Strana 1 z 1

kontrola vozidla

Napísané: Piatok, 13. Marca 2020, 11:48
od filipbielik
Ahojte,
kratku dobu som majitelom F11 2014 LCI 525xD N47 197.000km a s autom som zatial spokojny, mam vsak dve otazky:

ROZVODY
Milion krat omielane, vsetko okolo toho viem - rovnaky motor len 20d som mal v F11 predtym a retaz som menil. Mam vsak otazku - na starom mi kazali menit rozvodovu retaz az ked ju pocut, zvuk tejto retazi poznam a zatial ju nepocujem. Vymenit ju vymenim urcite, sedelo by mi vsak, keby to nejaku dobu este vydrzi (cca. 2 mes.).
Bolo mi vsak od jedneho servisneho technika povedane, ze ju nemusi byt vobec pocut a ze moze prasknut aj tak.
Je to pravda? Ak ano, menil by som ju asi ASAP.
PALIVOVE CERPADLO
Je aj v tychto motoroch problemove palivove cerpadlo, ktore sa zanasa pilinami a zvysuje naklady? Na starej F11 som mal, bolo vsak bezproblemove, prezeral ho aj technik a piliny v nom neboli.
Ak je problemove aj tu, je tu niekto na fore z okolia BA, kto sa mi vie pozriet na toto cerpadlo (idealne aj rozvody) a povedat mi v akom stave su?

A trosku bokom - je este nieco na tomto aute, naco by som si mal dat pozor?
Dakujem za vase odpovede.

Re: kontrola vozidla

Napísané: Piatok, 13. Marca 2020, 19:35
od mitocross
Rozvody: Tu chvilu to vydrzi. Ale potom rozvody preventivne vymen a budes mat klud. Na N47 to nie je az take drahe ako na niektorych inych motoroch.

Cerpadlo: Vsimol si si vedlajsiu temu? Kolega tam riesi katastrofu s cerpadlom na N47...
Ohladom cerpadla to nie celkom chapes. CP4/CP4.2 su vsade. Zlyhavaju kvoli nedostatocnemu mazaniu nakvalitnou/suchou/bio naftou. Potom oni same tie piliny vytvaraju. V autorizakoch vravia, ze 4.2 su na tom s odolnostou lepsie, ze su odpovedou na zvysujuce sa podiely biozloziek. Niekto tu hovori, ze je to to iste. Ty mas skusenost uplne opacnu, ze ti vydrzalo to starsie. Tak si opat musis vybrat medzi nervozitou z moznej mega opravy alebo vymenou a kludom. Repasovane cerpadla stoja z roznych zdrojov cca 750€. Nove v autorizaku s fit servisom (-20%) sa tomu cenovo dost priblizuju+2 roky zaruka.

Co dalsie: Pri tych km by si mal mat za sebou uz druhu vymenu oleja v prevodovke a minimalne jednu vymenu olejov v rozvodovke a oboch diferakoch.
EGR/sanie v pohode?

Re: kontrola vozidla

Napísané: Pondelok, 16. Marca 2020, 13:14
od filipbielik
mitocross napísal:
Rozvody: Tu chvilu to vydrzi. Ale potom rozvody preventivne vymen a budes mat klud. Na N47 to nie je az take drahe ako na niektorych inych motoroch.

Cerpadlo: Vsimol si si vedlajsiu temu? Kolega tam riesi katastrofu s cerpadlom na N47...
Ohladom cerpadla to nie celkom chapes. CP4/CP4.2 su vsade. Zlyhavaju kvoli nedostatocnemu mazaniu nakvalitnou/suchou/bio naftou. Potom oni same tie piliny vytvaraju. V autorizakoch vravia, ze 4.2 su na tom s odolnostou lepsie, ze su odpovedou na zvysujuce sa podiely biozloziek. Niekto tu hovori, ze je to to iste. Ty mas skusenost uplne opacnu, ze ti vydrzalo to starsie. Tak si opat musis vybrat medzi nervozitou z moznej mega opravy alebo vymenou a kludom. Repasovane cerpadla stoja z roznych zdrojov cca 750€. Nove v autorizaku s fit servisom (-20%) sa tomu cenovo dost priblizuju+2 roky zaruka.

Co dalsie: Pri tych km by si mal mat za sebou uz druhu vymenu oleja v prevodovke a minimalne jednu vymenu olejov v rozvodovke a oboch diferakoch.
EGR/sanie v pohode?
Rozvody, olej v AT, olej v diferakoch a olej v rozvodovke dam vymenit.
Cerpadlo skusim dat prekontrolovat, vraj sa to da nejakym sposobom zistit v akom stave je.
A ci je ok EGR a sanie neviem, ale skusim to zistit :)