... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
salio
Autor témy
Príspevky: 24
Registrovaný: 2.3.2009
Auto: BMW E61 530D
Kraj: Banskobystrický

E60/61 M57TUD30 (2004-2005), M57TU2D30 alebo M57TUD25

Pondelok, 2. Marca 2009, 14:51

Caute,
Mam zaujem si kupit ojazdene BMW E61 525d alebo 530d z roku 2005-2006 t.j. E60/61 M57TUD30 (2004-2005) v tomto pripade Euro4, M57TU2D30 (2005 - 2007) alebo M57TUD25 (2004-2007).
Dufam, ze niekoho nenastvem, ze otvaram diskusiu, ktora tu a na ceskom fore uz bola X -krat, no aj ked som presiel vsetky (aspon dufam #-o ), tak stale su tu nevypovedane otazky...stale sa to zvezie iba na vyhlasenie ze jednoznacne 530d. Problem je vsak, ze kazdy sice napise ze 530d, ale nikto okrem dynamiky - sily 530d t.j 160kw 500 N.m (resp. 170kW 500 N.m) oproti 130 kW 400 N.m a spotreby vzhladom na vykon tu neargumentuje nicim inym...alebo je to ozaj iba v tych parametroch? Tu 530d som uz aj vyskusal a aj podla mna ma to pocitovo super motor a v prvom som aj bol rozhodnuty pren. Ked som sa vsak prihlasil na mobile.de a dal svoje poziadavky na auto (vyhrievane sedacky, automaticka prevodovka, parkovacie senzory, ...), tak v tej konfiguracii som mal problem najst nieco zaujimave a tak som zacal uvazovat aj nad tou 525 (je ich ovela viac a aj za tu cenu co som planoval dat za 530d sa da zohnat s vacsou vybavou). Kedze mam rodinu tak som si povedal, ze nepotrebujem nejaky trhac asfaltov. V podstate by uz moje rozhodnutie bolo aj konecne, ked by som nezberal dalsie teoreticke:-) info o tych motoroch (nemam totizto moznost vyskusat tu 525d) tu na tejto diskusii, na ceskej diskusii, v testoch, ...dokonca aj v casopise ojetiny, kde vsade stale a rovanko opisuju a chvalia iba tu 530d stylom ako keby kazdy chcel a mal kupovat co najsilnejsie auto :P . Neviem ale mam pocit, ze ta 525 je trosku opomenuta...preco ked je ich viac? nie je lepsia pre rodinu prave ta 525?..co ak mi nevadi mensi pocet kW a nasledne neumerna spotreba? je ta 525 taka tazka, ze ten motor ma s tym problemy?..ako je to so spolahlivostou jednotlivych motorov, ake su ine vyhody tej 530d? Dakujem.
 
Užívateľov profilový obrázok
chefino
Príspevky: 1438
Registrovaný: 22.1.2009
Auto: E60 530xd LCI
Kraj: Bratislavský

Re: E60/61 M57TUD30 (2004-2005), M57TU2D30 alebo M57TUD25

Streda, 4. Marca 2009, 16:13

Nazdar.

Ja mam necele 2 mesiace E60 525dA, r.v. 2005, zatial som na nej spravil cca 3500 km, preto sa nepovazujem za ziadneho odbornika na toto auto. Co mozem povedat, ze dynamika auta je viac ako postacujuca. Na vyblaznenie mam stale Civica VTi, ale tato 5-ka je na vozenie velmi prijemna. Do 120km/h (tam kde clovek povacsine jazdi, ak nechodi len velke vzdialenosti) je motor velmi pruzny, aj na to, ze je to automat. 0-100 ma okolo 8,6 sekundy, co je IMHO na takmer 1.7 tony slusny vykon 8)

Pruzne zrychlenie najma v mestskych rychlostiach ma prave milo prekvapilo, motor pekne taha od 1800 otacok, od 2000 uz citit krutak a do 4000 ide ochotne, vadnutie je minimalne (az po tych 4200 rpm cca). Co teda vravim, aj ked som srdcom skor sportovo ladeny sofer, motor 525d ma nesklamal, naopak prekvapil (cakal som pomalu automatovu limuzinu). Uspora paliva tiez nebude na skodu. Na dlhych trasach po dialnici v pohode okolo 7 litrov (nemecko - slovensko), po meste od tych 8.5 - 10.5, zavisi od vahy nohy ;-)

A ak by casom clovek predsalen spekuloval, da sa urobit chiptuning :mrgreen:
 
salio
Autor témy
Príspevky: 24
Registrovaný: 2.3.2009
Auto: BMW E61 530D
Kraj: Banskobystrický

Re: E60/61 M57TUD30 (2004-2005), M57TU2D30 alebo M57TUD25

Štvrtok, 5. Marca 2009, 14:13

Dakujem za odpoved a aby som sa priznal, tam ma aj potesila...presne toto si moja mysel chcela precitat,pocut :D Ak sa mozem este spytat, tak ako je to s kulturov chodu motora?...a co hlucnost, odhlucnenie? Na tej 530d co mam odskusanu, tak ten motor je fakt super...najpr som nechcel verit, ze je to diesel a aj ked je to common rail, tak cakal som vacsi rachot...ma to super zvuk :smile:... a v interieri to odhlucnenie...hmm...sila...nechapem =D>

Na 530d vraj bol problem so skrtiacimi klapkami (vyrobene este do roku 2005...Euro 4 uz ten problem nema) a so zvodmi...ako je na tom 525d?...Netrpi tiez nejakymi problemami na ktore si treba dat pozor? DAKUJEM
 
Užívateľov profilový obrázok
chefino
Príspevky: 1438
Registrovaný: 22.1.2009
Auto: E60 530xd LCI
Kraj: Bratislavský

Re: E60/61 M57TUD30 (2004-2005), M57TU2D30 alebo M57TUD25

Štvrtok, 5. Marca 2009, 15:14

O problemoch by mohli napisat ti, co nejake mali. Ja ked som pred dvoma mesiacmi zvazoval kupu tohto modelu, tak som dost googlil vseobecne, najma motory 525d a 530d. Okrem problemu so skrtiacimi klapkami na 530d co pises som na nic ine - chronicke - nenarazil. Predpokladam teda, ze ziadna pravidelne alebo casto sa vyskytujuca zavada pri tychto motoroch nie je. Vravim, ak niekto o niecom vie, nech to sem postne, ja som nenasiel nic :-"

Co sa tyka odhlucnenia, nesedel som v 530d, ale myslim, ze to bude to iste, alebo este lepsie, vzhladom na mensi objem. Motor je konstrukce asi to iste, radovy 6 valec, common-rail. Pri beznej jazde ho nepocut, iba ked sa mu dupne na krk tak sa ozve prijemny kultivovany zvuk 6 valca \:D/ Tiez som spociatku nechcel verit, ze sa tam capuje nafta :wink:
 
salio
Autor témy
Príspevky: 24
Registrovaný: 2.3.2009
Auto: BMW E61 530D
Kraj: Banskobystrický

Re: E60/61 M57TUD30 (2004-2005), M57TU2D30 alebo M57TUD25

Štvrtok, 5. Marca 2009, 19:26

presne to iste ja robim teraz...googlim tie iste dva motory, no na tu 525d je toho dost malo popisaneho a tak som to skusil tu. Nenasiel si niekde na tu 525d test? Problem je aj ten, ze tu 525 nemam ani moznost vyskusat. V BMW predajni ten starsi typ motora uz nepredavaju a ten novy 145 kW, ktory zacali vyrabat od roku 2007 v cene do 20000 Eur (mozno by som pripustil aj sumu do 22000 Eur) na mobile.de najst nenajdem...co je aj logicke :smile: Na druhej strane si vsak mysli, ze ak by mala ta 525d problemy, tak tu na internete by sa som naisto nieco nasiel. V kazdom pripade Ti dakujem...myslim si, ze si mi pomohol. DIK
 
Užívateľov profilový obrázok
mareko258
Príspevky: 2363
Registrovaný: 5.4.2009
Auto: BMW E61
Kraj: Banskobystrický

Re: E60/61 M57TUD30 (2004-2005), M57TU2D30 alebo M57TUD25

Štvrtok, 13. Augusta 2009, 14:32

zdravim vas, no ja mam E61 s motorom 525d uz dlhsiu dobu a musim oklopat o zub, ze to je zatial velmi vynikajuce auto, vozim sa na nom ci na kratke trasi alebo ci na dlhe co robim dost z talianska na slovensko, je to neskutocne pohodlne auto, a fakt je pravdou, ze hlucnost vo vnutri je minimalna, a to na dialnici chodim dost rychlo,
podla mna aj vykon tohoto auta je vyborny, ak sa nechces pretekat tak ti bude urcite postacujuci, ja som snim velmi spokojny a dost potlaci aj do sedacky, ked tomu dupnes poriadne na rit,
aj spotreba je uspokojuca, ako pisali v predoslych prispevkoch, na 530d pocitaj o liter vacsiu spotrebu,
vrelo ti odporucam 525d nebudes lutovat, je to skvele auto a da sa zohnat sa skvelu cenu a este lepsiu vybavu , vela stastia pri kupe,
Obrázok
http://www.varialdetail.sk/
 
Užívateľov profilový obrázok
ras11
Príspevky: 178
Registrovaný: 8.3.2007
Auto: BMW 650i
Kraj: Prešovský
Bydlisko: St. Lubovna, SK

Re: E60/61 M57TUD30 (2004-2005), M57TU2D30 alebo M57TUD25

Sobota, 15. Augusta 2009, 19:51

ja mam 525d ale este v e39 2002 rocnik, v principe motor v e61 vychadza z tohoto takze moja skusenost: mam najazdenych s tymto okolo 35000km, ziadna vacsia zavada, povodne ma motor 163ps co nieje nic extra, par mesiacov to mam dvihnute na cca 200ps+ (tlak turba v maxime na 2,55), s touto upravou to uz chodi vyrazne lepsie ked je treba, inak ten motor na bezne jazdenie postacoval aj v podonom stave... spotreba je fajnova, mam priemer kdesi okolo 6,7l dlhodobo, to nejazdim velmi pomaly. A nespominam rocnu poistku 133eur... pohoda...
Result: ak by som isiel do e60 tak 525d versus 530d by nehralo vyznamnu rolu, obe maju par vyhod/nevyhod avsak obe su pouzitelne...
BMW 650i, Audi Q7 ex: Jaguar XKR, BMW 330xd, BMW 520d e61, BMW 528i + 23 next...
http://www.comair.sk V zdravom dome zdravý vzduch...
http://www.gardensystem.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
miso_525d
Príspevky: 933
Registrovaný: 20.8.2009
Auto: SOBI 20
Kraj: Bratislavský

Re: E60/61 M57TUD30 (2004-2005), M57TU2D30 alebo M57TUD25

Štvrtok, 20. Augusta 2009, 10:49

caute, mam 525d E60, rok 2004, manualna prevodovka, auto mam uz cca 9 mesiacov, najazdil som s tym cca 30tis km. auto absolutne bez problemov, jediny servis zatial co som robil boli oleje, naplne, mikrofiltre, brzdove platnicky, kotuce - proste len spotrebny material. tato 525d nieje moj prvy bavor, predtym som mal 520i E60, ta bola motoricky slabsia, ale hlavne spotreba bola niekde uplne inde ako 525d.

bavorakov som vyskusal pomerne dost, co sa tyka priameho porovnania 530d a 525d rozdiel v dynamike samozrejme je, ale na svojej 525d mam v meste spotrebu 7,3 - co na 530d nehrozi, tam podla mojej skusenosti ide spotreba od 8,7 do 10. ked natankujem plnu, mam dojazd od 1100-1200 km, realny.

jedine co mi trosku vadi (ale to je vec konkretnej vybavy konkretneho auta) su na dlhsie cesty nepohodlne kozene sedacky, v mojom aute su klasicke zakladne. najblizsie planujem E60 s komfortnymi sedackami, je to priepastny rozdiel :-)
 
Jaros
Príspevky: 16
Registrovaný: 14.8.2009
Auto: E61
Kraj: Trnavský

Re: E60/61 M57TUD30 (2004-2005), M57TU2D30 alebo M57TUD25

Piatok, 21. Augusta 2009, 09:06

Caute,pridam sa k teme.Mam E61 525d automat Mpack 2005.Auto ma najazdene okolo 150000.Mam tam cez leto18-ky kolesa a na zimu davam 16.Jazdim v Norsku cize maximalna povolena rychlost je tu 80km v hodine.Priemernu spotrebu mam 9.9litra.Jazdne vlastnosti su vinikajuce a vyborne aj na dlhe cesty.Rozhodne neni pomale a sedi kurevsky v zakrutach.Manzelkyna octavia by sa davno prekotila [-o< .Mam obycajne kozenne sedacky a tie v najblizsej dobe vymennim.Tie su neni na dlhe cesty rozhodne.Vzadu nemam vyhrievanie sedaciek,takze cez zimu kym sa rozohreje auto,musia si davat deku pod ritky,lebo by hned dostali vlka 8-[ .Mal som zatial taky problem ze mi sprevodovky vytiekol olej.Dal som to do servisu a menili mi tesnenie kade prichadzaju kable do prevodojky.Museli mi menit aj nejaku hadicu co mi ide s motora do turba.To ma vyslo okolo 11000nok cize asi 1000eur aj sprevodovkovym olejom :D.Teraz som menil vybojku aj riadiacu jednotku na xenon a to stoji okolo 4000nok cize 400eur.Naklady na auto su troska drahe co sa tyka gum alebo oleja ale rozhodne to zato stoji!Kdo vie ako by to bolo stym chipom?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní