G31 530dX - siwrl flaps acucator
Napísané: Utorok, 4. Mája 2021, 09:52
Ahojte,
popisem cely pribeh aby bolo jasnejsie co vsetko a ako prebiehalo.
Auto bolo kupovane bez svietiaceho CEL a bez chyby na diag.
Neskor slo auto priamo do BMW na komplet SW update. Po update zacalo svietit CEL a od tej chvile je v DDE chyba 2F8500:
V BMW mi rovno povedali, ze oni takomto pripade menia cele sanie a s motorcekom naklapania klapiek = 1100e + praca
Tak som sa pustil do hladania pouziteho sania aj s motorcekom, ze si ho zrepasujem a len vymenim.
To sa podarilo a mal som teda komplet druhe sanie, kde bolo vsetko dokladne vycistene, vymene vsetky tesnenia atd (vid fotky)
Naledne sme teda realizovali vymenu u otca v dielni. Vsetko nasvedcovalo tomu, ze chyba je opodstatnena, kedze sanie bolo kompletne zanesene a dokonca bolo aj prasknute ramienko od motorceka ku tiahlu klapiek.
Nasledne som teda dal cez INPU zmazat chybu, zresetoval adaptacie pre MAF a dal robit fukcny test klapiek. Ten bezal ako je vidiet na foto, ale pri 69% spadol. To som prisudzoval kablu/SW, kedze som aspon vedel, ze motorcek funguje a klapkami vie otacat.
Lenze druhy den rano sa mi o5 rozsvietilo CEL
Chyba opat ta ista, lenze ked som skusal vyvolat funkcny test klapiek, tak vobec nesli, motorcek cely cas v nulovej pozicii.
Skusal som mazat adaptacie znova, mazat chybu atd .. ale nic mi nepomohlo znovu rozpohybovat motorcek. Az raz uz som skusal vcsetko mozne, tak som dal zmazat chyby za beziaceho motora!
A to bol trik, ako sa mi podarilo motorcek znova ozivit, ale o5 len docasne. Po urcitej dobe alebo po opatovnom teste klapiek (ktory stale padne na 69%), DDE priste motorcek vyradi a prestane fungovat. Jediny sposob ako ho odblokovat, ze zopakovat mazanie chyb za beziaceho motora.
Tak som s tym siel do BMW, ze viem ze motorcek je funkcny, aj otaca klapkami, ale neviem dokoncit test. Tak som dufal, ze s ich vybavenim sa im to podari dokoncit, alebo zmazat.
No zial to sa nepodarilo, kedze tam ani nebol velmi zaujem to riesit, kedze som nahradny diel nekupoval u nich.
Tak sme skusili vymenit motorcek za povodny, ze co ak nahodou jemu nieco je, ale vysledok je uplne rovnaky. Stake ta ista jedina chyba, aj ked motorcek/klapky sa natacat dokazu.
Moje otazky:
1) Stretol sa uz niekto s niecim takym? Vie to niekto vyriesit respektive doriesit?
2) Aka je kompletna spravna pocedura pri vymene motorceka? V INPE a inde pisu ze treba resetovat adaptacie. Niekde ale pisu, ze s tym preba zacat este pred samotnou vymenou. Aky je ale cely spravny postup? Reset -> vymena -> reset? Reset -> vymena? Treba ukoncovat servisny ukon pri kazdom resete adaptacii (zahrna restart auta)? Alebo zahajit reset, vymena a potom ukoncit servisny ukon? Treba auto aj dat do sleepu?
3) Je priebeh pri teste klapiek vporiadku (modra ciara)? Alebo to ma takmer uplne kopirovat tu cervenu ciaru? Moze ty byt sposobene tym, ze po kompletno vycisteni a pretesneni sania a klapiek sa rukou otacaju klapky malinko tazsie (viac z tuha), alebo to tak ma ist?
4) Je mozne, ze to je sposobene SW DDE ktory tu chybu dostale hned pri update? Je mozne ze dalsim updatom a teda totalnym resetom RJ by to mohlo zmiznut?
5) Nejaky ine napady co vyskusat, zmerat, vymenit? :)
popisem cely pribeh aby bolo jasnejsie co vsetko a ako prebiehalo.
Auto bolo kupovane bez svietiaceho CEL a bez chyby na diag.
Neskor slo auto priamo do BMW na komplet SW update. Po update zacalo svietit CEL a od tej chvile je v DDE chyba 2F8500:
Kód: Vybrať všetko
Swirl-flap controller, position sensor, signal: Too low
V BMW mi rovno povedali, ze oni takomto pripade menia cele sanie a s motorcekom naklapania klapiek = 1100e + praca
Tak som sa pustil do hladania pouziteho sania aj s motorcekom, ze si ho zrepasujem a len vymenim.
To sa podarilo a mal som teda komplet druhe sanie, kde bolo vsetko dokladne vycistene, vymene vsetky tesnenia atd (vid fotky)
Naledne sme teda realizovali vymenu u otca v dielni. Vsetko nasvedcovalo tomu, ze chyba je opodstatnena, kedze sanie bolo kompletne zanesene a dokonca bolo aj prasknute ramienko od motorceka ku tiahlu klapiek.
Nasledne som teda dal cez INPU zmazat chybu, zresetoval adaptacie pre MAF a dal robit fukcny test klapiek. Ten bezal ako je vidiet na foto, ale pri 69% spadol. To som prisudzoval kablu/SW, kedze som aspon vedel, ze motorcek funguje a klapkami vie otacat.
Lenze druhy den rano sa mi o5 rozsvietilo CEL

Skusal som mazat adaptacie znova, mazat chybu atd .. ale nic mi nepomohlo znovu rozpohybovat motorcek. Az raz uz som skusal vcsetko mozne, tak som dal zmazat chyby za beziaceho motora!
A to bol trik, ako sa mi podarilo motorcek znova ozivit, ale o5 len docasne. Po urcitej dobe alebo po opatovnom teste klapiek (ktory stale padne na 69%), DDE priste motorcek vyradi a prestane fungovat. Jediny sposob ako ho odblokovat, ze zopakovat mazanie chyb za beziaceho motora.
Tak som s tym siel do BMW, ze viem ze motorcek je funkcny, aj otaca klapkami, ale neviem dokoncit test. Tak som dufal, ze s ich vybavenim sa im to podari dokoncit, alebo zmazat.
No zial to sa nepodarilo, kedze tam ani nebol velmi zaujem to riesit, kedze som nahradny diel nekupoval u nich.
Tak sme skusili vymenit motorcek za povodny, ze co ak nahodou jemu nieco je, ale vysledok je uplne rovnaky. Stake ta ista jedina chyba, aj ked motorcek/klapky sa natacat dokazu.
Moje otazky:
1) Stretol sa uz niekto s niecim takym? Vie to niekto vyriesit respektive doriesit?
2) Aka je kompletna spravna pocedura pri vymene motorceka? V INPE a inde pisu ze treba resetovat adaptacie. Niekde ale pisu, ze s tym preba zacat este pred samotnou vymenou. Aky je ale cely spravny postup? Reset -> vymena -> reset? Reset -> vymena? Treba ukoncovat servisny ukon pri kazdom resete adaptacii (zahrna restart auta)? Alebo zahajit reset, vymena a potom ukoncit servisny ukon? Treba auto aj dat do sleepu?
3) Je priebeh pri teste klapiek vporiadku (modra ciara)? Alebo to ma takmer uplne kopirovat tu cervenu ciaru? Moze ty byt sposobene tym, ze po kompletno vycisteni a pretesneni sania a klapiek sa rukou otacaju klapky malinko tazsie (viac z tuha), alebo to tak ma ist?
4) Je mozne, ze to je sposobene SW DDE ktory tu chybu dostale hned pri update? Je mozne ze dalsim updatom a teda totalnym resetom RJ by to mohlo zmiznut?
5) Nejaky ine napady co vyskusat, zmerat, vymenit? :)