Strana 1 z 1

Viac oleja v agregáte!

Napísané: Štvrtok, 30. Júla 2015, 08:45
od tomasrakas
Zdravim.
Potrebujem súrne poradiť. Dával som meniť olej do mojej 525d v servise.naliali mi do agregátu cca 7,2l
Auto som nechal odstáť asi hodinu na rovine kontroloval som olej na mierke ukazalo tesne pod minimum.
Tak som dolial trošku viac ako pol litra opäť som skontroloval na mierke ukázalo tesne pod maximum.myslel som že všetko je OK.
žiadna kontrolka sa mi nerozvietila. Len pri riadení som začal cítiť ako by auto niečo slabšie brzdilo. Tak som na volnobehu kontroloval stav oleja na palub. počítači tam ukázalo že mám veľa oleja v agregáte myslíte že som mohol poškodiť agregát? :(
Najazdil som asi 4000 km. Samozrejme som hneď po zistení vypustil olej

Re: Viac oleja v agregáte!

Napísané: Štvrtok, 30. Júla 2015, 09:01
od DARKEN26
Nemyslim,ze pol litra naviac by poskodil motor

Re: Viac oleja v agregáte!

Napísané: Štvrtok, 30. Júla 2015, 09:17
od tomasrakas
DARKEN26 napísal:
Nemyslim,ze pol litra naviac by poskodil motor

No možno som dolial viac maximálne liter :(

Re: Viac oleja v agregáte!

Napísané: Štvrtok, 30. Júla 2015, 11:38
od starML
Celý problém, že "na mierke ukazalo tesne pod minimum" je nesprávný postup kontroly. Ta měrná tyčka má nahoře těsnění a vede tou vodící trubkou do klikové skříně. Za chodu motoru ta hladina v olejové vaně poklesne a olej zteče i z té vodící trubky. V okamžiku zastavení motoru olej ztéká zpět do olejové vany, hladina oleje ve vaně stoupá, ale dovnitř té vodící trubky už nenateče, protože mu brání sloupec vzduchu v té vodící trubce a zatěsnění měrky - proto naměříš méně oleje. Při dalším měření už to ukazuje aktuální výšku hladiny oleje v motoru.

Obrázok

Správný postup:
- vytáhnu měrku oleje, nezajímám se o to, kolik ukazuje, otřu zbytek oleje, olej zatím nastoupá do té vodící trubky
- zasunu měrku na doraz, počítám do 5-ti, vytáhnu a odečtu výšku hladiny
- v zimě udržuji hladinu oleje mezi MIN a střed => rychleji se ohřeje
- v létě mezi střed a MAX, mezi ryskami MIN a MAX je u všech současných osobáků cca 1 litr

Buď rád, že tam máš tu mechanickou měrku, já mám jen tu elektronickou opičárnu a moc tomu nevěřím. Dobrá zprava je to, že se BMW vrací a do nových aut už zase dává mechanickou měrku oleje. :D

Obrázok

Re: Viac oleja v agregáte!

Napísané: Štvrtok, 30. Júla 2015, 14:54
od DARKEN26
starlm okoto,ze mas iba elektricku hladinu oleja..aky mas auto?musi byt aj mechanicka..ci?

Re: Viac oleja v agregáte!

Napísané: Štvrtok, 30. Júla 2015, 14:59
od PeqpeK
DARKEN26 napísal:
starlm okoto,ze mas iba elektricku hladinu oleja..aky mas auto?musi byt aj mechanicka..ci?

no konkretne napr n54 nema ;)

Re: Viac oleja v agregáte!

Napísané: Štvrtok, 30. Júla 2015, 17:23
od starML
Mám e60/530i 2007 s motorem N53. To je benzínový přímovstřikový commonrail bez turba, s jedním EGRem, dvěma DISA klapkami, dvěma COx katalyzátory, 4x lambda a jeden NOx katalyzátor + NOx sensor, který musíš regenerovat jako DPF u diesela. Klasickou mechanickou měrku motory N52, N53 a N54 nemají, jen tu elektronickou v olejové vaně. Ale na přání zákazníků u nových modelů tu mechanickou měrku vracejí, u mne tam dodatečně domontovat nejde. Musím věřit jen té elektronické, ale ta začne fungovat až po 10 kilometrech. Takže klasická kontrola množství oleje před jízdou není možná. ](*,)

N54 má navíc turbo ...

Re: Viac oleja v agregáte!

Napísané: Štvrtok, 30. Júla 2015, 21:12
od tomasrakas
DARKEN26 napísal:
starlm okoto,ze mas iba elektricku hladinu oleja..aky mas auto?musi byt aj mechanicka..ci?

Motor tam je n57 sa mi zdá. Je to 3.0 525d rok 2010 f10model

Re: Viac oleja v agregáte!

Napísané: Štvrtok, 30. Júla 2015, 21:16
od tomasrakas
starML napísal:
Celý problém, že "na mierke ukazalo tesne pod minimum" je nesprávný postup kontroly. Ta měrná tyčka má nahoře těsnění a vede tou vodící trubkou do klikové skříně. Za chodu motoru ta hladina v olejové vaně poklesne a olej zteče i z té vodící trubky. V okamžiku zastavení motoru olej ztéká zpět do olejové vany, hladina oleje ve vaně stoupá, ale dovnitř té vodící trubky už nenateče, protože mu brání sloupec vzduchu v té vodící trubce a zatěsnění měrky - proto naměříš méně oleje. Při dalším měření už to ukazuje aktuální výšku hladiny oleje v motoru.

Obrázok

Správný postup:
- vytáhnu měrku oleje, nezajímám se o to, kolik ukazuje, otřu zbytek oleje, olej zatím nastoupá do té vodící trubky
- zasunu měrku na doraz, počítám do 5-ti, vytáhnu a odečtu výšku hladiny
- v zimě udržuji hladinu oleje mezi MIN a střed => rychleji se ohřeje
- v létě mezi střed a MAX, mezi ryskami MIN a MAX je u všech současných osobáků cca 1 litr

Buď rád, že tam máš tu mechanickou měrku, já mám jen tu elektronickou opičárnu a moc tomu nevěřím. Dobrá zprava je to, že se BMW vrací a do nových aut už zase dává mechanickou měrku oleje. :D

Obrázok

Tu mierku som vybral asi 3-4 krát stále ukazovali na min.

Re: Viac oleja v agregáte!

Napísané: Piatok, 31. Júla 2015, 07:17
od tomasrakas
Myslíte ak dám vymeniť nový olej že to môže pomôcť alebo to bude ešte horšie.olej som vypustíl no stále cítim akoby ma slabo niečo brzdilo pri akcelerácii ináč je všetko OK. Žiadna kontrolka na palubovke nesvieti