Strana 1 z 2

G31 530dX - siwrl flaps acucator

Napísané: Utorok, 4. Mája 2021, 09:52
od dymone
Ahojte,

popisem cely pribeh aby bolo jasnejsie co vsetko a ako prebiehalo.

Auto bolo kupovane bez svietiaceho CEL a bez chyby na diag.
Neskor slo auto priamo do BMW na komplet SW update. Po update zacalo svietit CEL a od tej chvile je v DDE chyba 2F8500:
Swirl-flap controller, position sensor, signal: Too low


V BMW mi rovno povedali, ze oni takomto pripade menia cele sanie a s motorcekom naklapania klapiek = 1100e + praca

Tak som sa pustil do hladania pouziteho sania aj s motorcekom, ze si ho zrepasujem a len vymenim.
To sa podarilo a mal som teda komplet druhe sanie, kde bolo vsetko dokladne vycistene, vymene vsetky tesnenia atd (vid fotky)

Naledne sme teda realizovali vymenu u otca v dielni. Vsetko nasvedcovalo tomu, ze chyba je opodstatnena, kedze sanie bolo kompletne zanesene a dokonca bolo aj prasknute ramienko od motorceka ku tiahlu klapiek.
Nasledne som teda dal cez INPU zmazat chybu, zresetoval adaptacie pre MAF a dal robit fukcny test klapiek. Ten bezal ako je vidiet na foto, ale pri 69% spadol. To som prisudzoval kablu/SW, kedze som aspon vedel, ze motorcek funguje a klapkami vie otacat.

Lenze druhy den rano sa mi o5 rozsvietilo CEL :( Chyba opat ta ista, lenze ked som skusal vyvolat funkcny test klapiek, tak vobec nesli, motorcek cely cas v nulovej pozicii.
Skusal som mazat adaptacie znova, mazat chybu atd .. ale nic mi nepomohlo znovu rozpohybovat motorcek. Az raz uz som skusal vcsetko mozne, tak som dal zmazat chyby za beziaceho motora!
A to bol trik, ako sa mi podarilo motorcek znova ozivit, ale o5 len docasne. Po urcitej dobe alebo po opatovnom teste klapiek (ktory stale padne na 69%), DDE priste motorcek vyradi a prestane fungovat. Jediny sposob ako ho odblokovat, ze zopakovat mazanie chyb za beziaceho motora.

Tak som s tym siel do BMW, ze viem ze motorcek je funkcny, aj otaca klapkami, ale neviem dokoncit test. Tak som dufal, ze s ich vybavenim sa im to podari dokoncit, alebo zmazat.
No zial to sa nepodarilo, kedze tam ani nebol velmi zaujem to riesit, kedze som nahradny diel nekupoval u nich.

Tak sme skusili vymenit motorcek za povodny, ze co ak nahodou jemu nieco je, ale vysledok je uplne rovnaky. Stake ta ista jedina chyba, aj ked motorcek/klapky sa natacat dokazu.



Moje otazky:

1) Stretol sa uz niekto s niecim takym? Vie to niekto vyriesit respektive doriesit?

2) Aka je kompletna spravna pocedura pri vymene motorceka? V INPE a inde pisu ze treba resetovat adaptacie. Niekde ale pisu, ze s tym preba zacat este pred samotnou vymenou. Aky je ale cely spravny postup? Reset -> vymena -> reset? Reset -> vymena? Treba ukoncovat servisny ukon pri kazdom resete adaptacii (zahrna restart auta)? Alebo zahajit reset, vymena a potom ukoncit servisny ukon? Treba auto aj dat do sleepu?

3) Je priebeh pri teste klapiek vporiadku (modra ciara)? Alebo to ma takmer uplne kopirovat tu cervenu ciaru? Moze ty byt sposobene tym, ze po kompletno vycisteni a pretesneni sania a klapiek sa rukou otacaju klapky malinko tazsie (viac z tuha), alebo to tak ma ist?

4) Je mozne, ze to je sposobene SW DDE ktory tu chybu dostale hned pri update? Je mozne ze dalsim updatom a teda totalnym resetom RJ by to mohlo zmiznut?

5) Nejaky ine napady co vyskusat, zmerat, vymenit? :)

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Napísané: Utorok, 4. Mája 2021, 11:29
od PeqpeK
a fyzicky si skusal tie klapky ci chodia lahko? je mozne ze novsi sw ma inak nastavene thresholdy, cize aj nahratie povodneho softu by stalo za to aby si si bol isty

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Napísané: Utorok, 4. Mája 2021, 11:35
od PetoK
Myslim ze nahratie sw na Gxx bude problem s cinskym kablikom

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Napísané: Utorok, 4. Mája 2021, 11:54
od dymone
PeqpeK napísal:
a fyzicky si skusal tie klapky ci chodia lahko? je mozne ze novsi sw ma inak nastavene thresholdy, cize aj nahratie povodneho softu by stalo za to aby si si bol isty
Ano skusal som to, no a uplne ze lahulinko to nejde. Je to tam na tesno, takze aj to otacanie je take trosku tuhsie (ako ked je o-kruzok medzi dvoma kusmi, ktore okolo seba rotuju). Ma to ist uplne lahko?

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Napísané: Utorok, 4. Mája 2021, 12:12
od starynovy
PetoK napísal:
Myslim ze nahratie sw na Gxx bude problem s cinskym kablikom

A rollback ti v BMW (ani inom autorizaku) nespravia.. Samozrejme tie MD1 ECU sa uz daju u tuningacov prehravat ale je to relativna novinka, takze drahe ako fras, otazne je tiez ci budu mat konkretnu SW verziu.

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator  Topic is solved

Napísané: Utorok, 4. Mája 2021, 15:56
od PeqpeK
dymone napísal:
Ano skusal som to, no a uplne ze lahulinko to nejde. Je to tam na tesno, takze aj to otacanie je take trosku tuhsie (ako ked je o-kruzok medzi dvoma kusmi, ktore okolo seba rotuju). Ma to ist uplne lahko?

zvykne to ist lahko, ale neviem ako na B57...kazdopadne zda sa ti, ze 2/3 pohybu idu lahsie a posledna 1/3 tazsie? ak ano, tak by to korelovalo s tym grafom

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Napísané: Streda, 2. Júna 2021, 11:32
od dymone
PeqpeK napísal:
zvykne to ist lahko, ale neviem ako na B57...kazdopadne zda sa ti, ze 2/3 pohybu idu lahsie a posledna 1/3 tazsie? ak ano, tak by to korelovalo s tym grafom

Ano, toto bola nakoniec pricina tej chyby ktorej som sa nevedel zbavit. U predajcu kde som kupil to prve sanie sa podarila reklamacie, a poslal druhe sanie, kde klapky sli podstatne lahsie.
Sanie sme prehodili za druhe a chyba bola ihned neaktivna a zmazatelna. Vedel som prejst celym testom klapiek aj sania.

Po inspekcii zleho sania bolo hned jasne, ze je naozaj problem velke trenie pri rotacii klapiek. Dokonca az tak, ze motorcek ktory ma vcelku velku spatnu silu, nebol schopny vratit klapky do zakladnej polohy po manualnom natoceni (vid video).


Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Napísané: Pondelok, 22. Novembra 2021, 18:58
od huzy
Hello, i have the same problem exactly the same. I cleaned it and replaced the actuator and the problem popped up after 100km's. Did you solve the problem? I am very confused..

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Napísané: Pondelok, 22. Novembra 2021, 22:15
od voMacK
Myslite, ze toto je bot? :D

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Napísané: Pondelok, 22. Novembra 2021, 22:44
od alexisis
Ne. Někdo, kdo podle čísla chyby na Google našel odkaz na toto fórum se stejnou chybou.

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Napísané: Streda, 24. Novembra 2021, 08:56
od dymone
Je to tak ako pise alexisis ;) Uz si snim pisem cez SS

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Napísané: Štvrtok, 18. Augusta 2022, 16:09
od michalg32
zdravim vas, je nutne odpajat bateriu pri vymene? Chcem skusit vymenit motorcek, neskor samozrejme aj vycistit. Mal som ist na dovolenku o par dni a zjazdit 1200 km smerom HR. Myslite, ze je to ok a opravim to az potom?

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Napísané: Pondelok, 22. Augusta 2022, 09:09
od PeqpeK
to by asi malo zvladnut, motorcekom to podla mna aj tak nebude

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Napísané: Pondelok, 22. Augusta 2022, 18:07
od TT-SIMIK
No len ked su zatvorene tak tomu moc nepomoze 1200km🤣….Na G verziach pri urcitych softoch nepise chybu ze su zaseknute/zatvorene….Po update to zacne hlasit…

Re: G31 530dX - siwrl flaps acucator

Napísané: Pondelok, 13. Marca 2023, 15:45
od Peped
Mám ten istý problém. V bmw mi nahrali nový soft a teraz mi hovoria že je tam chyba virivich klapiek a chcú 1100€ + robota za cele nové sanie. Je s tým ozaj taký problém že je treba cele sanie meniť?