Strana 1 z 2

Rady

Napísané: Utorok, 23. Júla 2024, 20:13
od René123
Ahojte všetci. Potreboval by som poradiť od vás skúsenejších.
Mám v pláne kúpiť BMW 530d Xdrive G30 2017, najazdené 120tisíc ale 4 válec. Má s tým niekto skúsenosti aké to je auto alebo čo hovoríte keďže to je 4 válec

Re: Rady

Napísané: Utorok, 23. Júla 2024, 21:02
od mitocross
Ahoj. 530d je R6. R4 su 525d,520d a 518d, takze musis upresnit. Ale vlastne vsetky R4 su motor B47 v troch vykonovych verziach. S 5er to nebude ziaden zavodak a ma (nemale) standardne naroky ako kazdy moderny diesel. Treba si urcit,ake bude mat auto vyuzitie. Problemy oddaluje spravne pouzivanie motora - napr. vylucne dlhsie jazdy, neprdkat sa po meste, ale ani bomby cely cas, vcasny servis, ...atd...

Re: Rady

Napísané: Utorok, 23. Júla 2024, 21:04
od Pilifo
530d je 6-valec. 525d a 520d sú 4-valce.

Nie sú to úplne zlé motory, ale majú svoje muchy - rozvody, ojničné ložiská a klasické problémy dieselových motorov. Dôležité sú pravidelné výmeny oleja každých 15k km.

Re: Rady

Napísané: Streda, 24. Júla 2024, 05:26
od René123
Áno to som si aj myslel že 530d je 6 válec a 520,525 4 válec. Ale môže byť aj 530d 4 válec? Neviem či sa predávajúci nejak odrbal alebo niečo ale nevychádza mi to.
Ale tak podľa vás je lepšie v 530d 6 valec? Moc sa do toho nevyznam a preto by som potreboval poradit

Re: Rady

Napísané: Streda, 24. Júla 2024, 05:28
od PeqpeK
530i je 4 valec

Re: Rady

Napísané: Streda, 24. Júla 2024, 07:10
od René123
Takže potom asi predávajúci zle napísal

Re: Rady

Napísané: Streda, 24. Júla 2024, 10:08
od mitocross
Daj sem link na inzerát, možno sa bude dať vyčítať viac.

Re: Rady

Napísané: Streda, 24. Júla 2024, 10:26
od René123

Re: Rady

Napísané: Streda, 24. Júla 2024, 12:11
od mitocross
530d, 6válec, kód motora B57, trojliter , jedno turbo.
tá štvorka bude chyba

Re: Rady

Napísané: Streda, 24. Júla 2024, 12:25
od René123
Ďakujem za radu. A chcel by som sa ešte opýtať či sa viac oplatí 530i alebo 530d samozrejme Xdrive, mám v pláne občas chodiť do prace do zahraničia na tom ale bojím sa že aká tam bude spotreba, stretol sa s tým niekto ?

Re: Rady

Napísané: Streda, 24. Júla 2024, 12:56
od Pilifo
Spotreba je asi to posledné, čo by ťa malo pri BMW trápiť. Servis vie byť oveľa drahší.

Z týchto 2 motorov by som osobne išiel radšej do 530i, ak si ho chceš aj nechať pár rokov a aspoň 100k km. Pri 530d je odporúčané okolo 200k km meniť rozvody a to by ti tých pár stoviek ušetrených eur na palive rozhodne tento servis nezaplatilo. Navyše je tam kopec ďalších kurvítok ako na každom modernom dieseli. B48/B58 (530i/540i) benzíny budú servisne najskôr podstatne lacnejšie...

Re: Rady

Napísané: Streda, 24. Júla 2024, 13:17
od René123
Auto chcem mat určite čo najdlhšie nejakých pár rokov. Rozmýšľaj som aj nad tým benzínom keďže nebudem stále jazdiť a keď pôjdem do roboty a auto zostane doma tak v podstate bude stať a nebude sa na ňom jazdiť, a občas ak pôjdem do zahraničia na aute tak to natankujem.

Re: Rady

Napísané: Streda, 24. Júla 2024, 13:26
od René123
A vlaste sú tie benzíni aj spoľahlivejšie oproti dieselu?

Re: Rady

Napísané: Streda, 24. Júla 2024, 14:52
od ROKI49
mechanicky by mali byt spolahlivejsie, nie su zname zatial nejake problemy s loziskami na kluke, s karbonovanim, ani s rozvodmi. Taktiez tam nemas EGR, cize sa ti nezasiera sanie, OPF tiez nezabijes tak "lahko" ako na dizli. Je tam par veci, ktore si treba odsledovat (oil filter housing, nejake hadice v chladiacom okruhu), ale nie su to take nakladne veci. V dizli je tych premennych trochu viac. Treba vsak brat do uvahy, ze dynamika 530i nebude pocitovo taka ako pri 530d a niekomu to uz moze prist, ze to auto az tak skvele nejde. V 3er to je fajn, v 5ke uz to moze byt horsie.

Re: Rady

Napísané: Streda, 24. Júla 2024, 15:45
od René123
Čo myslite pod pojmom že dynamika pri 530i nebude taká ako pri 530d?