BMW 530D 160kw - Stráca sa mi voda
Napísané: Utorok, 22. Júla 2014, 11:37
Zdravím Vás,
mám problém s mojim autom. Auto mám od januára, chladiacu kvapalinu som si priebežne kontroloval pri nejakej nedeľnej údržbe a hladina bola vždy v poriadku.
Asi pred mesiacom som šiel do BB a v RK mi zasvietil nedostatok chladiacej kvapaliny, odstavil som, otvoril kapotu a videl som umelohmotnú prírubu pod EGR termostatom prasknutú ako z nej tečie voda.
Dal som auto do Bosch servisu, objednal sa originál bmw diel, rovno som si vymenil aj EGR termostat originál BMW, doliali mi chladiacu, odišiel som. Po 60 km mi pípla voda, došiel som domov, pozrel som a dolial destilovanú pretože sa mi to zdalo normálne, že sa musela voda dostať do všetkých hadíc atď.
Jazdil som asi 3 týždne bez problémov, znovu pípla voda. Dolial som destilku. A po týždni jazdenia som pre istotu dolieval vždy pred jazdou (samozrejme ráno do vychladnutého motora) vodu a teraz je to asi v takom štádiu, že po 50 km dolejem pol litra.
Takže mi napadla najhoršia alternatíva: tesnenie pod hlavou alebo samotná hlava.
Začal som sa o to trošku zaujímať:
- auto vôbec nedymí na bielo, teda žiadny dym
- olej v norme, kontroloval som ho 5 krát za posledný týždeň a nepribudlo na mierke ani milimeter
- žiadna emulzia na olejovom víčku
Po preštudovaní pár tém mi napadlo niekoľko variant a to hlavne "chladič výfukových plynov".
K tejto variante ma najviac dohnalo to, keď som si spomenul ako som pri prvých dolievaniach pri otvorenej kapote cítil odparenú chladiacu kvapalinu a tým pádom sa kvapalina odparuje pod kapotou za jazdy a preto nieje pod autom natečené (teraz to cítiť nieje, ale to určite preto lebo v celom systéme je destilovaná voda len po toľkých dolievaniach).
Voda mi nikdy nezmizla úplne. Ráno som napr. dolial pol litra, šiel som do Jasnej (75km cez Huty a stúpanie do Jasnej) a kontrolka sa nerozsvietila, auto sa mi nikdy neprehrialo.
Môžete mi prosím poradiť čo s tým môže byť? (pre tých čo ma chcú poslať do servisu - už som tam objednaný, ale najskôr pozajtra a to som obvolal 4 autoservisy).
Ďakujem za každú radu.
mám problém s mojim autom. Auto mám od januára, chladiacu kvapalinu som si priebežne kontroloval pri nejakej nedeľnej údržbe a hladina bola vždy v poriadku.
Asi pred mesiacom som šiel do BB a v RK mi zasvietil nedostatok chladiacej kvapaliny, odstavil som, otvoril kapotu a videl som umelohmotnú prírubu pod EGR termostatom prasknutú ako z nej tečie voda.
Dal som auto do Bosch servisu, objednal sa originál bmw diel, rovno som si vymenil aj EGR termostat originál BMW, doliali mi chladiacu, odišiel som. Po 60 km mi pípla voda, došiel som domov, pozrel som a dolial destilovanú pretože sa mi to zdalo normálne, že sa musela voda dostať do všetkých hadíc atď.
Jazdil som asi 3 týždne bez problémov, znovu pípla voda. Dolial som destilku. A po týždni jazdenia som pre istotu dolieval vždy pred jazdou (samozrejme ráno do vychladnutého motora) vodu a teraz je to asi v takom štádiu, že po 50 km dolejem pol litra.
Takže mi napadla najhoršia alternatíva: tesnenie pod hlavou alebo samotná hlava.
Začal som sa o to trošku zaujímať:
- auto vôbec nedymí na bielo, teda žiadny dym
- olej v norme, kontroloval som ho 5 krát za posledný týždeň a nepribudlo na mierke ani milimeter
- žiadna emulzia na olejovom víčku
Po preštudovaní pár tém mi napadlo niekoľko variant a to hlavne "chladič výfukových plynov".
K tejto variante ma najviac dohnalo to, keď som si spomenul ako som pri prvých dolievaniach pri otvorenej kapote cítil odparenú chladiacu kvapalinu a tým pádom sa kvapalina odparuje pod kapotou za jazdy a preto nieje pod autom natečené (teraz to cítiť nieje, ale to určite preto lebo v celom systéme je destilovaná voda len po toľkých dolievaniach).
Voda mi nikdy nezmizla úplne. Ráno som napr. dolial pol litra, šiel som do Jasnej (75km cez Huty a stúpanie do Jasnej) a kontrolka sa nerozsvietila, auto sa mi nikdy neprehrialo.
Môžete mi prosím poradiť čo s tým môže byť? (pre tých čo ma chcú poslať do servisu - už som tam objednaný, ale najskôr pozajtra a to som obvolal 4 autoservisy).
Ďakujem za každú radu.