Strana 1 z 2
F10 Letne Runflat pneumatiky
Napísané: Piatok, 7. Júna 2013, 19:25
od oseldusan
Zaujimala by ma dalsia vec. Ako som uz pisal v inej teme , kupili sme BMW F10 530XD, r.v. 2011.
Dost ma trapi jedna vec, a to je hlucnost. Podla vsetkeho , ide z pneumatik ( aspon dufam ) . Su tam obute Dunlop Sport Maxx GT. 19" runflat vpredu 245, vzadu 275.
Okolo rychlosti 130 km uz ide nepredstavitelny hluk ( porovnatelny , ako ked mi na opli odislo zadne lozisko ). Tie pneu maju uz len cca 3mm vzorok.
Hluk nemyslim pri prejazde nerovnosti , ale normalne pri jazde. Urcite to nie je hluk od motora. Intenzita ani frekvencia sa totiz nemeni pri rovnakej rychlosti pri preradzovani.
Ten hluk sa absolutne neda porovnat s E61 ( ta ma hlucny motor, ale len v zatahu , a to sa da v pohode vydrzat ) a ani s E39 , ta je jednoznacne najtissia. Nemaju vsak Runflaty. Ale ja som si myslel, ze runflaty sposobuju akurat problemy na nerovnostiach. Inac ta E61 a E39 maju Contimental.
Co si o tom myslite ?
Ake pneu mate z vyroby ? Myslim tym znacku ?
Z F10 som uneseny, ale co sa tyka hlucnosti som maximalne sklamany a v podstate to auto degraduje na uroven trabanta.
Vdaka.
Re: F10 Letne Runflat pneumatiky
Napísané: Piatok, 7. Júna 2013, 21:13
od matisek
Ja mam ten isty rozmer a RTF pneu Bridgestone Turanza. Hlucne sa nezdaju, skor pocujem zvuk prudiaceho zvuku a motora.
A mozno som len hluchy

Re: F10 Letne Runflat pneumatiky
Napísané: Piatok, 7. Júna 2013, 22:05
od voMacK
to bude dodrbanymi pneu..ja mam tiez 245 v predu a 275 vzadu a nemam s hlucnostou problem. Ale je citit, ze ako pomalicky tie pneu stracaju dezen su hlucnejsie a hlucnejsie..cize vymente pneu a malo by to zmiznut. Ak nie, tak bude problem inde. F10 ma vynikajuce odhlucnenie.
Re: F10 Letne Runflat pneumatiky
Napísané: Sobota, 8. Júna 2013, 21:47
od oseldusan
Kedze Continental ( mam na e39 , a e61 a som silne spokojny ) nerobi v danom rozmere RunFlaty , co mi odporucate ?
Re: F10 Letne Runflat pneumatiky
Napísané: Pondelok, 10. Júna 2013, 15:29
od tomas20
dat nonrunflat a kupit sadu na lepenie (original stoji 100e), teda ak na tom nejazdi zena, tej by som pozeral radsej runflaty

Re: F10 Letne Runflat pneumatiky
Napísané: Pondelok, 10. Júna 2013, 19:36
od oseldusan
No lenze ja mam ( asi ako kazde nove bmw ) BMW Mobile Care. V BMWcku mi povedali, ze ak nebudem mat Runflaty a budem mat defekt , ze sa na mna vyseru. Aj ked zvysok z tych sluzieb by nemal byt dotknuty. A tot nedavno som rozflakol totalne pneu na BMWcku. Esteze E39 ma plnu rezervu.
Re: F10 Letne Runflat pneumatiky
Napísané: Streda, 12. Júna 2013, 09:04
od mexican
Ja som dlhú dobu bol odmietavý voči non-runflatom, keďže často podnikám dlhé cesty do zahraničia, kde mi potenciálny problém s defektom môže situáciu oveľa viac skomplikovať než keď sa motám iba niekde po blízkom okolí domu. Čítal som aj na tomto fóre o problémoch s opravnou sadou kedy pri jednom defekte tá sada nefungovala ako mala (písal to myslím salat).
Lenže treba zohľadniť jednu vec a tou je štatistika
Ja som mal naposledy defekt v r. 2009 a predtým v r. 2000. to znamená že raz za 9 rokov. Pričom ten defekt v r. 2000 bol taký, že úplne v pohode by stačilo každých 100km gumu dofúkať (dalo by sa zvládnuť bez runflatov a rovnako by asi pomohla opravná sada). V druhom prípade gola guma na franforce a tam by nepomohlo ani jedno ani druhé.
A keď mám kvôli niečomu, čo ma možno postihne raz za 9 rokov, znášať každodenne problémy spojené s používaním runflatov (nepohodlie, nutnosť častejšie chodiť rovnať dokrivené disky, vyššia nákupná cena pneu) tak si hovorím, že to trápenie s runflatmi vôbec nestojí za to.
A to nehovorím, že sa ti môže stať, že prerazíš gumu tak, že ti ani runflat nepomôže a keď raz nemáš rezervu tak si nahratý a je jedno či máš runflaty alebo opravnú sadu.
Takisto sa môže stať, že aj maximálny dojazd na runflatoch nemusí byť dostatočný, aby si akútny problém s defektom vyriešil.
Re: F10 Letne Runflat pneumatiky
Napísané: Streda, 12. Júna 2013, 10:17
od oseldusan
mexican napísal:Ja som dlhú dobu bol odmietavý voči non-runflatom, keďže často podnikám dlhé cesty do zahraničia, kde mi potenciálny problém s defektom môže situáciu oveľa viac skomplikovať než keď sa motám iba niekde po blízkom okolí domu. Čítal som aj na tomto fóre o problémoch s opravnou sadou kedy pri jednom defekte tá sada nefungovala ako mala (písal to myslím salat).
Lenže treba zohľadniť jednu vec a tou je štatistika
Ja som mal naposledy defekt v r. 2009 a predtým v r. 2000. to znamená že raz za 9 rokov. Pričom ten defekt v r. 2000 bol taký, že úplne v pohode by stačilo každých 100km gumu dofúkať (dalo by sa zvládnuť bez runflatov a rovnako by asi pomohla opravná sada). V druhom prípade gola guma na franforce a tam by nepomohlo ani jedno ani druhé.
A keď mám kvôli niečomu, čo ma možno postihne raz za 9 rokov, znášať každodenne problémy spojené s používaním runflatov (nepohodlie, nutnosť častejšie chodiť rovnať dokrivené disky, vyššia nákupná cena pneu) tak si hovorím, že to trápenie s runflatmi vôbec nestojí za to.
A to nehovorím, že sa ti môže stať, že prerazíš gumu tak, že ti ani runflat nepomôže a keď raz nemáš rezervu tak si nahratý a je jedno či máš runflaty alebo opravnú sadu.
Takisto sa môže stať, že aj maximálny dojazd na runflatoch nemusí byť dostatočný, aby si akútny problém s defektom vyriešil.
Dakujem mexican. V podstate si potvrdil moje rozhodnutie. Vcera som siel s kolegom par hodin autom a viedli sme diskusiu na tento "problem". Vlastne sme dosli presne k rovnakemu zaveru. Takisto casto cestujeme do zahranicia , takisto potrebujeme byt pojazdny. Ale presne ako ty , som dosiel k tomu , ze za poslednych xx rokov ( nechcem pisat, kolko , lebo potom vyjde najavo aky som stary chren

)) ) som mal iba dva defekty. Za jeden som si mohol sam ( zle vytiahnute podbehy na Opel Kadet a sirsie pneu, a ani runflaty by nepomohli ) a druhy ktory som sice mal nedavno, ale na e39 bez merania tlaku, som odignoroval jasne priznaky defektu. Tahalo mi riadenie do jednej strany , co som daval za pricinu , zlej geometrie . Somar som bol lenivy (sprosty ) vyliezt na dialnici z auta v nemecku a pozriet sa. Pomalicky mi usiel vzduch a pneu mi rozflaklo totalne . Co je sranda , servisu vo velkom meste ( Freiburg, cca 250 000 obyvatelov ), trvalo vyse tyzdna zohnat moj rozmer pneu a to mam standart na e39 !!!!!.
Takze to vidim na nonrunflat Continental ContisportContact 5 a opravnu sadu.
Este raz vdaka za nazory.
Re: F10 Letne Runflat pneumatiky
Napísané: Streda, 12. Júna 2013, 13:04
od mexican
Daj vedieť aké sú dojmy po prezutí
Re: F10 Letne Runflat pneumatiky
Napísané: Streda, 12. Júna 2013, 15:00
od voMacK
ja som tiez uz si povedal, ze s RFT koncim...toto je moja posledna sezona...s radostou tie pneu jebnem do kosa..alebo podarujem niekomu na palenie...
Re: F10 Letne Runflat pneumatiky
Napísané: Streda, 12. Júna 2013, 16:43
od tomas20
ja ked som prezul na jednotke tak pocity boli fajn co sa tyka komfortu, ale na druhej strane s RFT sa mi zdalo citlivejsie riadenie…
na f30 mame runflaty 18tky a komfort nie je vobec zly, takze

Re: F10 Letne Runflat pneumatiky
Napísané: Streda, 12. Júna 2013, 17:37
od mexican
tomas20 napísal:na f30 mame runflaty 18tky a komfort nie je vobec zly, takze

Možno sú všetky 4 prázdne

Re: F10 Letne Runflat pneumatiky
Napísané: Streda, 12. Júna 2013, 17:50
od voMacK
mna kombinacia 18" + RFT uz strasne nasiera.
na nase cesty absolutne nekompaktibilne.
Re: F10 Letne Runflat pneumatiky
Napísané: Streda, 12. Júna 2013, 17:50
od oseldusan
tomas20 napísal:ja ked som prezul na jednotke tak pocity boli fajn co sa tyka komfortu, ale na druhej strane s RFT sa mi zdalo citlivejsie riadenie…
na f30 mame runflaty 18tky a komfort nie je vobec zly, takze

No ono v podstate co sa tyka komfortu , tak ten je paradny v porovnani nonrunflat na e61 ( 17" ) a e39 ( 16" ) vs runflat na F10 ( 19" ) . Ale ta F10 ma adaptive drive. Takze tazko porovnavat. Problem je , ako som pisal , ze tie Dunlopy co mam su extremne hlucne. Takisto som pisal, ze vyber na Runflaty je biedny , ked si este odratam, ze tie Dunlopy nechcem uz v zivote vidiet. Inak toto je v podstate druha moja velmi zla skusenost s Dunlop. par rokov dozadu, este na mojom "deduskovi" ( Opel Kadet ) som si kupil paradne drahe pneu Dunlop ( mam taky pocit ze v tom case uz mali vacsiu cenu ako cele auto

) , kedze zastavam nazor, ze auto musi bmat perfektne pneu a brzdy. Bohuzial to boli tiez prepadak pneu. Otrasne jazdne vlastnosti. A tieto dunlopy na F10 som vlastne "zdedil", kedze auto sme nekupovali nove.
Re: F10 Letne Runflat pneumatiky
Napísané: Streda, 12. Júna 2013, 17:58
od oseldusan
voMacK napísal:mna kombinacia 18" + RFT uz strasne nasiera.
na nase cesty absolutne nekompaktibilne.
Co potom 19" + RFT
Na E39 mame zimne 15". To je paradicka. Sice sa mi vsetci smeju ze "balony", ale aspon to filtruje nerovnosti
To keby som tu ja dal fotku mojich zimnych diskov na E39 , tak ta diskusia v tvojom pribehu je nic proti tomu co by sa zvrhlo tu. Lebo ja zastavam taky isty nazor. Auto je vec ktora mi sluzi pri praci na premiestnovanie sa z bodu A do bodu B. Bohuzial ( alebo nastastie ? ) som uz vyrastol z toho , ked som mal auto pre zabavu.