
mareko258
Príspevky: 2363
Registrovaný: 5.4.2009
Auto: BMW E61
Kraj: Banskobystrický

Re: Spotreba 525d 15,5 litra...je to normalne?

Streda, 16. Novembra 2011, 15:22

na jazdenie do prace 3km , a auto so 6valcami a diesel ....nie je moc dobra kombinacia [-X [-X tu trasu radsej by som presiel peso , doma das frtana a ides, a aspon neznicis auto a seme spravit kusok dobre :mrgreen:
Obrázok
http://www.varialdetail.sk/
 
Užívateľov profilový obrázok
petuloo1984
Autor témy
Príspevky: 100
Registrovaný: 19.7.2011
Auto: bmw 525d xdrive
Kraj: Nitriansky

Re: Spotreba 525d 15,5 litra...je to normalne?

Streda, 16. Novembra 2011, 17:34

mareko258 napísal:
na jazdenie do prace 3km , a auto so 6valcami a diesel ....nie je moc dobra kombinacia [-X [-X tu trasu radsej by som presiel peso , doma das frtana a ides, a aspon neznicis auto a seme spravit kusok dobre :mrgreen:

Preco myslis,ze zrovna 6 valec je v nevyhode v tomto pripade?:)No tu trasu peso by si nesiel,je to do kopca:)
Inak ci diesel alebo benzin,na tejto kratkej trase sa nestihne zohriat ani jeden.Problem u diesla spociva skor v tom,ze sa usadza palivovy filter pri kratkych vzdialenostiach.
Inak podla mna cela teoria o studenych startoch je troska nelogicka.Problem studenych startov je ten,ze sa motor opotrebuvava,kedze studeny olej ma konzistenciu dzemu.
Cize dokaza k tazkemu treni,velkej mechanickej zatazi.Teraz si zober dve tie iste auta s istymi motormi.Jeden sofer chodi kratke trasy trebars ako ja 3 km.Druhy sofer chodi
100 km.V podstate obidva motori musia prekonat prve kilometre enormnu zataz za studena.Takze ci kratke alebo dlhe cesty, tu prvotnu zataz musi absolvovat kazdy motor.
Suma sumarum,je to jedno ake dlhe cesty.(moj nazor)
Inak auto som kupoval samozrejme kvoli cestam do norska a dovolenkam.Ale zaroven ho musim vyuzivat aj ako transport do roboty. :)
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Spotreba 525d 15,5 litra...je to normalne?

Streda, 16. Novembra 2011, 17:44

petuloo1984 napísal:
Inak podla mna cela teoria o studenych startoch je troska nelogicka.Problem studenych startov je ten,ze sa motor opotrebuvava,kedze studeny olej ma konzistenciu dzemu.
Cize dokaza k tazkemu treni,velkej mechanickej zatazi.Teraz si zober dve tie iste auta s istymi motormi.Jeden sofer chodi kratke trasy trebars ako ja 3 km.Druhy sofer chodi
100 km.V podstate obidva motori musia prekonat prve kilometre enormnu zataz za studena.Takze ci kratke alebo dlhe cesty, tu prvotnu zataz musi absolvovat kazdy motor.
Suma sumarum,je to jedno ake dlhe cesty.(moj nazor)


Lenže ten čo spraví 100km naraz, tak má 1 studený štart na 100km, kdežto ten čo ide do roboty 3km, tak má na každých 100km tých studených štartov 33x toľko.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11610
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Spotreba 525d 15,5 litra...je to normalne?

Streda, 16. Novembra 2011, 17:49

mexican napísal:

Lenže ten čo spraví 100km naraz, tak má 1 studený štart na 100km, kdežto ten čo ide do roboty 3km, tak má na každých 100km tých studených štartov 33x toľko.


OT: Mexican na kolenach ta prosim sprav pribeh svojej F11 !!!!!! :mrgreen: :mrgreen:
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Spotreba 525d 15,5 litra...je to normalne?

Streda, 16. Novembra 2011, 17:57

ad mareko: chodiť pešo do roboty 3km tam a 3 km späť sa mi nechce :mrgreen: to radšej v lete bicykel a v zime si z rodinného autoparku občas požičať 4-valec... :mrgreen:

ad petuloo: máš v tom trochu logický zádrhel (nič v zlom), je pravda že ten počiatočný odpor musí prekonať každý studený motor, ale ak majú v tom tvojom príklade 2 autá najazdiť povedzme 1.000 km, tak to auto, ktoré chodí 100 km/jazda prekonáva odpor studeného motora 10x, kdežto to tvoje auto, ktoré urobí 3 km/jazda ho prekonáva 333x a oba motory majú najazdený rovnaký počet km
hádaj ktorý motor sa viac ničí... :mrgreen:
samozrejme krátkym jazdám sa občas nedá vyhnúť, ale myslím si, že človek by si mal auto vyberať aj podľa toho, čo prevažne jazdí - asi málo ľudí si kúpi M3 alebo M5 len na jazdenie do mesta v dopravnej špičke :mrgreen:
inak ja síce tiež jazdím 2-3 dni do týždňa krátke trasy, ale cez víkend vždy auto prevetrám 2x 140km po dialnici - viem, že na toto by mi asi stačila aj 320i, ale ja som si už zvykol na 6-valec.... :bmwball:
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Spotreba 525d 15,5 litra...je to normalne?

Streda, 16. Novembra 2011, 17:58

voMacK napísal:

OT: Mexican na kolenach ta prosim sprav pribeh svojej F11 !!!!!! :mrgreen: :mrgreen:


pripájam sa :mrgreen:
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Spotreba 525d 15,5 litra...je to normalne?

Streda, 16. Novembra 2011, 18:12

voMacK napísal:

OT: Mexican na kolenach ta prosim sprav pribeh svojej F11 !!!!!! :mrgreen: :mrgreen:


Pouvažujem nad tým. Predpokladám, že tu asi budem prvý, či?
Zatiaľ si v nej vyvážam prdel iba od piatku.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Spotreba 525d 15,5 litra...je to normalne?

Streda, 16. Novembra 2011, 18:25

mexican napísal:
Pouvažujem nad tým. Predpokladám, že tu asi budem prvý, či?
Zatiaľ si v nej vyvážam prdel iba od piatku.


OT: gratulujem a ticho závidím :thumbup: :bmwball: :mrgreen: ale aj tak, ja radšej sedan :D
nech ti robí veľa radosti z jazdy
 
Užívateľov profilový obrázok
petuloo1984
Autor témy
Príspevky: 100
Registrovaný: 19.7.2011
Auto: bmw 525d xdrive
Kraj: Nitriansky

Re: Spotreba 525d 15,5 litra...je to normalne?

Streda, 16. Novembra 2011, 18:25

mexican napísal:

Lenže ten čo spraví 100km naraz, tak má 1 studený štart na 100km, kdežto ten čo ide do roboty 3km, tak má na každých 100km tých studených štartov 33x toľko.


Lenze je nikde netvrdim ,ze obaja prejdu 100 km(jeden raz,druhy 33krat)..ja len tvrdim,ze kazde auto ma prve kilometre za studena enormnu zataz...obaja ju musia prekonat pri ceste do prace:)Mne je jasne,ze keby jazdi jeden len dlhe trate a druhy kratke.Tak jeden ,ktory ma nabehane 200 000km moze mat auto v lepsom stave ako ten druhy co s nim nabehal na kratkych trasiach len 50 000km:)Preto pri kupe auta nezalezi od kilometrov ale celkoveho stavu auta...kilometre mozu byt velmi klamlive.
 
Užívateľov profilový obrázok
petuloo1984
Autor témy
Príspevky: 100
Registrovaný: 19.7.2011
Auto: bmw 525d xdrive
Kraj: Nitriansky

Re: Spotreba 525d 15,5 litra...je to normalne?

Streda, 16. Novembra 2011, 18:29

bruno75 napísal:
ad mareko: chodiť pešo do roboty 3km tam a 3 km späť sa mi nechce :mrgreen: to radšej v lete bicykel a v zime si z rodinného autoparku občas požičať 4-valec... :mrgreen:

ad petuloo: máš v tom trochu logický zádrhel (nič v zlom), je pravda že ten počiatočný odpor musí prekonať každý studený motor, ale ak majú v tom tvojom príklade 2 autá najazdiť povedzme 1.000 km, tak to auto, ktoré chodí 100 km/jazda prekonáva odpor studeného motora 10x, kdežto to tvoje auto, ktoré urobí 3 km/jazda ho prekonáva 333x a oba motory majú najazdený rovnaký počet km
hádaj ktorý motor sa viac ničí... :mrgreen:
samozrejme krátkym jazdám sa občas nedá vyhnúť, ale myslím si, že človek by si mal auto vyberať aj podľa toho, čo prevažne jazdí - asi málo ľudí si kúpi M3 alebo M5 len na jazdenie do mesta v dopravnej špičke :mrgreen:
inak ja síce tiež jazdím 2-3 dni do týždňa krátke trasy, ale cez víkend vždy auto prevetrám 2x 140km po dialnici - viem, že na toto by mi asi stačila aj 320i, ale ja som si už zvykol na 6-valec.... :bmwball:

Dole som to vysvetlil kolegovi tiez.
Ja netvrdim,ze obe auta prejdu rovnake kilometre za tyzden.Ja len tvrdim ,ze ten co ide do roboty 3 km (prejde tyzdenne tam a naspat 30km) a druhy prejde 1000 km...
Obe auta musia prekonat rovnaku zataz prve kilometre.Mne je jasne,ze keby obe auta maju rovnaky pocet km,tak to jedno s kratkymi trasami je zrele na generalku.. :))
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Spotreba 525d 15,5 litra...je to normalne?

Streda, 16. Novembra 2011, 18:45

petuloo1984 napísal:
Dole som to vysvetlil kolegovi tiez.
Ja netvrdim,ze obe auta prejdu rovnake kilometre za tyzden.Ja len tvrdim ,ze ten co ide do roboty 3 km (prejde tyzdenne tam a naspat 30km) a druhy prejde 1000 km...
Obe auta musia prekonat rovnaku zataz prve kilometre.Mne je jasne,ze keby obe auta maju rovnaky pocet km,tak to jedno s kratkymi trasami je zrele na generalku.. :))


Alebo na predaj. S takými kilometrami sa oň kupci potrhajú a ani nebude treba nič stáčať :D
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Spotreba 525d 15,5 litra...je to normalne?

Streda, 16. Novembra 2011, 18:53

ano, každé auto sa musí rozbehnúť a prekonať úvodnú záťaž a stav motora vyzerá (aj) podľa toho koľko takých rozbehov má za sebou, ale ty si tvrdil, že je motoru v podstate jedno akú dlhú trasu prejde.
nie som strojár, ale zjednodušene povedané každý motor je stavaný na istý počet štartov a istý počet kilometrov - hovoríme tomu životnosť motora
myslím si, že ten čo jazdí výučne krátke trate má podstatne kratšiu životnosť (väčšie opotrebenie) motora ako ten, čo jazdí dlhé trate
teória o škodlivosti častých studených štartov teda nie je blbosť.
prečo by inak dávali do veľkoobjemových (a nielen do nich) motorov prihrievanie (aké máme aj my v našich autách) - Webasto (ako nezávislé kúrenie) je iba nadstavba (luxus pre posádku) na prihrievanie motora (nutnosť pre motor)
niekto to tu už riešil, ale myslím (možno sa mýlim), že takmer každý 6-valec diesel má v základnej výbave prihrievanie motora (pozor - nie nezávislé kúrenie)
tak manapadá - máš funkčné prihrievanie v motore, keď ti to podľa teba príliš veľa žerie?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných