Síce mám auto už od júna, doteraz nebol čas na príbeh, tak aspoň v skratke.
Áno ide o auto zo začiatku tohto príbehu 
pribehy-nasich-aut/ex-6q-ex-v8-t59715.html aj keď som ho nekupoval priamo od 
pandta. 
Tí čo ma poznajú, vedia o mojej úchylke na staré 7er ako aj celkovo na staršie ročníky BMW. Keďže som chcel okúsiť aj E38, tak som si ju doprial, nehľadal som leštenku, ale auto, s ktorým sa zabavím a vždy bude do čoho pichnúť a tak je to až doteraz. Stále niečo, ale poďme pekne po poriadku.
INFO o aute: 
Type
Value
VIN	 WBAGF51050DG00434
Type code	 GF51
Type	 740I (EUR)
E series	 E38 ()
Series	 7
Type	 LIM
Steering	 LL
Doors	 4
Engine	 M60/2
Displacement	 4.00
Power	 210
Drive	 HECK
Transmission	 MECH
Colour	 ORIENTBLAU METALLIC (317)
Upholstery	 (0553)
Prod.date	 1994-06-21
Options
Code
Description (interface)
Description (EPC)
S214A	 AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T)	 Automatic stability control (ASC+T)
S250A	 SEITENAIRBAGS F. FONDPASSAGIERE	 Multi-functional steering wheel
S288A	 LEICHTMETALLRAEDER	 BMW light alloy wheel, cross spoke 29
S302A	 ALARMANLAGE	 Alarm system
S401A	 SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH	 Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S423A	 FUSSMATTEN IN VELOURS	 Floor mats velours
S428A	 WARNDREIECK	 Warning triangle and first aid kit
S438A	 EDELHOLZAUSFUEHRUNG	 Fine wood trim
S441A	 RAUCHERPAKET	 Smoker package
S494A	 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER	 Seat heating driver/passenger
S510A	 LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT	 Headlight vertical aim control
S534A	 KLIMAAUTOMATIK	 Automatic air conditioning
S540A	 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG	 Cruise control
S629A	 AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN	 Car telephone (GSM) w card reader, front
S672A	 CD WECHSLER 6-FACH	 CD changer for 6 CDs
Code
Description (interface)
Description (EPC)
S686A	 ANTENNENDIVERSITY	 Antenna-Diversity
L811A	 BELGIEN-AUSFUEHRUNG	 National version Belgium
Auto bolo takmer celé prekopané a už ani netuším čo je originál a čo nie 

 Auto som kúpil s tým, že horšie štartuje za studena a po zahriatí už ide ako má .. predávajúci tvrdi, že to je váha vzduchu, samozrejme ani on ani ja sme netušili že to je niečo úplne iné. 
Najskôr som vymenil váhu vzduchu, kúpil som origo BOSCH, lebo lacnejšie náhrady stoja za prt, chod auta sa kus zlepšil, ale problém to nevyriešilo. Pomocou 
jararaka sme zistili, že čidlo teploty motora dáva zlú info a to -65°C, čo znamenalo odpálené čidlo, to sa vymenilo a aj tak stále to isté. 
Medzičasom bláznenia a zoznamovania sa s autom odišla spojka, takže sa vymenil komplet nový set, taktiež semeringy v prevodovke, hardy spojka a uloženie prevodovky. Auto dostalo aj nový palivový filter.
Až po dlhšom čase som mal čas sa na to lepšie pozrieť a bol to odlomený kontakt na konektore, pajkovačkou z výpredaja som to zaletoval a hneď sú tie hodnoty reálnejšie. Ale ani tento malý úspech nám nepomohol v štartovaní, vždy bolo potrebné pridať plyn a držať ho tak cca na 2000 ot./min, až kým sa motor nedostal na cca 40°C, potom si držal otáčky sám a nezdochýnal ..avšak stále to nebol ten pravý, kultivovaný chod V8. Používaním začal motor vydávať divný zvuk, ako keby niečo šuchalo v motore ..teraz už viem, že si len odfukoval spod sania 

 Objednali sa komplet nové tesnenia aj s membránou. Po dlhšom čase som sa k tomu dokopal, keďže má auto sekvenčné LPG, demontáž sania bola vcelku zaujímavá, ale za cca 2,5 hodky bolo von. V saní bol zalysovaný kovový cvok, ktorý tam musel padnúť pri montáži LPG, našťastie sa nedostal do motorového priestora k ventilom, tam by asi narobil kus viac šarapaty. Pri oprave som si ponadával na toho nešťastníka, čo ten plyn do auta montoval, na jar sa chystám na menšiu generálku tejto prerábky, nové hadice, káblovačka atď. Čoho som sa najviac bál bolo nasadenie sania späť, avšak po cca 3 hodinách bolo všetko zložené, LPG namontované, elektrika pozapájaná a išlo sa otočiť kľúčikom ...avšak ...ešte jedna chvíľa napätia .. auto na brnk natočilo a nezdochýnalo. Po prejdení par km môžem zhodnotiť, že motor ide kultivovane, hladko, spotreba taktiež klesla. S kľudným svedomím môžem vymeniť náplne, filtre, sviečky a môžme jazdiť.
AKo na takmer 20 ročnom BMW sa nájdu svoje nedostatky, ktoré nižšie uvediem, ale ten pocit z jazdy je neopísateľný, proste 7er.
Nedostatky:
- stále deravá nádrž a hučiace čerpadlo (aj keď bolo vymenené za nové)
- pokazený klímakompresor, nový je už vďaka 
bnykolassovi a 
kobrakaiovi v garáži a čaká na výmenu
- olúpaný lak na kufri
- z časti nefunkčná elektrika vodičovej sedačky (lom operadla)
- mechanika spolujazdcovho okna nefunguje
- el. roletka nefunguje (vylámané ozubenie na pohone)
- zadné osvetlenie, niekde skratuje
- menšia vôľa v riadení 
- vypadané pixely na rádiu
- vôľa v kulise riadenia
- motorček tempomatu neraguje
- motorček sotrekovačov KO 
Pridávam pár foto po kúpe na 20"kach, ktoré počas noci vbehli do neoznačenej vyfrezovanej diery a skončili ohnuté, auto má klasické pavučinkové 16"ky na "zánovných" gumách Nokian WR G2 235/60/R16, tak ako sa patrí, nehovorím, že vyzerá najlepšie, ale mne sa to páči 
