Strana 1 z 3

Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Napísané: Streda, 27. Januára 2016, 08:30
od marossek
Dobrý deň páni,

prosím Vás poraďte. Aké pneumatiky si kúpiť na bmw 530d xdrive F10 2015? Runflat alebo klasické pneu? Mám e87 kde mám letné na runflatoch a tam je tá tvrdosť výrazne cítiť, ale ako je to na novej päťke?

Ďakujem pekne.

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Napísané: Streda, 27. Januára 2016, 15:35
od fuserpietro
pred dvoma mesiacmi som absolvoval 1500 km cestu do Kolína nad Rýnom a spat v tomto aute na runflatoch a na komfort som si nestazoval.

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Napísané: Streda, 27. Januára 2016, 15:54
od bruno75
Celkom aj zalezi na tom, ci tam mas Adptive Drive (alebo EDC), AD (EDC) je schopne odfiltrovat dost z tvrdosti gum a nerovnosti cesty...

Ja som teraz zobral 18" kolesa so zimnymi gumami v BMW s run-flatmi (pocitam, ze mi vydrzia aspon 3-4 sezony) a letne 19" mam tiez RFT, ale tie po dojazdeni pneu (1-2 sezony) vymenim za non-RFT... a Adaptive Drive mam, takze tvrdost nie je az tak velmi citit...

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Napísané: Streda, 27. Januára 2016, 17:18
od smith666
Ja som kupoval nové zimné 17" na jeseň a dal som klasiky.
Subjektívny dojem: väčší jazdný komfort.
Letné mám 18" RFT. Keď ich dojazdím, tiež tam dám klasiky.

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Napísané: Streda, 27. Januára 2016, 20:21
od marossek
Mal som testovaciu jazdu s adaptiv drive a tiež som nejak výrazne necítil, že by to bolo tvrdé ako kameň. Bol som milo prekvapený. Chcel som hlavne názor niekoho, kto najazdil na tomto aute viac km, pretože krátka testovacia jazda mi zase toho veľa o podvozku nenapovie.

Ďakujem pekne za reakcie.

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Napísané: Streda, 27. Januára 2016, 20:44
od bruno75
Pred 2 mesiacmi som presiel z E60 530xd s obycajnym podvozkom s 17" non-RFT (letne aj zimne) na F10 530d xDrive s AdaptiveDrive s 18" RFT zimnymi... aby som povedal pravdu, na normalnej ceste velmi rozdiel necitim, dokonca pri Comfort+ sa mi to zda este maksie... napr, spoje na dialnici pred Piestanmi som citil viac na E60 17" non-RFT ako teraz na F10 18" RFT v rezime Comfort+.... rana pride, ked vhupnem do nejakej diery alebo ked prepnem do rezimu Sport... ale nie je to zase nejake kriticke...
na zaciatku som mal aj na E60 17" RFT a tam mi to pripadalo ovela menej komfortne ako teraz, asi kvoli tomu podvozku...
a som velmi zvedavy, ako sa to bude chovat, ked obujem tie letne 19" RFT, co som dostal k autu... :-k :mrgreen:

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Napísané: Streda, 27. Januára 2016, 20:59
od marossek
No keď ja prejdem na e87 s RFT po priečnej nerovnosti tak mám pocit, že mi palubovka vyskočí na plecia :D Ale to je už staršie auto čiže predpokladám, že doba išla dopredu a bude to dobré aj s RFT. Asi bude dobrá voľba aj RFT, nakoľko auto bude jazdiť prevažne dialnicu D1 SC-BA kde nie je núdzový pruh na výmenu kolesa.

Ešte raz ďakujem :)

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Napísané: Piatok, 25. Marca 2016, 16:40
od oseldusan
No ja som na F10 Adpative drive skusil kupit nonRF pneu . Rozdiel takmer ziadny - podla mojho subjektivneho nazoru. Najazdene cca 60t km , cca pol na pol RF a non RF.

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Napísané: Piatok, 25. Marca 2016, 22:42
od Tomeo
Bez Adaptive Drive po prezutí zo zimných 17" nonRFT na 19" RFT je rozdiel obrovský. Vadí mi hlavne ťahanie auta do kolají, tvrdosť je prekvapivo nižšia ako som mal na e91 s 17" nonRFT. Na budúcu sezónu vymením za nonRFT, nevidím v tom zmysel, zbytočne to hlavne pri veľkých rozmeroch znižuje komfort.

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Napísané: Streda, 30. Marca 2016, 06:35
od brani14
Tiež mám na 525 xDrive Touring 2014 zimné 17" rft, a na leto mám pripravené 18" bez rft 245/45, tak som zvedavý na rozdiel...

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Napísané: Streda, 30. Marca 2016, 12:41
od bruno75
maly edit k mojmu postu z januara: prezul som na letne 19" RFT a po odjazdeni cca 500 km sa nemozem stazovat :mrgreen:
samozrejme je citit, ze to je tvrdsie ako 18" RFT (zimne), ale nie je to nic tragicke... som relativne spoko... ale ked tieto 19" RFT dojazdim, pojdem do non-RFT, pocitam, ze tie budu este makksie ako zimne 18" RFT... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Napísané: Streda, 30. Marca 2016, 14:12
od Cannon
Bruno aký máš rozmer tých letných ?

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Napísané: Streda, 30. Marca 2016, 14:37
od bruno75
Cannon napísal:
Bruno aký máš rozmer tých letných ?


letne:
245/40 R19 - vpredu
275/35 R19 - vzadu

zimne:
245/45 R18

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Napísané: Sobota, 9. Apríla 2016, 11:36
od smith666
Včera som nahodil letné R18 RFT Hankook a musím povedať, že po zimných R17 nonRFT PIRELLI Sottozero 3 je to citeľné zhoršenie komfortu. Auto je ďaleko tvrdšie, cítím každý kamienok na ceste.
Takže keď dojazdím tieto letné RFT (už to dlho nepotrvá) tak tam dám určite klasiky.

Čo by ste mi odporúčali na leto? (R18 245/45 XL)

Musím povedať, že som poslúchol vašu radu na zimné PIRELLI Sottozero a neľutujem.

Mám chuť zostať pri značke Pirelli:
http://www.pneumatiky.sk/pneumatiky/osobne/letne/245-45r18-100y-pirelli-pzero-xl-1775900/
alebo Dunlop (má trochu lepšie parametre):
http://www.pneumatiky.sk/pneumatiky/osobne/letne/245-45r18-100y-dunlop-sp-sport-maxx-rt-xl-529763/
alebo GoogYear:
http://www.pneumatiky.sk/pneumatiky/osobne/letne/245-45r18-100y-goodyear-efficientgrip-xl-526060/

P.S. Neviete aký rozmer skrutiek má F11? Pri vyhľadávaní na webe mi vyhadzuje 2 rozmery bezpečnostných skrutiek: M14x1,25x28 a M14x1,25x33.

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Napísané: Nedeľa, 10. Apríla 2016, 14:20
od bruno75
Smith, prepac, viem, ze to tu uz bolo viackrat uvedene, ale asi mam sklerozu... :mrgreen:
Ty mas na aute Adaptive Drive / EDC? Pytam sa kvoli tomu, co pises o tvrdosti 18" RFT...
Ja som presiel zo zimnych 18" RFT na letne 19" RFT a rozdiel je mensi ako som cakal, ale mam AD... (skoro stale na Comfort+)
Rozdiel medzi 17" non-RFT na E60 bez AD a 18" RFT na F10 s AD mi prisiel skoro minimalny....

Inak otazka trochu od veci, nemate pocit, ze auto na RFT zerie nejako viac...? :-k