... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
nano01
Autor témy
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

DPF a cierny vyfuk

Utorok, 3. Apríla 2012, 16:11

Caute.

Mam otazku. Mam auto s DPF. Doteraz som mal vzdy cisty vyfuk. Dnes som si ale vsimol, ze je zvnutra cierny. Cim to je?
 
Toudwork
Príspevky: 13
Registrovaný: 31.12.2011
Auto: BMW E60 535 D
Kraj: Žilinský

Re: DPF a cierny vyfuk

Streda, 4. Apríla 2012, 19:44

No to teda netuším, ale DPF by som vybral, je to úplna blbosť. POkiaľ auto ťahá a diagnostika nič neukazuje tak to nerieš.
 
nano01
Autor témy
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

Re: DPF a cierny vyfuk

Streda, 4. Apríla 2012, 20:57

Taha bez problemov. Ani ziadna chyba. Ale co je este divne v lavej "rure" skor taka jemne mastna kvapalina v pravej sucho... Ale ani olej ani voda sa nemina, zaujimave. Este technik z dunauta mi povedal, ze to mohlo byt regeneraciou a ze niekedy sa stava aj to ze to zacne plut zelenu kvapalinu... Neviem co si mam o to vsetkom mysliet...
 
Toudwork
Príspevky: 13
Registrovaný: 31.12.2011
Auto: BMW E60 535 D
Kraj: Žilinský

Re: DPF a cierny vyfuk

Štvrtok, 5. Apríla 2012, 17:46

Ak diagnostika nič neukazuje a auto šlape tak by som to ani neriešil.
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: DPF a cierny vyfuk

Štvrtok, 5. Apríla 2012, 17:56

Over či sa ti motor dostane na prevádzkovú teplotu.
Už keď je zasvinená koncovka a máš DPF, oneskorene sa ti možno spúšťa regenerácia.

Termostaty si kedy menil?


Teoreticky by mohlo byť spôsobené aj špatnou naftou. Neviem, hádam.
 
bmwbombic
Príspevky: 95
Registrovaný: 19.3.2011
Auto: E61
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: OSTRAVA

Re: DPF a cierny vyfuk

Štvrtok, 5. Apríla 2012, 18:20

Tento problém mam od začátku co vlastním auto ( přes 4 roky ) po dvou letech jsem přestal řešit diag.vše ok jak originál v BMW tak od kolegy prostě neřeš a jezdi
E61 r.v.2004 , dodělan: m-paket,světelní retrofit LCI,retrofit CIC !!
 
nano01
Autor témy
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

Re: DPF a cierny vyfuk

Štvrtok, 5. Apríla 2012, 20:53

Tak na termostat som myslel aj ja. A prevadzkova teplota pocas jazdy max 84-85 stupnov ak je vonku 20 a viac. Ak menej tak max tych 78-80. Takze oba termostaty objednane, bud. tyzden vymena a dam si spustit cez diag aj nutenu regeneraciu dpf... Potom uvidime. Ale malo by to byt ok.
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: DPF a cierny vyfuk

Štvrtok, 5. Apríla 2012, 21:30

nano01 napísal:
Tak na termostat som myslel aj ja. A prevadzkova teplota pocas jazdy max 84-85 stupnov ak je vonku 20 a viac. Ak menej tak max tych 78-80. Takze oba termostaty objednane, bud. tyzden vymena a dam si spustit cez diag aj nutenu regeneraciu dpf... Potom uvidime. Ale malo by to byt ok.


No je to otázka krátkeho času kým sa spustí do núdzaku... Pri cca 79 zapína regeneráciu.
 
nano01
Autor témy
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

Re: DPF a cierny vyfuk

Piatok, 6. Apríla 2012, 07:53

Mne bolo ale povedane, ze regeneracia sa nespusti pod 90... Co myslis tym "nudzakom"?
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: DPF a cierny vyfuk

Piatok, 6. Apríla 2012, 10:26

nano01 napísal:
Mne bolo ale povedane, ze regeneracia sa nespusti pod 90... Co myslis tym "nudzakom"?


Núdzový režim. Auto prd pôjde s upchatým DPF a bude hlásiť aby si navštívil servis.
 
nano01
Autor témy
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

Re: DPF a cierny vyfuk

Piatok, 6. Apríla 2012, 11:44

No ale ked vymenim termostaty, pustia mi cez diag regeneraciu, auto uz dosiahne potrebnu teplotu a regeneracia prebehne, malo by to byt ok, nie? Mam najazdenych len 135tis a pred mesiacom bol vyfuk este cisty, takze az tak zle na tom byt nemozem, ci?
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: DPF a cierny vyfuk

Piatok, 6. Apríla 2012, 13:19

nano01 napísal:
No ale ked vymenim termostaty, pustia mi cez diag regeneraciu, auto uz dosiahne potrebnu teplotu a regeneracia prebehne, malo by to byt ok, nie? Mam najazdenych len 135tis a pred mesiacom bol vyfuk este cisty, takze az tak zle na tom byt nemozem, ci?


Pred mesiacom si robil dlhé trasy?

Vraj regenerácia sa spúšťa aj sama, vraj netreba hneď diag riešiť.
Ale keď ti prepne do núdzaku, budeš vraj musieť ísť do servisu na reset a ďalších pár EUR preč.

Môj názor:
vymeniť termostaty aby sa motor dostal na správnu teplotu, naliať bezsírnu naftu (sulfur-free) a ísť sa previesť na trasu 50-100km niekde po D1/R1 na tempomate 120km/h, neprikladať mu na plyn aby dymivosť bola nízka. Tlak a teplota vo výfuku si už s vyčistením DPF poradí.

Keď však je už DPF totálne zanesený - zničený, toto už nemusí pomôcť. Máš ešte pomerne málo km najazdených, takže mal by byť ešte ok.
 
nano01
Autor témy
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

Re: DPF a cierny vyfuk

Piatok, 6. Apríla 2012, 15:25

Dlhe trasy nerobim uz 2 mesiace...
 
nano01
Autor témy
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

Re: DPF a cierny vyfuk

Piatok, 6. Apríla 2012, 18:09

A podla teba mam zacat len u termostatu EGR alebo vymenit rovno obidva?
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: DPF a cierny vyfuk

Piatok, 6. Apríla 2012, 18:17

nano01 napísal:
A podla teba mam zacat len u termostatu EGR alebo vymenit rovno obidva?


Môj mal problém dostať sa na 75st. Po výmene EGR termostatu sa dostal na 84st. Po výmene hlavného kľud 89-93st.

Výmena EGR termostatu je jednoduchá. Určite začať s ním.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných