Ahoj, demontovat a vyčistit nebo někam odvézt celé auto a ti to demontují a vyčistí, pokud máš dost peněz a nejde ti o ně, tak si kup DPF nové, ale chemické vyčistění tě vyjde cca do 150 Eur bez domentáže DPF, nový DPF odhadem 600 Eur a více podle toho, zda origo BMW nebo náhrada. Ta kontrolka se rozsvítí u určitých km a signalizuje nejvyšší čas řešení filtru DPF. Dá se vymazat jen přes diagnostiku, ale nemazal bych ji, bez řešení co s DPF. Dá se s tím jezdit x tisíc km, ale je to potřeba časem řešit. Ucpané DPF umí i zničit motor, popř. napáchat i jiné škody. Rozhodni se podle peněženky, když tak napiš VIN a podle VIN se dá zjistit cena originálu DPF nebo jeho náhrady bez práce za výměnu. Výměna není až zas tak složitá, zaleží na tom jak jsou zarezlé šrouby. Každopádně po řešení DPF to musíš smazat diagnostikou ISTA nebo obdobnou co to umí.
Ještě pozor na nákup podezřele levných DPF filtrů. Slyšel jsem o šmejdech, které se prodávají jako DPF fitry za levné peníze.
Pro tvůj motor jsem našel toto číslo dílu dle odkazů co jsi poslal, ale bez záruky správnosti čísla dílu 18307812283, cena u BMW je cca 1800 Eur, takže se to oplatí za 150 Eur vyčistit. Podle prvního odkazu jsou obě čísla dílů už nedostupné u BMW
https://q-parts.sk/vyhledavanie?search=18307800704[ltr]
18307800704[/ltr]
https://q-parts.sk/vyhledavanie?search=18307800704,
https://q-parts.sk/vyhledavanie?search=18307812285[ltr]
18307812285[/ltr]
https://q-parts.sk/vyhledavanie?search=18307812285. resp. ten tvůj první odkaz odkazuje na nějaké divné čísla dílů v náhradě, ale nechce se mi to řešit bez tvého VIN.
Vím jak se to dá vyčistit doma, ale nedoporučují, už bych to vícekrát nedělal, za ty ušetřené peníze to nestojí. Každopádně i po domácím vyčištění na následných emisích absolutně bez problémů. Jednodušší je to dát do specializované firmy, pokud se rozhodneš pro čištění.