... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1
 
  cez chladic a mimo chladic...a elektricku vrtulu ti zopina na dva stupne?
 cez chladic a mimo chladic...a elektricku vrtulu ti zopina na dva stupne? 
 
											Greg napísal:Ano to je mi známo, že tak termostat pracuje. Přemýšlím už nad vším možným i nemožným. Elektrickou vrtuli si zapínám sám na jeden stupeň. Původně tam byla mechanická přes visko-spojku. Visko spojka nespínala tak vrtule putovala pryč a dal jsem tam vrtuli elektrickou a napojil ji přes vypínač na 12V na hnědý a modrý drát. Větrák pouštím hned po zahřátí. Zajímavé je, že když držím motor v otáčkách na 3 tis. nebo to proženu, tak teplota se sníží.
 mozno tak ked zapnes klimu tak ti ubere ale visco nie
 mozno tak ked zapnes klimu tak ti ubere ale visco nie  to by musela mat iny odpor aby si po jej vybrati citil narast vykonu...
 to by musela mat iny odpor aby si po jej vybrati citil narast vykonu... to je ako ked stisnes tlacidlo vyhrievania zadneho okna otacky ti zakolisu lebo nastal odber..podla mna elektricka vrtula este vykonu odoberie
 to je ako ked stisnes tlacidlo vyhrievania zadneho okna otacky ti zakolisu lebo nastal odber..podla mna elektricka vrtula este vykonu odoberie   
   
  
Greg napísal:Obrázky zapojení bych hodil na fórum zítra, nebo některý jiný den co budu mít přístup k obrázkům.
Elektrickou vrtuli jsem vzal z E36 compact. Zapojil ji tak, aby foukala do motorového prostoru (schéma dodám). Plus pól jsem vedl přímo od baterky do kabiny přes pojistkovou skříň. Jsou tam volné místa pro vedení kabeláže od tempomatu. Dál s drátem pokračoval k středovému tunelu a připojil vypínač. Pak drát vedoucí od vypínače k vrtuli jsem vedl tou samou cestou zpět do motorového prostoru, kolem blatníku a masky až k vrtuli. Mínus jsem připojil k ukostření. Měl jsem malý průřez drátu, tak jsem to vedl na 2x. Dva vodiče na + a dva vodiče na -. S jedním se mi hřály kontakty a dráty. Průřez drátu tuším 2 x 0,3mm. Samozřejmostí je 40A(35A ? už nevím) pojistka na vedení.
Výkonově jsem rozdíl nepoznal. Teoreticky by výkon měl být o něco málo větší bez vrtule, ale až se ti to zahřeje a zapneš saharu, tak max. 480W z výkonu sebere což je nějakých ubohých 0,65 HP. A myslím, že ten větrák s viskózou nebude taková zátěž jako sahara.
S pozdravem Greg
Greg napísal:Je tam M43B16 Saharu jsem bral z auta s klímou. Ok, klidně tam může být 230W, to jsem jen odhadoval z té 40A pojistky. Tedy to bude žrát ještě míň. Ono už je to složitější. Auto jsem prodal a teď lovím z paměti, nebo fotek.
Přidávám schéma, je hodně zjednodušené, tzv polopatistické. Případné nesrovnalosti vysvětlím.
Na větráku jsou tuším konektory s modrým, žlutým a hnědým drátem. Tak matně vzpomíná, že se má zapojovat na modrý a hnědý. Rozhodně to musí jít mimo ten velký kovový válec. Je to teplotní rezistor (nevzpomínám si na přesný název). Pokud to budeš zapojovat, tak rozhodně s pojistkou.
 Pamatam si, ze v bratovom GAZ 69 bola kostra +
 Pamatam si, ze v bratovom GAZ 69 bola kostra + 