F10 528i LCi pár postrehov o kvalite + porovnanie s F32 435i
Napísané: Utorok, 20. Mája 2014, 21:40
V jednom nedávnom vlákne som načrtol svoju nespokojnosť s kvalitou spracovania interiéru v mojej F10.
Dnes som navštívil showroom Autopalace a pozrel som sa na tam vystavené kusy nové, ojazdené LCI aj pred LCI a vyzerá to tak, že tá moja bola buď dosť odfláknutá,
alebo skrátka ozdobné lišty ako prahové tak interiérové v základnom prevedení ktoré mám sú zámerne nižšej akosti a teda predurčené na praskanie, hrkot a v prípade prahov aj na rozpad.
Dôvodom mojej návštevy bola okrem iného aj taká myšlienka výmeny F10 528i za F30 335i a návratu k 6 válcu, teda šiel som zistiť čo za to teraz pýtaju, čo ponúkajú atď...
Na moje prekvapenie mi ponúkli skúšobnú jazdu v 435i, nečakal som, že niekde na Slovensku bude benzínová predvádzačka. Nedalo sa odolať
Čo sa ale nestalo... to auto ma nemilo prekvapilo. Čakal som tichšie a kulitovanejšie auto. Ibaže... Vonku pred autom je zvuk výfuku jednoznačne lepší, hlbší ale na môj vkus dosť prdí. Zvuk motora, teda toho čo vychádza z predu je takmer identický s 28i, teda na studeno dosť klepe a povedal by som, že presne o polovicu viac
Pocit vnútri... Studený motor 35i bežiaci naprázno na volnobeh má krajší zvuk ako studený 28i, zrejme vďaka hlbším tónom z výfuku. Hlasitosť je vyššia ako u 28i. Zvuk dobre zahriateho 35i na volnobeh som nestihol spoznať, 28i je po zahriatí celkom tichý. Aktivujem režim sport a rozbieham sa. Akonáhle 6 válec prekročí hranicu 1500 rpm jeho zvuk je prakticky rovnaký s 28i až po cca 3500 rpm kedy začína byť agresívnejší, ale v žiadnom spektre oáčok nieje tak čistý ako bol 25i alebo 30i. Naopak 28i má od 3500rpm zvuk vcelku pekný, pre moje uši príjemnejší. Kvalita spracovania je podľa mňa slabšia a aj praskot plastov je výraznejší. Celková akustika v aute je taká "záchodovejšia" možno aj vzhľadom na tvrdšie čalúnenie, alebo viac tvrdých plastov. Toto je jeden z dôvodov prečo preferujem kvalitnú látku pred akoukoľvek kožou. Výkon... Za ten necelý rok som si už zvykol na veľmi slušný výkon motora 28i, ktorý aj tak často nevyužívam. Keď to porovnám s 435i tak pocitovo je to pre mňa zanedbateľný rozdiel, na plyn reagujú obe autá prakticky rovnako.
Zhrnutie a záver: Neviem aký pocit by som mal z porovnania 535i vs 528i alebo 435i vs 428i. Ak ale zostanem pri porovnaní toho čo mám a toho za čo by som mohol získať, tak by som ja nezískal úplne nič, sused by získal ranný rachot mojich dvoch výfukov a ja by som stratil pohon 4x4 (nezmestil sa do rozpoctu), komfort pridaný F10 oproti F30. Výmena sa teda zrejme neuskutoční, lebo nemá zmysel.
Dnes som navštívil showroom Autopalace a pozrel som sa na tam vystavené kusy nové, ojazdené LCI aj pred LCI a vyzerá to tak, že tá moja bola buď dosť odfláknutá,
alebo skrátka ozdobné lišty ako prahové tak interiérové v základnom prevedení ktoré mám sú zámerne nižšej akosti a teda predurčené na praskanie, hrkot a v prípade prahov aj na rozpad.
Dôvodom mojej návštevy bola okrem iného aj taká myšlienka výmeny F10 528i za F30 335i a návratu k 6 válcu, teda šiel som zistiť čo za to teraz pýtaju, čo ponúkajú atď...
Na moje prekvapenie mi ponúkli skúšobnú jazdu v 435i, nečakal som, že niekde na Slovensku bude benzínová predvádzačka. Nedalo sa odolať

Čo sa ale nestalo... to auto ma nemilo prekvapilo. Čakal som tichšie a kulitovanejšie auto. Ibaže... Vonku pred autom je zvuk výfuku jednoznačne lepší, hlbší ale na môj vkus dosť prdí. Zvuk motora, teda toho čo vychádza z predu je takmer identický s 28i, teda na studeno dosť klepe a povedal by som, že presne o polovicu viac

Pocit vnútri... Studený motor 35i bežiaci naprázno na volnobeh má krajší zvuk ako studený 28i, zrejme vďaka hlbším tónom z výfuku. Hlasitosť je vyššia ako u 28i. Zvuk dobre zahriateho 35i na volnobeh som nestihol spoznať, 28i je po zahriatí celkom tichý. Aktivujem režim sport a rozbieham sa. Akonáhle 6 válec prekročí hranicu 1500 rpm jeho zvuk je prakticky rovnaký s 28i až po cca 3500 rpm kedy začína byť agresívnejší, ale v žiadnom spektre oáčok nieje tak čistý ako bol 25i alebo 30i. Naopak 28i má od 3500rpm zvuk vcelku pekný, pre moje uši príjemnejší. Kvalita spracovania je podľa mňa slabšia a aj praskot plastov je výraznejší. Celková akustika v aute je taká "záchodovejšia" možno aj vzhľadom na tvrdšie čalúnenie, alebo viac tvrdých plastov. Toto je jeden z dôvodov prečo preferujem kvalitnú látku pred akoukoľvek kožou. Výkon... Za ten necelý rok som si už zvykol na veľmi slušný výkon motora 28i, ktorý aj tak často nevyužívam. Keď to porovnám s 435i tak pocitovo je to pre mňa zanedbateľný rozdiel, na plyn reagujú obe autá prakticky rovnako.
Zhrnutie a záver: Neviem aký pocit by som mal z porovnania 535i vs 528i alebo 435i vs 428i. Ak ale zostanem pri porovnaní toho čo mám a toho za čo by som mohol získať, tak by som ja nezískal úplne nič, sused by získal ranný rachot mojich dvoch výfukov a ja by som stratil pohon 4x4 (nezmestil sa do rozpoctu), komfort pridaný F10 oproti F30. Výmena sa teda zrejme neuskutoční, lebo nemá zmysel.