Strana 1 z 2
525d EGR
Napísané: Nedeľa, 28. Februára 2021, 15:06
od Martinicoss
Zdravím páni, rozmýšľam nad zaslepením egr. Na fórach som sa dočítal že sa dá len vypnúť egr aby sa nespúšťal ale aby dpf regenerovalo. Je to možné alebo skôr odporúčate celý kit na zaslepenie ? Je to vôbec bezpečné pri tomto motore N47s1 ? Čo na to stk neovplyvní to emisie ? A posledná otázka je niekto z okolia BA kto vie odstaviť egr či už len ako vynútené zatvorenie egr alebo ak by sa dala komplet egr sada na zaslepenie ?
Ďakujem
Re: 525d EGR
Napísané: Nedeľa, 28. Februára 2021, 15:49
od MySh0
Nepocul som ze na to existuje nejaky kit na zaslepenie, ak mas info tak daj link kde si to videl na predaj.
Odstavuje sa to softwarovo pri F10. Viem ze v Blave to robia v MMRacingu.
Edit:
Nasiel som
https://www.ebay.de/itm/BMW-N47N-N57N-N ... SwNphcPSsIToto myslim este pred rokom nebolo, nejaka novinka

Len otazka na mudrejsich nez som ja znie, ci to staci aplikovat, alebo bude treba okrem toho aj tak upravit software?
Re: 525d EGR
Napísané: Nedeľa, 28. Februára 2021, 17:20
od starynovy
No nebolo, vyrabam si to sam.. hento vyzera nejako kostrbato a nieje tam konus do vyfukovych zvodov, na zhnitejsich jedincoch to bude podfukovat. EGR sa v softe vypina od FL E46, takze..

Re: 525d EGR
Napísané: Nedeľa, 28. Februára 2021, 17:49
od MySh0
Akurat neviem kam ide ten kus ciernej hadicky?
Re: 525d EGR
Napísané: Nedeľa, 28. Februára 2021, 17:56
od starynovy
Do vyvodu z ventilu ktory ovlada klapku v EGR chladici.
Re: 525d EGR
Napísané: Nedeľa, 28. Februára 2021, 18:05
od MySh0
starynovy napísal:Do vyvodu z ventilu ktory ovlada klapku v EGR chladici.
BMW 11747810831 ?
Re: 525d EGR
Napísané: Pondelok, 1. Marca 2021, 11:33
od Martinicoss
MySh0 napísal:
Áno presne toto som myslel :) Našiel som to aj
https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... 23210.html a na viacerých stránkach.
starynovy napísal:No nebolo, vyrabam si to sam.. hento vyzera nejako kostrbato a nieje tam konus do vyfukovych zvodov, na zhnitejsich jedincoch to bude podfukovat. EGR sa v softe vypina od FL E46, takze..
A odporúčaš to len vypnúť alebo aj zaslepiť EGR ? A nieje potom problém pri stk ? Ja síce chápem, že púšťanie výfukových plynov späť do motora je úplná kravina a strašne sa tým zasiera motor len sa bojím aby kvôli tomu nebol zbytočne problém na stk a nepéroval ma tam nejaký mladý napichaný robotník kvôli blbosti :) Ale čítal som aj reakcie typu, že egr pomáha regulovať teplotu vo valcoch čo mi príde trošku odveci...
PS: cez ISTU sa asi nedá vypnúť čo ?
Re: 525d EGR
Napísané: Pondelok, 1. Marca 2021, 18:06
od TT-SIMIK
To si cital zle:-) Egr je kokotina od zaciatku co ho vymysleli:-) Istou ho nevypnes,vypina sa v rj motora, soft upravou....Zo starym sa zhodneme ze naj je ho odstavit uplne t.j. aj vodu.....Na kazdom type sa to robi trochu inak....
Re: 525d EGR
Napísané: Štvrtok, 4. Marca 2021, 12:13
od Martinicoss
TT-SIMIK napísal:To si cital zle:-) Egr je kokotina od zaciatku co ho vymysleli:-) Istou ho nevypnes,vypina sa v rj motora, soft upravou....Zo starym sa zhodneme ze naj je ho odstavit uplne t.j. aj vodu.....Na kazdom type sa to robi trochu inak....
Super, ďakujem za info.. akurát to mám celé rozobraté a rozmýšľam čo všetko odstrániť bo ma ten motor stál nekresťanské peniaze na servis a nechce sa mi tam nechať zbytočné "kurvítka"...
Takže len také zhrnutie. Cca 15 000km dozadu bolo komplet čistené sanie aj vírivé klapky. To čo je v saní vďaka egr za 15 000km je na zaplakanie. Takže rozmýšľam demontovať vírivé klapky nakoľko nové neviem zohnať, demontovať a sw odstrániť EGR. To by malo byť asi všetko že ?
Moja posledná otázka. Všemocný internet mi prezradil, že po demontovaní a odstavení egr je problém s DPF a to sa zanáša, niekedy neprebieha ani regenerácia a časom odíde. Je to pravda ? Ak idem na to logicky príde mi to ako blbosť ak sa teda egr odstaví tak ako má nevidím dôvod aby sa dpf aj pri regenerácií zanášalo a nedokázalo vyčistiť. A čo vírivé klapky ? Z nejakého dôvod v saní sú a mali by pomôcť lepšie zmiešať palivo/vzduch vo valcoch nebude mať auto horšie emisie, dymivosť prípadne ťah ak sa odstránia ?
Ďakujem
Re: 525d EGR Topic is solved
Napísané: Štvrtok, 4. Marca 2021, 12:57
od starynovy
Hej, internet je plny do nemoty omielanych vseobecnych kokotin. Tu sa bavime o konkretnom motore, tak v skratke lebo to tu uz bolo 1500x. Odstavenie EGR na tomto motore nicomu nevadi, nijak negativne to neovplivnuje DPF, prave naopak, motor tvori menej sadzi, regeneracie su menej caste. Klapky su tam kvoli EGR a sluzia na homogenizaciu zmesi vzduchu a EGR hovien, aby ked sa do tejto zmesi vstrekne nafta, horela rovnomerne vsade. Bez klapiek s aktivnym EGR moze podla konstrukcie motor dymit, pretoze v zmesi su extremne na vzduch chudobne miesta ktore budu horiet sadzami. U diesla k ziadnemu miesaniu paliva a vzduchu nedochadza, to nieje MPI benzin. Mimo samotneho spalovacieho procesu v toroidnom spalovaku piestu, ktory ale prebieha tak bleskovo, ze vzduch roztoceny vo valci vdaka klapkam sa javi ako stojaci, teda je jedno ci sa toci alebo nie.
Re: 525d EGR
Napísané: Štvrtok, 4. Marca 2021, 13:25
od Martinicoss
No práve je toho toľko popísaného že som z toho jeleň každý po fórach hovorí niečo iné.. Ale super to som rád, že si mi to takto vysvetlil vrelá vďaka. Takže veselo do odstraňovania EGR. A keď už bude vonku asi je úplne jedno či teda vírivé klapky nechám alebo ich vyberiem... Ale asi ich teda nechám nemalo by sa nič stať ak sa sanie nebude zanášať od egr.
PS: síce mimo témy ale mám nový motor, ( nový nie použitý ), nové vysokotlaké čerpadlo, nové žhaviče, nové vstreky, nové turbá a teraz pôjde egr off, sanie prečistiť. Je ešte niečo na čo sa zamerať tak aby to zas jazdilo roky bez problémov ?
Re: 525d EGR
Napísané: Štvrtok, 4. Marca 2021, 13:30
od ViktorDDD
Daj si odstavit aj tie klapky teda, ked sa to uz raz robi . . .
Ja mam odstavene egr&klapky cca 1rok a okolo 27tis. km, zatial vsetko ok, a aj emisna bola bez problemov
A ked je uz velky servis, mozno nova vodna pumpa, a remenovy rozvod s hlavnou remenicou podla stavu
Tiez trebars preventivne pretesnit drziak olejoveho filtra, tam zvykne presakovat olej
Re: 525d EGR
Napísané: Štvrtok, 4. Marca 2021, 13:41
od starynovy
Jasne, nechaj ich tam.
N47N
Re: 525d EGR
Napísané: Štvrtok, 4. Marca 2021, 15:08
od Martinicoss
ViktorDDD napísal:Daj si odstavit aj tie klapky teda, ked sa to uz raz robi . . .
Ja mam odstavene egr&klapky cca 1rok a okolo 27tis. km, zatial vsetko ok, a aj emisna bola bez problemov
A ked je uz velky servis, mozno nova vodna pumpa, a remenovy rozvod s hlavnou remenicou podla stavu
Tiez trebars preventivne pretesnit drziak olejoveho filtra, tam zvykne presakovat olej
Nevypisoval som všetko ale dávala sa aj nová vodná pumpa, klinový remeň, atd atd... to sú také bočné veci ktoré som ale nevypisoval... Držiak olejového filtra ? to počujem prvý krát.. idem to pozrieť.. tých pár euro navyše pri tom všekom ma nezabije. A k tým klapkám aj SW si ich odstránil či si len klapky vytiahol a nechal elektromotor a tyčku na ktorej sú klapky v saní ? U mňa je to teraz celé špinavé od karbónu tak to neviem ešte zhodnotiť ale zdá sa mi že netreba kupovať kit na zaslepenie stačilo by len vytiahnuť samotné klapky a tyčku tam nechať
staronovy: hej ale to sú staré klapky.. teda tu na fóre som čítal ževraj tie nové N47s ich už majú kvalitnejšie a nepraskajú.. apropo myslel som že praskajú kvôli zaneseniu karbónom... Necháp ma zle vyhodiť ich nieje problém keď je to vonku len diskutujem :)
Re: 525d EGR
Napísané: Štvrtok, 4. Marca 2021, 15:17
od Martinicoss